Table Talk

Εκπομπές από το studio του ραδιοφώντου του Aegina Portal

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αργοσαρωνικού κ. Χρήστος Ρέππας, για την επιστροφή των μαθητών στις αίθουσες.


Τον πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Αργοσαρωνικού κ. Χρήστο Ρέππα, φιλοξένησε σήμερα το ραδιόφωνο του Aegina Portal με την ευκαιρία της επιστροφής των μαθητών στις αίθουσες.

Για το άνοιγμα των σχολείων είπε: "Εμείς σαν εκπαιδευτικοί, αλλά και σαν οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών στο οποίο ανήκει ο σύλλογός μας, είμαστε υπέρ του ανοίγματος τον σχολείων. Πιστεύουμε ότι τα σχολεία για μία σειρά σημαντικούς κοινωνικούς και παιδαγωγικούς λόγους πρέπει να είναι ανοιχτά, αλλά να είναι ανοιχτά όχι χωρίς προϋποθέσεις, αλλά με όρους υγειονομικής ασφάλειας, έτσι όπως ταιριάζουν στην πολύ δύσκολη και ιδιάζουσα κατάσταση την οποία εδώ και έναν χρόνο ζούμε.  
 
Σε ότι αφορά την επιλογή του ίδιου του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει τα σχολεία, φοβούμαστε ότι ο τρόπος με τον οποίο τον επιλέγει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο να ανοίξουν, είναι τρόπος που αργά ή γρήγορα, θα φέρει εκ νέου το κλείσιμό τους με καταστρεπτικές συνέπειες πρώτα και κύρια για τα ίδια τα παιδιά".

Για τους όρους υγειονομικής ασφάλειας:
 
"Ο πρώτος όρος που από πέρυσι τον συζητάμε, είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, με μέγιστο όριο τους 15 μαθητές, έτσι ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις μέσα στις τάξεις και στους κλειστούς χώρους. Θα πρέπει να πούμε εδώ το εξής, ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που με τον νόμο 4692/2020 αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα στους 25 από 22 εν μέσω πανδημίας. Αυτό είναι μία κατάσταση που χειροτερεύει πολύ τα πράγματα και δεν επιτρέπει να υπάρχουν οι αναγκαίες αποστάσεις μέσα στα σχολεία.

Το δεύτερο είναι ότι θα πρέπει να υπάρχουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία και όχι όπως πρόσφατα η Κυβέρνηση ψήφισε τις τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Το τρίτο είναι να υπάρχουν μαζικά, επαναλαμβανόμενα τεστ, δωρεάν από το κράτος και σε εκπαιδευτικούς και σε μαθητές. Έγιναν κάποια βήματα με τα rapid test από την περασμένη Παρασκευή και εδώ στην Αίγινα και γενικότερα στην Ελλάδα, όμως θεωρούμε ότι αυτά έχουν δύο προϋποθέσεις: πρώτον θα πρέπει να επαναλαμβάνονται σε όλο τον πληθυσμό των σχολείων μαθητών και εκπαιδευτικών σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να έχουμε εικόνα για το τι συμβαίνει μέσα στην εξέλιξη του χρόνου.

Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει μία προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, όσοι το επιθυμούνε. Εμείς έχουμε καλέσει και σαν σύλλογος να συμμετάσχουν, και συμμετείχε μεγάλο κομμάτι από την πλειοψηφία των συναδέλφων, αλλά θα πρέπει να υπάρχει μία προτεραιότητα.

Η άλλη προϋπόθεση είναι να υπάρξει αύξηση του προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία με μόνιμη σχέση εργασίας, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των σχολείων, καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
 
Επίσης, θα πρέπει να αυξηθούν οι δόσεις των σχολικών επιτροπών οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί πάρα πολύ και θα πρέπει να αυξηθούν γενναία έτσι ώστε να μπορούν να καλύπτουν έκτακτες ανάγκες  σε υγειονομικό υλικό. Εννοώ αντισηπτικά, μάσκες και ότι άλλο χρειαζόμαστε. Επίσης, μέσα στις συνθήκες αυτές θα πρέπει να δούμε μία αναδιάρθρωση του αναλυτικού προγράμματος με μείωση της ύλης των μαθημάτων, ιδιαίτερα στους μαθητές των μικρών τάξεων, έτσι ώστε να επικεντρώσουμε εκεί όπου χρειάζεται, να καλυφθούν σημαντικά κενά των παιδιών. Υπήρχαν τεράστια ζητήματα λειτουργίας με την τηλεκπαίδευση η οποία βέβαια δεν μπορεί σε καμία περίπτωση, ακόμη και σε καθεστώς ιδανικής λειτουργίας, που δεν υπήρξε, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την διά ζώσης διδασκαλία και για να μπορέσουμε έτσι να διασφαλίσουμε την μετάβαση στο επόμενο σχολικό έτος, χωρίς μαθησιακά κενά και ανισότητες.
 
Ο τελευταίος όρος που βάζουμε είναι η άμεση δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων που αφορούν την εικόνα της διασποράς του ιού στις σχολικές μονάδες από την Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Με αυτούς του όρους θεωρούμε ότι μπορούν να υπάρξουν συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας και τα σχολεία να λειτουργήσουν, πραγματικά χωρίς να χρειαζόμαστε να πηγαίνουμε σε αυτή την τακτική του ακορντεόν, δηλαδή του άνοιξε - κλείσε".
 
Στην ερώτηση έαν σε αυτή την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων, διαπιστώθηκαν κάποια προβλήματα, τα οποία θα μπορούσαν να λυθούν, ενδεχομένως με την βοήθεια του δήμου ο κ. Ρέππας απάντησε:
 
"Με την βοήθεια του δήμου, αυτό που θα ζητούσαμε είναι οι σχολικές επιτροπές να ενισχύσουν περισσότερο, έγιναν κάποια μικρά βήματα, τα υλικά είναι όμως λίγα, να έρθουν περισσότερα υλικά σε ότι αφορούν αντισηπτικά και μάσκες. Προβλήματα αυτή τη στιγμή, την πρώτη ημέρα δεν έχουμε δει κάποια συγκεκριμένα, με την έννοια ότι σε αυτά που αποφασίσαμε ως σύλλογοι διδασκόντων, τουλάχιστον η εικόνα που έχω από τα άλλα σχολεία και από το δικό μου το σχολείο και το γεγονός ότι κανένας συνάδελφος δεν παραπονέθηκε στο σύλλογο για οποιοδήποτε θέμα, ήταν μία εικόνα που γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να κρατήσουν τους όρους της ασφάλειας μέσα στα σχολεία, τις αποστάσεις, το να ερχόμαστε και να βγαίνουμε στην ώρα μας, τα διαλείμματα, την χρήση των αντισηπτικών στις τάξεις. Όσο αφορά τον δήμο θα θέλαμε περισσότερο υγειονομικό υλικό, δηλαδή αντισηπτικά και μάσκες. Έχουν έρθει κάποια στα σχολεία αλλά θεωρούμε ότι είναι λίγα".
 
Σε ερώτηση για την εικόνα της προσέλευση των μαθητών σήμερα ο κ. Ρέππας απάντησε:
 
"Η εικόνα που έχω και δεν έχω από κάποιο άλλο σχολείο κάποια παράπονα ήταν ότι ήταν ικανοποιητικότατη. Καταρχήν όλα τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο, ήταν μία μέρα που δεν είχαμε απουσίες και ήταν στους καθορισμένους χρόνους ώστε να μην υπάρχει ο συνωστισμός στις πόρτες των σχολείων. Ελπίζουμε να κρατηθεί και τις επόμενες μέρες, όπως επίσης πρέπει να πω ότι υπήρχε πάντοτε ενδιαφέρον όλων των παιδιών και όλων των γονιών για το σχολείο και την περίοδο της τηλεκπαίδευσης, όπου το σύνολο το 100% έκανε σημαντικές προσπάθειες να συνδεθεί, παρά το γεγονός ότι ένα κομμάτι είχε σοβαρά τεχνικά προβλήματα στην σύνδεση, ένα μεγάλο κομμάτι. Αλλά παρόλα αυτά όλες οι οικογένειες προσπαθούσαν να κρατήσουν επαφή με το σχολείο. Δεν είχαμε προβλήματα διαρροής από την πλευρά των γονιών, με την έννοια της αδιαφορίας ή τις μη προσπάθειας να συνδεθούν".
 
Η επόμενη ερώτηση αφορούσε την τηλεπαίδευση: Μια και θέσατε το θέμα της τηλεκπαίδευσης, έχει γίνει μία αρκετά μεγάλη συζήτηση και στο Δημοτικό Συμβούλιο και στην Οικονομική Επιτροπή, για την αγορά και τη παροχή από την πλευρά του δήμου κάποιων tablet ή συνδέσεων, προκειμένου να διευκολυνθούν οικογένειες ο οποίες δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα. Θα ήθελα την δική σας θέση σε αυτό.
 
"Η τηλεκπαιδευση είναι ένα τεράστιο θέμα. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία, την διδασκαλία μέσα στην τάξη που είναι με φυσικά πρόσωπα. Στην περίπτωση των έκτακτων αναγκών θεωρώ ότι αυτό θα έπρεπε να είχε ήδη γίνει, όχι κυρίως από την πλευρά του Δήμου, από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας με την έννοια ότι έχουμε δημόσια εκπαίδευση και ότι η παροχή των μέσων εκπαίδευσης είναι ευθύνη του κράτους και της πολιτείας. Όπως είναι το σχολικό βιβλίο, όπως είναι τα υλικά των σχολειών, όλα αυτά τα πράγματα. Επομένως, το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να είχε φροντίσει γι' αυτό το πράγμα και παρά το γεγονός ότι από πέρυσι στέλνει σχετικά διαβήματα στα σχολεία και ανακοινώνονται κατά καιρούς ότι στάλθηκαν ή θα σταλούν στην ουσία στα σχολεία δεν έχει έρθει τίποτα, εκτός από κάποιες ιδιωτικές προσφορές, δεν έχει έρθει κάτι συγκεκριμένο. Θεωρώ ότι είναι ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας και σε αυτό το θέμα δεν έχει κάνει απολύτως τίποτε".
 
Επίσης, ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι από την περσινή εμπειρία υπάρχουν πολύ αρνητικές εικόνες κυρίως των αδύναμων πλευρών του μαθητικού πληθυσμού να συνδεθούν αποτελεσματικά με το σχολείο. "Αυτά τα προβλήματα τα είχαμε και εδώ στην Αίγινα, όπως και συνολικά στον Αργοσαρωνικό. Για παράδειγμα από σχολείο όχι της Αίγινας, αλλά από πολύ μεγάλο σχολείο του Αργοσαρωνικού το 45% με 50% συνδέονταν με κινητό τηλέφωνο. Τώρα δεν θέλω να σχολιάσω τι είδους μάθημα μπορεί να γίνει μέσα από ένα κινητό τηλέφωνο. Λέω όμως ότι πάντοτε υπήρχε αυτό το πρόβλημα με την τηλεπαίδευση, οι εκπαιδευτικές ανισότητες εκτινάχθηκαν και ένα μεγάλο κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού που ήταν οικονομικά ή μορφωτικά αδύναμο ήταν οριακά μέσα σε αυτή την διαδικασία και πολλές φορές βγαίνει έξω. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον σε μία επόμενη φάση, θα πρέπει να υπάρχει ο αντίστοιχος τεχνολογικός εξοπλισμός είτε με tablet, είτε με ισχυρές συνδέσεις μέσα στα σχολεία ώστε να μπορούν να αντιμετωπιστούν τέτοιου είδους προβλήματα που είχαμε μέχρι τώρα ".
 
Η τελευταία ερώτηση αφορούσε τα σχολικά γεύματα: Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση για τα "Σχολικά Γεύματα" είδα στο τέλος του χρόνου, νομίζω 30 Δεκεμβρίου βγήκε το ΦΕΚ για τα "Σχολικά Γεύμα", η Αίγινα δεν ήταν μέσα. Είχε πάρει απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο για αυτό.
 
"Το ζητάμε και σαν σύλλογος εκπαιδευτικών. Πρέπει να είναι. Πρέπει να είναι και να είναι για όλα τα παιδιά, ξέρουμε πολύ καλά ότι η φάση που ζούμε είναι μία μεγάλη δοκιμασία και ότι υπάρχουν οικογένειες που το έχουν ανάγκη. Πιστεύουμε ναι, ότι πρέπει να είναι και ζητάμε και πρέπει να το ζητήσει και το δημοτικό συμβούλιο επιτακτικά".
 
Είχε πάρει μία απόφαση το δημοτικό συμβούλιο...
 
"Επιτακτικά, δεν είναι μόνο θέμα απόφασης, είναι ότι κανείς αυτό πρέπει να το διεκδικεί, και να το κυνηγήσει για να γίνει" τόνισε ο κ. Ρέππας.


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png