Ειδήσεις από την αυτοδιοίκηση

Ενημερωτικό ένθετο στο ραδιόφωνο του Aegina Portal

Στον πίνακα των προσωρινών δικαιούχων, η πρόταση του Δήμου Αίγινας για την εκπόνηση "Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας Σ.Α.Π.

Σε τακτική συνεδρίαση που πραγματοποίησε σήμερα 1 Ιουνίου 2022, το Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου του Υ.Π.ΕΝ συζητήθηκε η ένταξη προτάσεων για την πρόσκληση "Σχέδια αστικής προσβασιμότητας" (Σ.Α.Π.)".

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Συνολικά 258 δήμοι καθορίστηκαν ως προσωρινοί δικαιούχοι, ανάμεσα στους οποίους και ο Δήμος Αίγινας με το ποσό των 37.200 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Μετά την εξέταση των υποβλητέων δικαιολογητικών το Διοικητικό Συμβούλιο θα προχωρήσει στον καθορισμό των Δήμων ως "οριστικών δικαιούχων" και στην αποδέσμευση του τελικού ποσού χρηματοδότησης.

Το θέμα της υποβολής πρότασης στο Πράσινο Ταμείο, για την χρηματοδότηση της υπηρεσίας Εκπόνηση Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.) στο Δήμο Αίγινας, συζητήθηκε στην Οικονομική Επιτροπή συζητήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης στις 18 Μαΐου 2022.

Στις 8 Οκτωβρίου 2023 οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Βουλή- Επίκαιρες Ερωτήσεις – Στ. Πέτσας: Οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα γίνουν στις 8 Οκτωβρίου 2023 - Η ξεκάθαρη απάντησή μας έχει αναρτηθεί και στην ιστοσελίδα της ΚΕΔΕ.

Στην διάψευση της φημολογίας περί ενδεχόμενης παράτασης της ημερομηνίας διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών, προχώρησε σήμερα και από την Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Μιλτιάδη Χατζηγιαννάκη.

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Ο κ. Πέτσας τόνισε πως «η τοποθέτηση της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη και ουδέποτε εξετάστηκε κάποιο θέμα μετάθεσης του χρόνου των αυτοδιοικητικών εκλογών». Ο ίδιος υπογράμμισε πως «ισχύει ο νόμος 4804/2021, όπου στο άρθρο 5 παρ. 2, προβλέπει ότι οι δημοτικές εκλογές διεξάγονται την δεύτερη Κυριακή του μηνός Οκτωβρίου, του πέμπτου έτους κάθε δημοτικής περιόδου» και «στην παράγραφο 2 του άρθρου 43 του ίδιου νόμου, ορίζεται ότι οι περιφερειακές εκλογές, γίνονται την ίδια ημέρα με την διεξαγωγή των δημοτικών εκλογών. 'Αρα, οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές θα διεξαχθούν στις 8 Οκτωβρίου 2023».

Παράλληλα, ο κ. Πέτσας επισήμανε ότι αυτά τα έχει αναφέρει και στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με την ΚΕΔΕ, στις 18 Μαΐου 2022 και εκδόθηκε σχετικό δελτίο Τύπου που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Ένωσης.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Μιλτιάδης Χατζηγιαννάκης, είπε πως χαίρεται που έρχεται σήμερα η κυβέρνηση και το υπουργείο Εσωτερικών και αποσαφηνίζει το θέμα αυτό, καθώς όλοι οι αυτοδιοικητικοί μας θέτουν το ερώτημα, εάν δηλαδή εξετάζετε την αλλαγή της ημερομηνίας διεξαγωγής των αυτοδιοκητικών εκλογών. Δεν ξέρω, είπε ο βουλευτής, από πού βγήκε αυτή η φημολογία και διακινήθηκε, αλλά ένας δεύτερος λόγος που οφείλαμε να προβούμε σε αυτή την επίκαιρη ερώτηση είναι γιατί ανησυχούμε, καθώς «αποτελεί πλέον πρακτική της κυβέρνησης να προβαίνει σε αλλεπάλληλες εξωθεσμικές, αντισυνταγματικές διατάξεις για την αυτοδιοίκηση, εκ των οποίες πολλές βρίσκονται ως παραπομπές στην ολομέλεια του ΣτΕ, όπως αυτές για τις δημοτικές επιτροπές κλπ.».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σύσταση Γραφείου Πολιτικής Άμυνας στους ΟΤΑ α΄ βαθμού της χώρας.

Δημοσιεύθηκε στις 3 Μαΐου 2022, το υπ’ Αριθ. Πρωτ. : 27901 – 28/04/2022 Έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, με τίτλο: "Σύσταση Γραφείου Πολιτικής Άμυνας στους ΟΤΑ α΄ βαθμού της Xώρας." Η εγκύκλιος αναφέρει τα ακόλουθα:

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Θέμα: Σύσταση Γραφείου Πολιτικής Άμυνας στους ΟΤΑ α΄ βαθμού της χώρας

Όπως μας γνώρισε το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικού Σχεδιασμού Έκτακτης Ανάγκης του Υπουργείου με το Α.Π. Φ. 590/ΟΙΚ 181/2/21.12.2021 έγγραφό του, κατά την 6η Συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας (ΚΥΣΕΑ), η οποία πραγματοποιήθηκε στις 21.4.2021, ελήφθη ομόφωνα Απόφαση που αφορά σε όλο το φάσμα της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης της χώρας.
Στην εν λόγω απόφαση, μεταξύ άλλων, αποφασίσθηκε η εφαρμογή του άρθρου 4 του ν. 2641/1998 (ΦΕΚ Α΄ 211) «Παλλαϊκή Άμυνα και άλλες διατάξεις» σε ό,τι αφορά στη σύσταση Γραφείου Πολιτικής Άμυνας στους ΟΤΑ α΄ βαθμού της χώρας, με μέριμνα του Υπουργείου Εσωτερικών.
 
Κατόπιν των ανωτέρω, σας γνωρίζουμε ότι στις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 2641/1998 προβλέπεται ότι « 5. Για τις ανάγκες οργάνωσης, σχεδιασμού και προπαρασκευής της Π.ΑΜ.: α. ... β. …γ…. δ. Στους Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού συνιστάται Γραφείο Π.ΑΜ. .».
 
Επισημαίνεται ότι η σύσταση των Γραφείων Πολιτικής Άμυνας στους ΟΤΑ α΄ βαθμού γίνεται ευθέως δια του ανωτέρω νόμου, συνεπώς δεν απαιτείται προς τούτο η τροποποίηση των οικείων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας. Παρακαλούμε για την ενημέρωση των ΟΤΑ α΄ βαθμού της χωρικής αρμοδιότητάς σας.

Άνοιξε ξανά η πλατφόρμα αδήλωτων τετραγωνικών. Η διαδικασία της υποβολής παραμένει η ίδια.


Σύμφωνα με το άρθρο 18 του Νόμου 4915/2022 (ΦΕΚ 63/Α – 24/03/2022) υπάρχει εκ νέου η δυνατότητα υποβολής δηλώσεων στοιχείων για τον καθορισμό επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτων.

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Οι υπόχρεοι σε δήλωση για τον καθορισμό της επιφάνειας ή και της χρήσης ακινήτου, προκειμένου να υπολογισθούν επ’ αυτού φόροι τέλη και εισφορές προς τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, που μέχρι σήμερα δεν έχουν υποβάλει ή έχουν υποβάλει ανακριβή δήλωση, υποβάλλουν δήλωση με τα ορθά στοιχεία, το αργότερο μέχρι τις 30/06/2022.

Οι υποβάλλοντες τη δήλωση της παρ. 1, υποχρεούνται να καταβάλουν τα τέλη που αντιστοιχούν στα ορθά τετραγωνικά μέτρα, υπολογιζόμενα από 1ης.1.2020 (01/01/2022), μέχρι την ημερομηνία της δήλωσης, με πρόστιμο είκοσι τοις εκατό (20%) επί του ποσού που προκύπτει από τη διαφορά των τετραγωνικών μέτρων αυτού του διαστήματος.

Από την Τρίτη, 26/04/2022 έως και τις 30/06/2022 θα είναι διαθέσιμη ξανά η ηλεκτρονική Πλατφόρμα Δήλωσης Διόρθωσης Τ.Μ. Ακίνητων προς του ΟΤΑ" στη διεύθυνση https://tetragonika.govapp.gr/ και θα δέχεται ηλεκτρονικά δηλώσεις.
Η διαδικασία της υποβολής και της παρακολούθησης της δήλωσης παραμένει η ίδια.

Έως την 29/07/2022 πρέπει να έχουν ολοκληρώσει οι Δήμοι τις απευθείας μισθώσεις έκτασης αιγιαλού και παραλίας και τις μισθώσεις μέσω δημοπρασιών.

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η τροποποίηση της υπό στοιχεία 47458 ΕΞ 2020/ 15-05-2020 (Β΄ 1864) κοινής υπουργικής απόφασης περί καθορισμού όρων, προϋποθέσεων, τεχνικών θεμάτων, αναγκαίων λεπτομερειών και διαδικασίας για την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης, υδάτινου στοιχείου θάλασσας, λιμνοθάλασσας, μεγάλων λιμνών και πλεύσιμων ποταμών.

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.






Οι Δήμοι στη χωρική τους αρμοδιότητα, θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει τόσο τις απευθείας μισθώσεις έκτασης αιγιαλού και παραλίας, όσο και τις μισθώσεις μέσω δημοπρασιών έως την 29/07/2022. Από 01/08/2022 έως 31/08/2022 οι μισθώσεις παραχώρησης απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας θα διενεργούνται αποκλειστικά από τις αρμόδιες Κτηματικές Υπηρεσίες. Οι Δήμοι οφείλουν να αποστείλουν όλες τις εκκρεμείς αιτήσεις, για τις οποίες δεν έχει συνταχθεί σύμβαση παραχώρησης μέχρι 29/07/2022 από αυτούς, στις αρμόδιες κατά χώρο Κτηματικές Υπηρεσίες έως τις 05/08/2022.

Μπορείτε να διαβάσετε το ΦΕΚ εδώ.

Και από το ΚΕΠ η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης χορήγησης επιδόματος μητρότητας για τις ασφαλισμένες του e ΕΦΚΑ.

Μία νέα διαδικασία προστέθηκε στο ΚΕΠ του Δήμου, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που αφορά στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) των Δήμων, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ. Β’ 1475/30.3.2022).

Από το Podcasting Feed του ένθετου Ειδήσεις από την Αυτοδιοίκηση, στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.





Υποβολή αίτησης στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)

1. Η ηλεκτρονική υποβολή αίτησης χορήγησης επιδόματος μητρότητας για τις ασφαλισμένες του e ΕΦΚΑ σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις των εντασσομένων φορέων, κλάδων και λογαριασμών σε αυτόν, δύναται να διεκπεραιώνεται εναλλακτικά μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) κατά τα προβλεπόμενα από το άρθρο 31 του ν. 3013/2002 (Α΄ 102). Η ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησης διεκπεραιώνεται είτε διά ζώσης, είτε μέσω τηλεδιάσκεψης σύμφωνα με το άρθρο 33 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133).

2. Η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται για ασφαλισμένους των εντασσόμενων φορέων τομέων, κλάδων και λογαριασμών που υπάγονται στον e-ΕΦΚΑ για παροχές σε χρήμα που πραγματοποιούνται εντός των ορίων της χώρας και διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελληνική Επικράτεια, σύμφωνα με τη λεπτομερή περιγραφή κάθε περίπτωσης στην υπ’ αρ. 80000/91907/17-11-2021 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 5407).

Διαδικασία υποβολής της αίτησης από τον υπάλληλο του Κ.Ε.Π.

1. Η διαδικασία υποβολής της αίτησης διενεργείται μέσω πιστοποιημένου υπαλλήλου του Κ.Ε.Π. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-E.Φ.Κ.Α.), η οποία λειτουργεί μέσω της Ενιαίας
Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τους Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης και πιστοποιείται ως χρήστης της ηλεκτρονικής υπηρεσίας αίτησης χορήγησης επιδόματος μητρότητας.

2. Για τις μισθωτές ασφαλισμένες για το επίδομα μητρότητας (κυοφορίας) ο πιστοποιημένος υπάλληλος του Κ.Ε.Π καταχωρεί στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-E.Φ.Κ.Α τα στοιχεία της αιτούσης και ειδικότερα τον ΑΜΚΑ, τον φορέα ασφάλισης κατά την τελευταία διετία, τον κωδικό της ιατρικής γνωμάτευσης-βεβαίωσης της Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού που έχει χορηγηθεί από τον συνταγογράφο ιατρό μέσω του Συστήματος Ηλε-
κτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ ΑΕ, τον ΙΒΑΝ του ατομικού τραπεζικού λογαριασμού και τον ΑΜΕ ή τον ΑΦΜ του εργοδότη προκειμένου να βεβαιώσει αυ- τός την αποχή από την εργασία της εργαζόμενης και προβαίνει στην υποβολή της αίτησης για λογαριασμό
της ασφαλισμένης.

3. Για τις μισθωτές ασφαλισμένες για το επίδομα μητρότητας (λοχείας) ο πιστοποιημένος υπάλληλος του Κ.Ε.Π καταχωρεί στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-E.Φ.Κ.Α τα στοιχεία της αιτούσης και ειδικότερα τον ΑΜΚΑ, τον φορέα ασφάλισης κατά την τελευταία διετία, την ημερομηνία τοκετού αντλώντας τη ληξιαρχική πράξη γέννησης από το Μητρώο Πολιτών, τον ΙΒΑΝ του ατομικού τραπεζικού λογαριασμού και προβαίνει στην υποβολή της αίτησης για λογαριασμό της ασφαλισμένης.

4. Για τις αυτοαπασχολούμενες και ελεύθερες επαγγελματίες του e-ΕΦΚΑ ο πιστοποιημένος υπάλληλος του ΚΕΠ καταχωρεί την αίτηση για το επίδομα μητρότητας μετά την ημερομηνία τοκετού, αντλώντας τη ληξιαρχική πράξη γέννησης από το Μητρώο Πολιτών, τον φορέα ασφάλισης της και τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) και προβαίνει στην υποβολή της αίτησης για λο-
γαριασμό της ασφαλισμένης.

5. Ο πιστοποιημένος υπάλληλος του Κ.Ε.Π., αφού συμπληρώσει τα απαραίτητα στοιχεία, αποθηκεύει την αίτηση για να λάβει αριθμό και την υποβάλλει ηλεκτρονικά.

6. Η απόφαση κοινοποιείται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) που έχει δηλώσει η δικαιούχος με την πίστωση του ποσού στον τραπεζικό της λογαριασμό.

7. Κατά τα λοιπά, ακολουθείται η διαδικασία/η διαδικασία ισχύει, όπως προβλέπεται στην υπ’ αρ. 80000/ 91907/17-11-2021 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 5407).

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά το ΦΕΚ εδώ.


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png