Ανοικτή επιστολή από τον κ. Πέτρο Πετρίτη αναφορικά με την τουριστική προβολή της Αίγινας

Τον τελευταίο καιρό έχει δημιουργηθεί κλίμα αμφισβήτησης αναφορικά με τη διαφημιστική καμπάνια για την τουριστική προβολή της Αίγινας. Σχετικά δημοσιεύματα υπήρξαν αρκετά, όχι όμως ιδιαίτερα ακριβή. Με την παρούσα επιστολή μου επιθυμώ να ξεκαθαρίσω κάποια θέματα.

Η ΔΕΗ χορήγησε στην Αίγινα, για διαφημιστική προβολή του νησιού, χρηματικό ποσό ύψους 70.000 ευρώ, ως αποζημίωση για την ανυπολόγιστη οικονομική ζημία που υπέστη η τοπική κοινωνία μας λόγω της διακοπής ηλεκτροδότησης το καλοκαίρι του 2010. Η τουριστική προώθηση θα γινόταν μέσω του επαναπροσδιορισμού (rebranding) και της θεμελίωσης της ταυτότητας του νησιού, της συγκρότησης του τουριστικού προϊόντος και της επικοινωνιακής στρατηγικής. Τον σχεδιασμό όλων των παραπάνω ανέλαβε η διαφημιστική εταιρεία «Λέγειν & Πράττειν» η οποία είχε και παλαιότερα συνεργαστεί με τη ΔΕΗ σε θέματα επικοινωνίας. Η εταιρεία υπέβαλε την πρότασή της την οποία συζητήσαμε στην Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, σχεδιάζοντας μελλοντικές ενέργειες και κινήσεις. Ένα μέρος των ενεργειών αυτών υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη δράσεις που καθιερώνουν την Αίγινα ως τουριστικό προορισμό και μακρόχρονης διατήρησής του στη συνείδηση των τουριστών.

Έχω κατ’ επανάληψη δεσμευθεί, όπως επιτάσσει και ο θεσμικός μου ρόλος, να παρουσιάσω τον αναλυτικό οικονομικό απολογισμό της όλης προσπάθειας τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο και στην Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής όσο και δημόσια στους συμπολίτες μου. Μάλιστα, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 20.02.2012 παρουσίασα επίσημο έγγραφο της ΔΕΗ (Α.Π. 417/14.02.2012) σχετικά με τις μέχρι τώρα δαπάνες, καθώς και εισηγητικό/εγκριτικό σημείωμα υπογεγραμμένο από τον πρόεδρο της εταιρείας.

Δημοσιεύματα των τοπικών μέσων ενημέρωσης εστίασαν στο ποσό των 9.000 ευρώ που δαπανήθηκε για τη δημιουργία του νέου λογοτύπου της Αίγινας. Θα ήθελα να πιστεύω ότι λόγω άγνοιας, κι όχι σκοπίμως, παρέλειψαν να διευκρινίσουν ότι τα χρήματα αυτά αντιστοιχούν σε αμέτρητες εργατοώρες, αφού αφορούν, εκτός από το λογότυπο, στον σχεδιασμό pocket guide, folders, φωτογραφικών καρτών, αφισών και κάθε άλλης γραφιστικής εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι για την επιλογή του συγκεκριμένου logo έγινε διαβούλευση τόσο με τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής όσο και με ομάδα επαγγελματιών γραφιστών. Εξέθεσαν άποψη, δηλαδή, πάνω από τριάντα άτομα συνολικά.

Η υπό κατασκευή ιστοσελίδα www.discoveraegina.gr ανατέθηκε σε τοπική εταιρεία μέσω διαγωνισμού σε Αθήνα και Αίγινα και έπειτα από αξιολόγηση των προσφορών από την εταιρεία «Λέγειν & Πράττειν». Θα πρότεινα το site να γίνει αντικείμενο αξιολόγησης αφού λειτουργήσει και παρουσιασθεί επισήμως. Είναι αυτονόητο ότι τα δικαιώματα της ιστοσελίδας ανήκουν στον Δήμο Αίγινας. Η προώθησή της μέσω της «Google AdWords» έχει ανατεθεί σε εταιρεία με έδρα την Αθήνα. Έχει πραγματοποιηθεί τιμολόγηση και το κόστος θα καλυφθεί σε βάθος χρόνου.

Τους περασμένους μήνες πραγματοποιήθηκαν δύο ξεχωριστές φωτογραφήσεις από δυο ξεχωριστούς τοπικούς φωτογράφους. Η μία αφορούσε διαφημιστική καμπάνια με κεντρικό πρόσωπο την κυρία Κατερίνα Μουτσάτσου η οποία, ας σημειωθεί, συμμετείχε εθελοντικά. Η άλλη έγινε από ελικόπτερο: η Αίγινα φωτογραφήθηκε και βιντεοσκοπήθηκε από ψηλά.

Αν και την οικονομική διαχείριση είχε η ΔΕΗ, ο Δήμος Αίγινας, μέσω εμού, βρισκόταν σε συνεχή ενημέρωση και συμμετείχε ενεργά σε ό,τι αφορούσε την ορθότερη και αποτελεσματικότερη ολοκλήρωση της χορηγίας. Επίσης έγιναν εισηγήσεις στη διαφημιστική εταιρεία για την ανάθεση -με διαφανή τρόπο- ορισμένων εργασιών σε τοπικές εταιρείες (δημιουργοί-έντυπα) του νησιού μας, προκειμένου να γίνουμε όλοι συμμέτοχοι μιας κοινής προσπάθειας.

Το καλοκαίρι που πέρασε η Αίγινα, αδιαμφισβήτητα, βρέθηκε αρκετές φορές στο επίκεντρο θετικής δημοσιότητας μέσω πολλαπλών αναφορών σε περιοδικά, εφημερίδες, διαδίκτυο και τηλεοπτικά μέσα. Δεκατρείς αποστολές δημοσιογράφων και tour operators επισκέφθηκαν το νησί χωρίς την επιβάρυνση του Δήμου. Περισσότεροι από 1000 τουρίστες απόλαυσαν τον πανοραμικό γύρο με πούλμαν που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Αίγινας. Συμμετείχαμε επικοινωνιακά σε μεγάλες εκδηλώσεις του καλοκαιριού, όπως το Masters Beach Volley, το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας και το Fistiki Fest 3. Τέλος, τουλάχιστον δεκαπέντε ακόμα δράσεις τουριστικής προβολής είναι σε εξέλιξη. Δράσεις οι οποίες πρόκειται να παρουσιασθούν, μαζί με το σύνολο των προωθητικών ενεργειών, σε προσεχή σχετική εκδήλωση.

Η όλη προσπάθεια τουριστικής ανάπτυξης του νησιού μας έχει αγκαλιασθεί από μία ομάδα σαράντα ατόμων τα οποία, σε συνεργασία με την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής, προσφέρουν αφιλοκερδώς και ανιδιοτελώς τις υπηρεσίες τους, γράφοντας και διορθώνοντας κείμενα, μεταφράζοντας, βοηθώντας σε θέματα επικοινωνίας κ.ο.κ.

Καλώ όλους να συμμετάσχουν και να υποστηρίξουν το εγχείρημά μας, γιατί ο τουρισμός αποτελεί πλέον ένα σημαντικό μοχλό ευημερίας του τόπου μας.

Ας ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας, προκειμένου να αξιοποιήσουμε το ισχυρό όπλο που έχουμε στα χέρια μας. Και ας το πράξουμε, προσφέροντας και όχι αδρανώντας, με καλή προδιάθεση και όχι μεμψιμοιρία.

Κλείνοντας, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής θα συνεχίσει ακούραστη το έργο που έχει αναλάβει, τα θετικά αποτελέσματα του οποίου θα φανούν το προσεχές διάστημα.

Με τιμή,

Πέτρος Α. Πετρίτης
Πρόεδρος Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής Δήμου Αίγινας


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png