Συζήτηση με θέμα τον Διεθνή Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων, με φόντο τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια και το υδατοδρόμιο στην Αίγινα.

Θετική ήταν η αποτίμηση της ενημέρωσης που έγινε κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αίγινας, σχετικά με την υιοθέτηση των διαδικασιών που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην εφαρμογή του ISPS, που αποτελεί μια ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων για την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων. Στόχος αυτής προσπάθειας είναι το κεντρικό λιμάνι της Αίγινας να αποτελέσει έναν πιστοποιημένο, ενδιάμεσο προορισμό στην αγορά της κρουαζιέρας λόγω της θέσης του, αλλά και των τάσεων που έχουν δημιουργηθεί σε αυτή την αγορά.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal



Ωστόσο δεν είναι αυτός ο μοναδικός λόγος, καθώς σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κύριο Γιώργο Σκαλτσιώτη, εξήγησε ότι ένα από τα παράλληλα οφέλη θα είναι και η λειτουργία υδατοδρομίου στην Αίγινα, καθώς το νησί έχει επιλεγεί στο Στρατηγικό Σχεδιασμό Δικτύων Υδατοδρομίων. Οι υποδομές του υδατοδρομίου συμπίπτουν κατά 80% με αυτές που προβλέπονται στον κώδικα ISPS.

Το σχέδιο της εφαρμογής του κώδικα ISPS πραγματοποιείται σε τρία στάδια: το πρώτο αφορά στην αξιολόγηση της Λιμενικής Εγκατάστασης, το δεύτερο στη δημιουργία ενός σχεδίου ασφάλειας για την λιμενική εγκατάσταση και το τρίτο στην υλοποίησή του, τόσο σε υποδομές, όσο και σε εξοπλισμό ασφάλειας.

Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση οι απαιτούμενες υποδομές αφορούν στη δημιουργία ενός τερματικού σταθμού, μία κατασκευή μικρής κλίμακας, ενδεχομένως φορητής, την περίφραξη τμήματος του λιμένα, το ακτινοσκοπικό μηχάνημα ελέγχου των επιβατών, τη λειτουργία καμερών ασφαλείας, σύστημα αναγγελιών, πινακίδων, αυτόματης προσωρινής στάθμευσης οχημάτων και άλλα.