Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε οργανωμένες ιδιωτικές και μη παραλίες από 2.6.2020 έως 8.6.2020.

Δ1α/Γ.Π.οικ. 33475/1.6.2020
Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε οργανωμένες ιδιωτικές και μη παραλίες στο σύνολο της επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, ισχύος από τις 2.6.2020 έως και τις 8.6.2020

Άρθρο 1
Κανόνες λειτουργίας πάσης φύσεως επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται παραλίες


1. Στις πάσης φύσεως επιχειρήσεις, που εκμεταλλεύονται παραλίες, οι διοικήσεις τους οφείλουν να διασφαλίζουν την τήρηση των ακόλουθων κανόνων:
 

Επιχειρήσεις/ ΚΑΔ Τετραγωνικά μέτρα επιφάνειας παραλίας με ελεγχόμενη είσοδο Πληθυσμός ατόμων (πελάτες)
Υπηρεσίες πάρκων ψυχαγωγίας και παραλιών (μόνο για τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται παραλίες)/93.29.11.00 Υπηρεσίες εκμετάλλευσης θαλάσσιων λουτρών/93.29.11.02 Υπηρεσίες μίσθωσης ομπρελών η και καθισμάτων παραλιών (πλαζ)/ 93.29.11.05 Μέχρι 1000 τ. μ. 40 άτομα
Επιχειρήσεις/ ΚΑΔ Ειδικές απαιτήσεις
Υπηρεσίες πάρκων ψυχαγωγίας και παραλιών (μόνο για τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται παραλίες)/93.29.11.00

Υπηρεσίες εκμετάλλευσης θαλάσσιων λουτρών/93.29.11.02

Υπηρεσίες μίσθωσης ομπρελών ή και καθισμάτων παραλιών (πλαζ)/93.29.11.05

- Ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των αξόνων των ομπρελών ορίζεται το μήκος των τεσσάρων (4) μέτρων, διασφαλίζοντας παράλληλα ως προς τις ανοιχτές ομπρέλες κατ' ελάχιστο απόσταση ένα (1) μέτρο μεταξύ των περιμέτρων των σκιάστρων τους.

-Ορίζεται μέγιστος αριθμός δύο (2) ξαπλωστρών ανά ομπρέλα, με εξαίρεση την περίπτωση οικογενειών με ανήλικα τέκνα. -Ελάχιστη απόσταση μεταξύ των ξαπλωστρών που βρίσκονται κάτω από διαφορετικές ομπρέλες ορίζεται το ενάμισι (1,5) μέτρο. -Επιτρέπεται η ατομική άθληση. Δεν επιτρέπονται τα ομαδικά αθλήματα που προϋποθέτουν σωματική επαφή.
Επιχειρήσεις/ΚΑΔ Ειδικές απαιτήσεις
Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/56.10 και παροχής ποτών /56.30 που προσφέρονται από υγειονομικού τύπου καταστήματος σε ενιαίο χώρο με την παραλία. -Παροχή προϊόντων σε πακέτο (takeaway) και delivery στο σημείο έκθεσης (ξαπλώστρα).
-Τα προϊόντα τους πωλούνται μόνο συσκευασμένα και απαγορεύεται η παρασκευή τους στον χώρο εξαιρουμένων των ροφημάτων όπως ενδεικτικά καφές, χυμοί κ.λπ.
-Απαγορεύεται η αναμετάδοση μουσικής.
-Απαγορεύεται η διοργάνωση εκδηλώσεων που προκαλούν συνάθροιση καταναλωτών (πάρτυ κ.λπ).
-Απαγορεύεται για τους πελάτες η χρήση των μπαρ (όπου υπάρχουν) για την παραμονή τους.
-Επιτρέπεται η ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον χώρο λειτουργίας του καταστήματος, σύμφωνα με την υπ' αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.33465/31.5.2020 κοινή υπουργική απόφαση (Β' 2087).
- Ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ πελατών ορίζεται το ενάμισι (1,5) μέτρο.
-Ισχυρή σύσταση χρήσης μάσκας για τους εργαζόμενους.


2. Το προσωπικό των οργανωμένων παραλιών υποχρεούται να απολυμαίνει τακτικά τις εγκαταστάσεις υγιεινής (WC, αποδυτήρια, ντους) αναρτώντας πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης που θα επιδεικνύεται στις αρχές ελέγχου.

3. Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να απολυμαίνουν τις ξαπλώστρες μετά από κάθε εναλλαγή της μίσθωσης αυτών κατά τη διάρκεια της ημέρας. Στην ξαπλώστρα τοποθετείται πετσέτα υποχρεωτικά με ευθύνη του λουόμενου.

Άρθρο 2
Παραβάσεις κανόνων λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων - Κυρώσεις

1. Στις επιχειρήσεις που δεν τηρούν τις απαιτήσεις του άρθρου 1, επιβάλλεται, ανάλογα με τον βαθμό διακινδύνευσης της δημόσιας υγείας, για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο από πέντε χιλιάδες (5.000) έως είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) ευρώ και αναστολή λειτουργίας για χρονικό διάστημα από δεκαπέντε (15) έως είκοσι (20) ημέρες, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί:
 

Επιχειρήσεις/ΚΑΔ Παράβαση/ανά περίπτωση
Μη τήρηση της αναλογίας ατόμων/τ.μ.- απόσταση αξόνων ομπρελών -ελάχιστη απόσταση μεταξύ ξαπλωστρών
Κυρώσεις
Υπηρεσίες πάρκων ψυχαγωγίας και παραλίων (μόνο για τις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται παραλίες)/93.29.11.00 Υπηρεσίες εκμετάλλευσης θαλάσσιων λουτρών/ 93.29.11.02

Υπηρεσίες μίσθωσης ομπρελών ή και καθισμάτων παραλιών (πλαζ)/93.29.11.05

Για επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται επιφάνειες παραλιών έως δύο χιλιάδες (2000) τ.μ. 1η παράβαση:

-   Διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ

- Αναστολή λειτουργίας για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες

2η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο που κλιμακώνεται αναλόγως του ποσοστού υπέρβασης των ορίων του άρθρου 1 ως εξής:

1-25%, επτά χιλιάδες πεντακόσια (7.500) ευρώ
25%-50%, εννιά χιλιάδες πεντακόσια (9.500) ευρώ
50%-75%, έντεκα χιλιάδες (11.000) ευρώ
>75%, δεκατρείς χιλιάδες (13.000) ευρώ

-Αναστολή λειτουργίας για είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες

Για επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται επιφάνειες παραλιών από δύο χιλιάδες (2000) τ.μ. έως δέκα χιλιάδες (10000) τ.μ. 1η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο επτά χιλιάδες (7.000) ευρώ

- Αναστολή λειτουργίας για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες

2η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο που κλιμακώνεται αναλόγως του ποσοστού υπέρβασης των ορίων του άρθρου 1 ως εξής:

1-25%, δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ
25%-50%, δεκατρείς χιλιάδες (13.000) ευρώ
50%-75%, δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ >75%, είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ

- Αναστολή λειτουργίας για είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες

Για επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται επιφάνειες παραλιών άνω των δέκα χιλιάδων (10000) τ.μ. 1η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ
- Αναστολή λειτουργίας για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες

2η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο που κλιμακώνεται αναλόγως του ποσοστού υπέρβασης των ορίων του άρθρου 1 ως εξής:

1-25%, δεκατρείς χιλιάδες (13.000) ευρώ
25%-50%, δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ 50%-75%, είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ
>75%, είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) ευρώ

-Αναστολή λειτουργίας για είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες

 

Επιχειρήσεις/ΚΑΔ Παράβαση/ανά περίπτωση Κυρώσεις (για κάθε παράβαση)
Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/56.10 και παροχής ποτών/56.30 που προσφέρονται από υγειονομικού τύπου καταστήματος σε ενιαίο χώρο με την παραλία. -Μη τήρηση των αποστάσεων για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων στον χώρο λειτουργίας του καταστήματος.

-Πώληση μη συσκευασμένων προϊόντων.

-Αναμετάδοση μουσικής

-Διοργάνωση εκδηλώσεων που προκαλούν συνάθροιση καταναλωτών (πάρτυ κ.λπ.).

-Χρήση των μπαρ (όπου υπάρχει) για την αναμονή των πελατών.

1η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο δύο χιλιάδες (2.000) ευρώ
-Αναστολή λειτουργίας για δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες

2η παράβαση:

-Διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ
-Αναστολή λειτουργίας για είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες


2. Όταν η διαχείριση/εκμετάλλευση των παραλιών, ξαπλωστρών και ομπρελών πραγματοποιείται από νομικό ή φυσικό πρόσωπο που φέρει τους ΚΑΔ: Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/56.10 και δραστηριότητες παροχής ποτών/56.30, ισχύουν οι προϋποθέσεις και κυρώσεις της παρ. 1.

Άρθρο 3
Αρμόδιες αρχές ελέγχου και επιβολής κυρώσεων


1. α) Αρμόδιες αρχές για τη διασφάλιση της εφαρμογής της παρούσης για τη διενέργεια ελέγχων, τη διαπίστωση των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων είναι, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), οι Υγειονομικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, η Ελληνική Αστυνομία, η Δημοτική Αστυνομία και οι Λιμενικές Αρχές στην περιοχή ευθύνης τους, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) του άρθρου 82 του ν.4622/2019 (Α’ 133).
β) Όργανα ελέγχου αποτελούν οι επιθεωρητές του Σ.ΕΠ.Ε., τα αρμόδια υγειονομικά όργανα των Υγειονομικών Υπηρεσιών των ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας, το ένστολο προσωπικό των Λιμενικών Αρχών, οι ελεγκτές της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι επιθεωρητές-ελεγκτές της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.).

2. Τα ανωτέρω όργανα ελέγχου διενεργούν τακτικούς ελέγχους, έκτακτους ελέγχους, ελέγχους κατόπιν καταγγελίας καθώς και από κοινού ελέγχους όπου απαιτείται, ενημερώνουν εγγράφως την προϊσταμένη τους υπηρεσία ή αρχή για τα αποτελέσματα των ελέγχων. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων φέρουν και επιδεικνύουν υποχρεωτικώς την υπηρεσιακή τους ταυτότητα ή άλλο έγγραφο αποδεικτικό της ιδιότητάς τους.

3. Οι άλλες αρμόδιες αρχές της περ. (α) της παρ. 1 που επιβάλλουν πρόστιμα σε επιχειρήσεις υποχρεούνται να αποστέλλουν στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε., τα στοιχεία αποστολής των σχετικών κυρώσεων σύμφωνα με το Παράρτημα ΙΙ της παρούσας, μετά από την έκδοση της σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας ή Αρχής, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4.

Άρθρο 4
Διαδικασίες ελέγχων πιστοποίηση παραβάσεων


1. Οι αρμόδιες Αρχές του άρθρου 3, μέσω των οικείων οργάνων ελέγχου, διενεργούν ελέγχους για την τήρηση της παρούσας και προβαίνουν στη βεβαίωση των σχετικών παραβάσεων.

2. Οι έλεγχοι αυτοί πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της ελεγκτικής δράσης των αρμόδιων αρχών, κατά τα οριζόμενα στην παρούσα και στους οικείους οργανισμούς λειτουργίας τους και αναλόγως των αρμοδιοτήτων τους.

3. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση, συντάσσεται από τα ελεγκτικά όργανα Πράξη Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, εφόσον συντρέχει περίπτωση κατά το άρθρο 2. Αν η παράβαση αφορά σε κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος ή επιχείρηση ή οργανισμό/φορέα, σε περίπτωση άρνησης παραλαβής, η επιδιδόμενη πράξη θυροκολλάται στον χώρο όπου διαπιστώθηκε η παράβαση με την παρουσία δυο εκ των οικείων ελεγκτικών οργάνων. Για την άρνηση παραλαβής και τη θυροκόλληση γίνεται σχετική ενυπόγραφη και χρονολογημένη μνεία στα αντίτυπα της επιδιδόμενης πράξης. Εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών από την επίδοση της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, ο ελεγχόμενος δύναται να υποβάλει τις αντιρρήσεις του στον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ή της Αρχής στην οποία ανήκει το όργανο το οποίο διαπίστωσε την παράβαση. Η υποβολή αντιρρήσεων πραγματοποιείται μόνον ηλεκτρονικά στη σχετική διεύθυνση που αναγράφεται υποχρεωτικά στο έντυπο της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας. Με εξαίρεση τις υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), όπου εκδίδεται αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου της υπηρεσίας επί των αντιρρήσεων εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών, στις υπόλοιπες Αρχές της παρ. 1 του άρθρου 3, με απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας ή της Αρχής, συγκροτείται τριμελής επιτροπή, η οποία εξετάζει εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών τις αντιρρήσεις και με αιτιολογημένη αναφορά για τα συγκεκριμένα περιστατικά και στοιχεία, τις αποδέχεται ή τις απορρίπτει και επιβάλλει τις κυρώσεις. Αν οι προβληθείσες αντιρρήσεις απορριφθούν, επικυρώνονται οι διοικητικές πράξεις (διοικητικό πρόστιμο και αναστολή λειτουργίας όπου προβλέπεται) από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ή Αρχής, ο οποίος εκδίδει σχετική απόφαση. Εάν για τη διαπιστωθείσα παράβαση επιβάλλεται και αναστολή λειτουργίας, αυτή άρχεται από την κοινοποίηση στον ελεγχόμενο της απορριπτικής απόφασης του προηγούμενου εδαφίου.

Άρθρο 5
Επιβολή προστίμων


1. Το πρόστιμο επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής για κάθε παράβαση των μέτρων που προβλέπονται στην παρούσα.

2. Η παράβαση καταχωρείται στο ειδικό έντυπο, που τιτλοφορείται «Πράξη Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας», βάσει του υποδείγματος του Παραρτήματος Ι που επισυνάπτεται στην παρούσα και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, στην οποία καταχωρούνται υποχρεωτικά τα στοιχεία του παραβάτη, ο Α.Φ.Μ. και ο Αριθμός Αστυνομικής Ταυτότητας/Διαβατηρίου, περιγράφεται η διαπιστωθείσα παράβαση και αναγράφεται το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου. Η πράξη συμπληρώνεται εις τριπλούν από το όργανο ελέγχου. Ακολούθως, ένα (1) αντίγραφο επιδίδεται στον ελεγχόμενο, ένα (1) αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. κατοικίας του ελεγχόμενου ή της έδρας της ελεγχόμενης επιχείρησης μετά την πάροδο της προθεσμίας για υποβολή αντιρρήσεων και ένα (1) παραμένει ως στέλεχος στην αρμόδια Αρχή, το οποίο αποτελεί τον νόμιμο τίτλο βεβαίωσης παράβασης.

3. Το ειδικό τριπλότυπο έντυπο εκδίδεται και διανέμεται στα οικεία ελεγκτικά όργανα με μέριμνα και ευθύνη των διαλαμβανόμενων στο άρθρο 3 της παρούσας αρμόδιων Αρχών.

4. Ο ελεγχόμενος υποχρεούται να αναφέρει στο όργανο ελέγχου τα απαραίτητα για τη βεβαίωση της παράβασης προσωπικά του στοιχεία ή στοιχεία της επιχείρησης, όπως ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ., αρμόδια Δ.Ο.Υ., Α.Φ.Μ. και αρμόδια Δ.Ο.Υ. της έδρας της ελεγχόμενης επιχείρησης, αντιστοίχως, Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (Α.Δ.Τ.) ή Αριθμό Διαβατηρίου, διεύθυνση κατοικίας και να προσκομίσει στο πλαίσιο του ελέγχου, αν πρόκειται για κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, την άδεια λειτουργίας του καταστήματος ή τη γνωστοποίηση λειτουργίας του ή οποιοδήποτε έγγραφο δημόσιας αρχής από το οποίο προκύπτει η επιφάνεια του. Σε περίπτωση που ο ελεγχόμενος αρνηθεί να δώσει οποιοδήποτε από τα προαναφερθέντα στοιχεία, τότε το όργανο ελέγχου δύναται να ζητήσει άμεσα τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας.

Άρθρο 6
Βεβαίωση και είσπραξη προστίμων


1. Τα επιβαλλόμενα κατά τις διατάξεις της παρούσας πρόστιμα εξοφλούνται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, μέσω ηλεκτρονικού παράβολου (e-παράβολο) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, που εκδίδεται, είτε απευθείας από την ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/ e-paravolo (Φορέας Ελληνικό Δημόσιο/Οριζόντια παράβολα), είτε από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), είτε από τις Τράπεζες, είτε από τη Δ.Ο.Υ. Τα πρόστιμα εντάσσονται ως δημόσια έσοδα (ν.δ. 356/1974) στον Αναλυτικό Λογαριασμό Εσόδων (Α.Λ.Ε.) 1560989001 «Λοιπά πρόστιμα και χρηματικές ποινές». Αντίγραφο του παραστατικού εξόφλησης αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση που αναγράφεται στο έντυπο της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας για την υποβολή αντιρρήσεων.

2. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής του προστίμου αποστέλλεται από τις αρμόδιες Αρχές, εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, ο νόμιμος τίτλος στη Δ.Ο.Υ. κατοικίας του παραβάτη προκειμένου να βεβαιωθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν.δ. 356/1974 «Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων Κ.Ε.Δ.Ε.» (Α’ 90).

Άρθρο 7
Αρχή ενημέρωσης του κοινού

Ως αρμόδια υπηρεσία για την ενημέρωση του κοινού ως προς την εφαρμογή της παρούσας ορίζεται η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μέσω του τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού 1520 και άλλων ηλεκτρονικών μέσων.

Άρθρο 8
Ισχύς

Η παρούσα απόφαση ισχύει από τις 2 Ιουνίου 2020 έως και τις 8 Ιουνίου 2020.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 1 Ιουνίου 2020



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png