Αίγινα - Κίνηση Ευθύνης. Ερωτήματα για το έργο: Κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού σύνδεσης της νήσου Αίγινας με την ΕΥΔΑΠ

Αίγινα - Κίνηση Ευθύνης. Δελτίο Τύπου.
Το ανωτέρω έργο είναι ζωτικής σημασίας για την Αίγινα. Ως Δημοτική Παράταξη Αίγινα - Κίνηση Ευθύνης, θέτουμε τα κατωτέρω ερωτήματα που αφορούν κυρίως τη λειτουργία του υποθαλάσσιου αγωγού μετά το πέρας της κατασκευής του, και ελπίζουμε ότι τα θέματα που θίγουμε να έχουν ήδη αντιμετωπισθεί ικανοποιητικά από τους αρμοδίους.
Τα ερωτήματα απευθύνονται στη διοίκηση του Δήμου Αίγινας, στη διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής και  στον κατασκευαστή του έργου.
1. Σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου, ο σχεδιασμός του αγωγού είναι τέτοιος, ώστε να διοχετεύει ποσότητα μέχρι 21.500 m3 ανά ημέρα. Αυτή η ποσότητα νερού εκτιμάται ότι θα είναι η μέγιστη ημερήσια ζήτηση το έτος 2020. Αν η εκτίμηση αυτή αποδειχθεί σωστή και ο υποθαλάσσιος αγωγός έχει αυτήν ακριβώς τη μέγιστη δυνατότητα παροχής, τότε το 2020, που πιθανώς θα είναι το πρώτο έτος λειτουργίας του, ο αγωγός θα έχει εξαντλήσει το όριο της παροχής του και θα πρέπει να αναζητηθούν τρόποι ενίσχυσής του.
Πώς σχολιάζετε αυτό το ενδεχόμενο, το οποίο αν επαληθευθεί θα είναι καταστροφικό;
Οι προβλέψεις της μελέτης για τη μέγιστη ημερήσια κατανάλωση επαληθεύονται μέχρι σήμερα;
Ποια ήταν η μέγιστη ημερήσια κατανάλωση το 2017 και το 2018 μέχρι σήμερα;
2. Σύμφωνα με την προκήρυξη, η πόντιση του αγωγού απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην υπάρξει υπέρβαση στα όρια αντοχής των σωλήνων. Έχουν αναφερθεί περιπτώσεις στις οποίες ο αγωγός έσπασε κατά τη διάρκεια της πόντισης, καθώς και άλλες, κατά τις οποίες η υπερβολική καταπόνηση ναι μεν δεν προκάλεσε την άμεση θραύση του σωλήνα, αλλά μείωσε την αντοχή του με αποτέλεσμα να σπάσει σε μεταγενέστερο χρόνο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
Ποια μέτρα έχουν ληφθεί ώστε να εξασφαλιστεί 100% η ασφαλής πόντιση και η αποφυγή φανερής ή αφανούς βλάβης του αγωγού;
Π.χ. προβλέπεται η συμμετοχή μηχανικού με εξειδίκευση και εμπειρία στην πόντιση σωλήνων πολυαιθυλενίου; προβλέπεται παρακολούθηση και καταγραφή των καταπονήσεων που αναπτύσσονται στον αγωγό κατά τη διάρκεια της πόντισης;
3. Το νέο αντλιοστάσιο που κατασκευάσθηκε στο λιμάνι του Λεοντίου στα πλαίσια των χερσαίων έργων δεν θα χρησιμοποιείται από τη στιγμή που θα λειτουργήσει ο υποθαλάσσιος αγωγός οπότε δεν θα μεταφέρεται νερό με υδροφόρα πλοία.
Υπάρχει δυνατότητα και πρόβλεψη να χρησιμοποιηθεί το αντλιοστάσιο αυτό με το νέο υδραγωγείο του υποθαλάσσιου αγωγού;
4. Έχουμε πληροφορηθεί ότι η προστασία του αγωγού κατά το μέγιστο μήκος του θα γίνει με τσιμεντοστρώματα.
Υπάρχουν δεδομένα και εμπειρία ότι τα τσιμεντοστρώματα ανταποκρίνονται επιτυχώς στα αλιευτικά εργαλεία που σύρονται από μηχανότρατες μεγάλης ισχύος;
5. Υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης βλάβης στον υποθαλάσσιο αγωγό από τα συρόμενα αλιευτικά εργαλεία και από την πόντιση αγκυρών μεγάλων πλοίων.
Ποιες πρόνοιες έχουν ληφθεί ή πρόκειται να ληφθούν ώστε να αποτραπούν αυτοί οι κίνδυνοι;
Π.χ. προβλέπεται η κατάλληλη σήμανση στους ναυτικούς χάρτες; Η κατάλληλη σήμανση της διαδρομής του αγωγού με πλωτούς σημαντήρες; Η απαγόρευση της αλιείας με συρόμενα εργαλεία στην περιοχή του αγωγού;
6. Είναι αυτονόητο ότι η λειτουργία του έργου του υποθαλάσσιου αγωγού εξαρτάται απολύτως από την τροφοδότησή του με νερό της ΕΥΔΑΠ. Ως εκ τούτου η σύναψη σύμβασης μεταξύ του Δήμου και της ΕΥΔΑΠ που θα εξασφαλίζει την τροφοδότηση αυτή, είναι υψίστης σημασίας.
Έχει συναφθεί ή πρόκειται να συναφθεί τέτοια σύμβαση με την ΕΥΔΑΠ και με ποιους όρους; (π.χ. ποσότητες νερού κατ’ έτος, μέγιστη ημερησία παροχή, διάρκεια σύμβασης, τιμή πώλησης κλπ)
7. Είναι προφανής η ανάγκη της κατάλληλης προετοιμασίας για την αντιμετώπιση βλάβης από οποιαδήποτε αιτία που θα προκαλέσει ρήγμα στον αγωγό. Είναι γνωστό ότι ο κατασκευαστής του έργου θα έχει για 3 έτη την ευθύνη για συντήρηση και επισκευή τυχόν βλάβης, αλλά η ευθύνη για την αδιάλειπτη υδροδότηση του νησιού παραμένει στο Δήμο. Στο πλαίσιο της ανάγκης για ταχεία και αποτελεσματική αντιμετώπιση της ενδεχόμενης βλάβης και των συνεπειών της, τίθενται τα εξής ερωτήματα:
Α. Ποιος είναι ο τρόπος και η μέθοδος εντοπισμού του σημείου στο οποίο έχει παρουσιασθεί βλάβη;
Β. Η επισκευή της βλάβης θα μπορεί να γίνει με τοπική παρέμβαση ή θα απαιτείται σε κάθε περίπτωση αντικατάσταση τμήματος του αγωγού;
Γ. Προβλέπεται η τήρηση σε απόθεμα σωλήνων και σχετικών εξαρτημάτων για αντικατάσταση τμήματος του αγωγού;
Δ. Ποια θα είναι ακριβώς η διαδικασία για την αντικατάσταση ή την επιτόπια επισκευή σε αγωγό που θα είναι προστατευμένος με τσιμεντοστρώματα;
Ε. Υπάρχει εκτίμηση του χρόνου που απαιτείται για μια τέτοια επισκευή βλάβης;
Ζ. Προβλέπεται εφεδρικό σύστημα τροφοδοσίας της Αίγινας με νερό για το χρονικό διάστημα που ο υποθαλάσσιος αγωγός θα είναι εκτός λειτουργίας λόγω βλάβης;


Νεκτάριος Λεούσης
Επικεφαλής Δημ.Παράταξης Αίγινα - Κίνηση Ευθύνης.


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png