Σύλλογος δασκάλων Αργοσαρωνικού: "Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως "εκπαίδευση" και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος".

Θέμα: Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία για την σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» και τη μαγνητοσκόπηση του μαθήματος στις σχολικές τάξεις

Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία, έφερε, μετά το αντιπεριβαλλοντικό και το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, ακόμα μια αντιδραστική διάταξη, η οποία εγκαθιστά με νόμο πλέον την παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίπτωση «καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός» και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις και στην γ/θμια εκπαίδευση προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο. Η κυβέρνηση γνωρίζει την αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος σε μια τέτοια πρακτική, έτσι έφερε την τροπολογία τελευταία στιγμή, σε ένα σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου άσχετο με την εκπαίδευση. Kινείται, όπως και στην περίπτωση του Πολυνομοσχεδίου για την εκπαίδευση με τον πιο αντιδημοκρατικό τρόπο και αξιοποιεί την πανδημία για να επιβάλλει τα πιο αυταρχικά και  ολοκληρωτικά μέτρα ελέχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η τροπολογία είναι απολύτως επικίνδυνη γιατί:

1. Στο άρθρο 1 αναφέρεται «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός.»
Η διάταξη αυτή αποδεικνύει καθαρά ότι η τροπολογία δεν αφορά μόνο τις «κάμερες στην τάξη». Με την τροπολογία βαφτίζει/νομιμοποιεί ως κανονική εκπαίδευση την εξ αποστάσεως ενώ  τόσο καιρό παραδεχόταν ότι η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία. Με αυτόν τον τρόπο ανοίγεται διάπλατα ο δρόμος της πλήρους αντικατάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»!

3. Η τροπολογία εισάγει τις κάμερες παρακολούθησης στις σχολικές αίθουσες και στη διδασκαλία! Το μέτρο αυτό κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική διαδικασία. Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η βιντεοσκόπηση  του μαθήματος αρχικά είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνται όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους. Μάλιστα η δια ζώσης εκπαίδευση αρχίζει να καθίσταται δευτερεύουσα και να παίρνει τη θέση της η εξ αποστάσεως που όπως έχουμε τονίσει από άποψη υλικοτεχνικών υποδομών δεν είναι ούτε δημόσια ούτε καθολική, αλλά και από παιδαγωγική άποψη δεν μπορεί να νοηθεί ως αυτόνομη εκπαιδευτική μέθοδος, αλλά ως βοηθητικό, τεχνικό εργαλείο.

Η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει μάλιστα σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά και ν’  αποτελέσει υλικό για στιγματισμό και διαπόμπευση.  

Η τάξη δεν είναι ένα ψυχρό δωμάτιο. Είναι χώρος εκπαίδευσης, κοινωνικοποίησης, φιλοξενεί όλη εκείνη τη δυναμική διαδικασία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας, που ορίζει ποιος/-α θα είσαι μετά, πώς διαχειρίζεσαι όσα προκύψουν στη ζωή. Αντίθετα  η κάμερα στην τάξη ορίζει τη ζωή της  με βάση τη θέληση του επόπτη.
 
3. Η τροπολογία στην παρ.2  του άρθρου αναφέρει ρητά πως «Τα μεταδιδόμενα που τυχόν παράγονται στο  ίδιο ως άνω πλαίσιο διατηρούνται για συγκεκριμένο εύλογο χρονικό διάστημα…Η επεξεργασία των  εν λόγω μεταδιδόμενων επιτρέπεται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή  στατιστικούς…Υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων είναι ..» για το δημόσιο το ΥΠΑΙΘ και για τα  ιδιωτικά οι σχολάρχες. Από την πιο πάνω παράγραφο είναι φανερό για πιο λόγο η εξ’ αποστάσεως εκπάιδευση ήρθε για να μείνει , όπως δήλωνε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ  και δεν ήταν απλώς ένα έκτακτο γεγονός μέσα στην πανδημία. Ο σκοπός είναι ο πανοπτικός έλεγχος και η ολοκληρωτική επιτήρηση των υποκειμένων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για μια κυνική ομολογία των πραγματικών στόχων. Το μάτι του Μεγάλου Αδελφού της εξουσίας είτε αυτός είναι  το ΙΕΠ , η δίοικηση ή ο ιδιώτης σχολάρχης είναι μέσα στη σχολική καθημερινότητα και απαιτεί την πλήρη συμμόρφωση στα προτάγματα του. Εδώ κάθε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας και διδακτικής αυτονομίας σε συγκεκριμένα σχολικά περιβάλλοντα πάει περίπατο.
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα επιτρέψουμε την έκθεση των μαθητών μας, ούτε εμάς των ίδιων σε αυτόν τον κίνδυνο.

 Όσοι νομίζουν ότι τέτοιες διατάξεις νομοθετούνται για το συμφέρον των μαθητών και για τα δικαιώματά τους πλανώνται πλάνην οικτράν. Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρθηκε στο ελάχιστο για τους μαθητές εκείνους που στη διάρκεια της μεγάλης καραντίνας δεν είχαν σύνδεση στο διαδίκτυο ή δεν δεν διέθεταν τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό για να συνδεθούν. Προσπάθησε να φορτώσει το κόστος του τεχνολογικού εξοπλισμού στις σχολικές επιτροπές, δηλ. στους δήμους και στα ίδια τα σχολεία, αποφεύγοντας με κάθε τροπο τη δημόσια χρηματοδότηση. Το μεγάλο ψηφιακό χάσμα, στην πραγματικότηα ταξικό, που δημιουργήθηκε, καλύφθηκε με δηλώσεις επικοινωνιακού τύπου για το «θαύμα» της τηλεκπαίδευσης και με συκοφαντικές επιθέσεις στους  εκπαιδευτικούς από καθεστωτικά Μ.Μ.Ε , αφού πρώτα ο ίδιος ο πρωθυπουργός μίλησε για φιλότιμους. Οι περίφημες ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης ήταν σχεδιασμένες για τους λίγους και για ευνοημένα από μορφωτική και οικονομική άποψη περιβάλλοντα.  Για τους υπόλοιπους υπήρχε και η λύση του κινητού πρώτα με αστική χρέωση και ύστερα δωρεάν, σύμφωνα με τις δηλώσεις της κ. Κεραμέως. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αναλύσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση προτρέπουν τα Υπουργεία Παιδείας των εθνικών κρατών να θεωρούν τους εκπαιδευτικούς και τα συνδικάτα τους ως πρόβλημα σ’ αυτές τις διαδικασίες και να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για τον ολοκληρωτικό έλεγχο και την επιτήρηση της εργασίας τους.

Το ΥΠΑΙΘ φαίνεται να έχει σαφή στόχο: με μια τέτοια τροπολογία ανοίγει ο δρόμος για τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον επιθεωρητισμό και την αξιολόγηση.  Επιπρόσθετα  οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών, ακόμα και οι θέσεις εργασίας των αναπληρωτών μπορούν να αντικατασταθούν από κάμερες και από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δεν χρειάζεται προσωπικό, που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές .
Εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε  την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, τα δικαιώματα των μαθητών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

* Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία!   Έξω οι κάμερες από τα σχολεία.
* Απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης -τηλεκπαίδευσης. Καλούμε ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, να κηρύξουν απεργία-αποχή από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
* Ενημέρωση και κοινή δράση του σωματείου μας και των συλλόγων γονέων κ κηδεμόνων. Συζήτηση σε ανοιχτό χώρο/προαύλιο σχολείο με θέμα: "Απαντάμε στις βλαπτικές συνέπειες του πολυνομοσχεδίου και της on line παρακολούθησης  του μαθήματος". Στήριξη στο αίτημα για μονιμοποίηση των συμβασιούχων σχολικών καθαριστριών, απαιτώντας επαρκείς  υγιεινές συνθήκες στα σχολεία μας.
* Συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στις 13 Μαΐου ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία. Καλούμε τους συναδέλφους που βρίσκονται στην Αττική και σε άλλες περιοχές να πάρουν μέρος στις συγκεντρώσεις των σωματείων.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                        Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ                ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ


Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png