Επιστροφή στις σχολικές αίθουσες για τους μαθητές της Γ' Λυκείου, με μέτρα κατά του κορονοΐού. Τι είπε ο διευθυντής του ΓΕΛ Αίγινας κ. Γιάννης Πούντος.



Πρώτο κουδούνι σήμερα για την Γ' Λυκείου μετά την διακοπή για τον κορονοΐό. Μια πραγματικότητα πρωτόγνωρη, όχι εύκολη, αλλά που παρά τα προβλήματα κύλησε ομαλά. Μια μέρα "προθάλαμος", όπως την χαρακτήρισε ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιάννης Πούντος, καθώς το βλέμμα του τώρα είναι στραμμένο την ερχόμενη Δευτέρα, μέρα που οι μαθητές της Α' και Β' Λυκείου θα βρίσκονται και εκείνοι στο σχολείο, δημιουργώντας ένα ακόμη πιο σύνθετο στη διαχείρισή του σχολικό περιβάλλον. 

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal. Τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Γιάννη Πούντο.



Ο κ. Γιάννης Πούντος μίλησε σήμερα στο ραδιόφωνο του Aegina Portal και συμφώνησε ότι η εικόνα που παρουσίασε σήμερα το σχολείο απείχε πολύ από την συνηθισμένη:

"Ομαλά μπορούμε να πούμε ότι ξεκίνησε η σημερινή ημέρα, γιατί πραγματικά είναι ένα νέο τοπίο, ένα τοπίο που δίνει "σάρκα και οστά" σε αυτό που λέμε σχολείο, αλλά παρά τα προβλήματα τα πράγματα κύλισαν ομαλά. Βέβαια θα πρέπει να δούμε στην συνέχεια πόσοι από τους μαθητές θα ακολουθήσουν αυτό το πρόγραμμα του σχολείου, πόσοι από τους μαθητές της Γ' Λυκείου θα ακολουθήσουν αυτό το πρόγραμμα, διότι ξέρετε, οι εγκύκλιοι τους δίνουν την δυνατότητα με μία υπεύθυνη δήλωση πολλοί μαθητές να απέχουν από τα μαθήματα. Να δηλώσουν ότι έχουν συγγενή που ανήκει σε ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες και να μπορέσουν να μην παρακολουθήσουν τα μαθήματα".

Παρόλα αυτά στη σημερινή ημέρα, ήταν σχεδόν όλοι οι μαθητές μας στο σχολείο.Ήταν μία μέρα προθάλαμος, μία μέρα εισαγωγική σε αυτό που θα ακολουθήσει, περιμένουμε περισσότερο να  δούμε τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες. Εμείς μπορούμε να πούμε ότι το σχολείο έχει λάβει όλα τα μέτρα εκείνα που θα χρειαστούν, τόσο για την υγεία των μαθητών μας, όσο και των εκπαιδευτικών. Δηλαδή, σε συνεργασία με τον δήμο και την Επιτροπή Παιδείας υπάρχουν απορρυπαντικά, απολυμαντικά, ότι χρειάζεται για όλους του μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
 
Θα δούμε τώρα πως θα εξελιχθεί τις επόμενες μέρες. Βέβαια το μεγαλύτερο πρόβλημα θα το έχουμε την επόμενη Δευτέρα, όπου θα έρθει ο μεγάλος όγκος των μαθητών του σχολείου, οι μαθητές της Α' και της Β' Λυκείου, όπου θα υπάρξουν αρκετά προβλήματα. Ξέρετε, θα πρέπει να προαυλίζονται οι μαθητές σε διαφορετικούς χώρους κτλ. Θα το δούμε στην πράξη όμως.
 
Σε ερώτηση για τον έλεγχο στην είσοδο του σχολείου και ειδικό για την μέθοδο της θερμομέτρησης, εικόνες που παρουσίασαν κεντρικές ενημερωτικές ιστοσελίδες από σχολεία της Αθήνας, ο κ. Πούντος απάντησε ότι:"Δεν προβλέπεται στο πρωτόκολλο για να μπουν οι μαθητές και ο εκπαιδευτικοί στο σχολείο. Δεν προβλέπεται με βάση της εγκυκλίους. Υπάρχουν άλλα πράγματα, που πρέπει να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές. Να πάρουν θέσεις στο να τηρούνται οι αποστάσεις, ενάμιση μέτρο μαθητής από μαθητή και άλλα πράγματα άλλα όχι θερμομέτρηση".
 
Ρωτώντας για την ψυχολογία των μαθητών, αλλά και των εκπαιδευτικών, ο κ. Πούντος απάντησε ότι: "Δεν είναι απλά πράγματα, ξέρετε κι εμείς, αλλά ακόμα και οι πλέον ειδικοί ημών τα συναντάμε πρώτη φορά αυτά τα πράγματα. Υπάρχει, ας το πούμε, ένα καλό κλίμα και μια ευχάριστη αίσθηση με την έννοια ότι είμαστε στο σχολείο, στον φυσικό μας χώρο και εμείς και οι μαθητές μας, σας ξαναλέω ότι δεν υπάρχει σχολείο χωρίς μαθητές και χωρίς εκπαιδευτικούς. Το σχολείο δεν είναι το κτήριο. Προσωπική άποψή, νομίζω ότι την ενστερνίζονται και οι άλλοι. Από την άλλη, νιώθουμε, νιώθουμε αρκετοί τέλος πάντων, ότι συμμετέχουμε σε κάτι το οποίο δεν ξέρω, αν κάπου στραβώσει το πράγμα, θα υπάρχουν πολλά προβλήματα για όλους. Συμμετέχουμε σε κάτι το οποίο να το είχαμε αποφύγει ή να μπορούσαμε να το αποφύγουμε. Θεωρούμε ότι στην ουσία η εκπαιδευτική διαδικασία έχει τελειώσει, το μόνο που μένει από την εκπαιδευτική διαδικασία είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις, που είναι ένα επιστέγασμα αυτής. Με τη περικοπή της ύλης που έγινε για την Γ' Λυκείου οι μαθητές θα μπορούσαν να έχουν μείνει και σπίτι τους και να εκμεταλλευτούν αυτόν τον χρόνο για να κάνουν τις τελευταίες τους επαναλήψεις, όπως και πιστεύω ότι θα κάνουν και πολλοί.
 
Υπάρχει όμως ο φόβος και στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές. Κάποιοι μαθητές ή κάποιοι γονείς με πήραν σήμερα τηλέφωνο μου είπαν ότι ξέρεις, δεν ήρθε το παιδί μου σήμερα σχολείο, δεν έχει τίποτα αλλά φοβάται. Κι αυτό είναι σεβαστό.
 
Σε ερώτηση για την απομακρυσμένη εκπαίδευση, που έλαβε χώρα ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές την προηγούμενη περίοδο ο κύριος Πούντος είπε: "Το τοπίο της εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης κι αυτό ήταν καινούργιο, όμως ήταν ένα στοίχημα, ένα μεγάλο στοίχημα το οποίο κληθήκαμε, κλήθηκε το κάθε σχολείο να το αντιμετωπίσει. Υπήρχε ένας χρόνος ανάδρασης θα έλεγα περίπου δέκα μέρες, ώσπου να βρει το ίδιο το σύστημα, αλλά και οι μαθητές και εμείς να βρούμε τα πατήματά μας. Μετά από εκεί όμως νομίζω ότι το σύστημα της εξ' αποστάσεων εκπαίδευσης τόσο της σύγχρονης, όσο και της ασύγχρονης, περπάτησε πάρα,πάρα, πολύ καλά.
 
Βέβαια τα ποσοστά των μαθητών που παρακολουθούσαν ανελλιπώς, γιατί δεν μπορούσε κανένας να υποχρεώσει έναν μαθητή να παρακολουθήσει, το ποσοστό αυτό ήταν γύρω στο 70+%. Από ότι έχω πληροφορηθεί κάτι τέτοιο ίσχυσε και πανελλαδικά. Νομίζω ότι αυτό το δίμηνο, από τον Μάρτη ως τώρα, δεν πήγε χαμένο χάρη στην συγκινητική προσπάθεια που κατέβαλαν αρκετοί εκπαιδευτικοί στο σχολείο μας. Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ασχολήθηκαν με την εξ' αποστάσεως εκπαίδευση".