
Το απόγευμα της Πέμπτης 24 Ιουλίου, μέσω γραπτών μηνυμάτων και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025.
Οι επιτυχόντες έλαβαν άμεσα την πληροφόρηση για την εισαγωγή τους στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2024.
Η εικόνα των φετινών αποτελεσμάτων για το Γενικό Λύκειο Αίγινας παραμένει σταθερά θετική, με το ποσοστό επιτυχίας να αγγίζει το 62% στους συμμετέχοντες του σχολείου. Ανά επιστημονικό πεδίο, οι επιδόσεις που καταγράφονται είναι σημαντικές με ποσοστά από 45% έως 66%, ενώ ξεχωρίζει το υψηλό ποσοστό επιτυχίας στις σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής το οποίο έφτασε στο 77%.
Ο διευθυντής του σχολείου κ. Γιάννης Πεπές μιλώντας στο Aegina Portal, επισήμανε πως η εισαγωγή δεν αποτελεί μονόδρομο: παιδιά που δεν τα κατάφεραν έχουν στη διάθεσή τους πλήθος εναλλακτικών διαδρομών, καθώς και τη δυνατότητα δεύτερης προσπάθειας. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι αρκετοί απόφοιτοι προηγούμενων ετών αναβάθμισαν τις επιλογές τους μέσω της διαδικασίας του 10%.
Το σχολείο παραμένει στο πλευρό όλων των μαθητών, με υλικό, υποστήριξη και ανοιχτές πόρτες για τις νέες εγγραφές τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα, ανακοινώθηκε η διεξαγωγή δεύτερου Θερινού Σχολείου Φυσικής σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών, στο τέλος Αυγούστου.
Στο Aegina Portal μίλησε ο Διευθυντής του Γενικού Λυκείου Αίγινας κ. Γιάννης Πεπές:
"Εχθές, 24 Ιουλίου ημέρα Πέμπτη, το απόγευμα δόθηκαν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των πανελλαδικών, οι βάσεις, με τη μορφή γραπτών μηνυμάτων στα κινητά των μαθητών οι οποίοι είχαν δηλώσει ενδιαφέρον να πάρουν τα νέα με αυτόν τον τρόπο. Στις σχολικές μονάδες, στα γενικά λύκεια, τα αποτελέσματα αυτά έφτασαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σήμερα το πρωί κατά τις 9 η ώρα.
Κοιτώντας, αναλύοντας τα αποτελέσματα βλέπουμε μία εικόνα η οποία λίγο ως πολύ ομοιάζει και με τις προηγούμενες χρονιές. Θα μιλήσουμε και με ποσοστά. Αυτό που θέλω να πω σε γενικές γραμμές είναι ότι και αυτή τη χρονιά τα παιδιά μας πήγαν πολύ καλά. Και αυτή τη χρονιά τα αποτελέσματα εκδόθηκαν πολύ νωρίς και αυτό μόνο οφέλη μπορεί να έχει για τους υποψηφίους, πλέον τους επιτυχόντες και τις οικογένειές τους, διότι από εδώ και πέρα μπορούν να κάνουν εύκολα τον προγραμματισμό της επόμενης σελίδας της ζωής τους, να χαράξουν την ακαδημαϊκή τους πορεία, να προγραμματίσουν τη ζωή τους.
Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα γίνεται τα τελευταία τρία χρόνια και έχει να κάνει με αυτοματοποιημένες διαδικασίες, στις οποίες συμμετέχουμε και εμείς σαν γενικά ηλικία και φυσικά τον κύριο λόγο έχει το Υπουργείο το οποίο οργανώνει όλη αυτή την κατάσταση και έτσι μπορούν γρήγορα οι μαθητές, οι επιτυχόντες, να μαθαίνουν τις σχολές τοποθέτησής τους. Άρα, λοιπόν, από ότι σήμερα τερματίζεται μία διαδικασία η οποία άρχισε στα μέσα Νοεμβρίου του 2024, οπότε και τα παιδιά συμπλήρωσαν, εμείς εδώ συμπληρώσαμε τους υποψηφίους τις αιτήσεις τους και φτάσαμε σε αυτή την κατάληξη στο τέλος Ιουλίου με τα παιδιά να γνωρίζουν πλέον που έχουν μπει. Πριν μιλήσω με αριθμούς να πω ότι η σημερινή ανακοίνωση δεν έχει να κάνει μόνο με τα παιδιά τα οποία πέτυχαν, έχει να κάνει και με τα παιδιά τα οποία δεν πέτυχαν πανελλαδικές και αυτό γιατί το λέω. Διότι τίποτα δεν έχει χαθεί, εννοείται και ειδικά στις μέρες μας και σε σύγκριση πάντα με τα χρόνια τα δικά μας, τα σημερινά παιδιά έχουν πολλές δυνατότητες να πετύχουν τα όνειρά τους, με πολλούς τρόπους. Είτε αυτό λέγεται δεύτερη χρονιά πανελλαδικές, είτε λέγεται εναλλακτική τρόποι ακαδημαϊκής πορείας. Σε κάθε περίπτωση, πάντα υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και το μόνο που χρειάζεται το βασικό συστατικό για να μπορέσει ένα παιδί να πάει μπροστά είναι η φιλοδοξία και τα όνειρά του.
Και εμείς θα είμαστε εδώ και για τα παιδιά που θα ήθελα να δώσουν και δεύτερη χρονιά να τα υποστηρίξουμε και με οδηγίες και με υλικό το οποίο προωθούμε σε αυτά μέσω της ιστοσελίδας μας και με βιβλία αν χρειαστούν. Άρα λοιπόν το σχολείο είναι ανοιχτό και για αυτά τα παιδιά. Μιας και αναφέρω αυτό να πω ότι φέτος είχαμε και τέσσερις μαθητές οι οποίοι βελτίωσαν την κατάταξή τους στις μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, αναβάθμισαν δηλαδή τις σχολές τους. Παλιοί μας απόφοιτοι από το 2023 και 2024. Συγκεκριμένα δύο υποψήφιοι από το 2023 και άλλοι δύο υποψήφιοι από το 2024, μέσω της αίτησης του 10% κατάφεραν και μπήκαν σε καλύτερες σχολές.
Λοιπόν, σε ό,τι έχει να κάνει τώρα τους υποψηφίους, τους επιτυχόντες πλέον, του 2025. Να πούμε ότι από τους 62 οι οποίοι συμμετείχαν, μπήκαν σε σχολές οι 38. Άρα λοιπόν έχουμε ένα ποσοστό επιτυχίας περίπου 62%.
Αρκετά προβλήματα τους υποψηφίους, πανελλαδικά, δημιουργεί η ελάχιστη βάση της εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση της αγωγής - έχουμε πει και σε άλλες ευκαιρίες που μας έχουν δοθεί να μιλήσουμε - η ελάχιστη βάση της εισαγωγής είναι ένα όριο το οποίο θέτει κάθε σχολή ξεχωριστά, το οποίο οπωσδήποτε πρέπει να επιτευχθεί, έτσι ώστε ο υποψήφιος να είναι επιλέξιμος για τη συγκεκριμένη σχολή. Αυτός ο συντελεστής είναι το γινόμενο ενός βαθμού δυσκολίας, ενός δείκτη δυσκολίας, τον οποίον θέτει κάθε σχολή ανά χρονιά. Σε γενικές γραμμές αυτός ο δείκτης δυσκολίας έχει μείνει τα τελευταία τρία χρόνια αναλλοίωτος για την κάθε σχολή, ο οποίος αυτός δείκτης πολλαπλασιάζεται με το μέσο όρο της επίδοσης των μαθητών ανά επιστημονικό πεδίο. Και έτσι λοιπόν το αποτέλεσμα είναι ότι κάθε χρόνο έχουμε μία ελάχιστη βάση αγωγής για την κάθε σχολή. Μία παρεξήγηση που γίνεται πολύ συχνά είναι ότι κάποιοι (όχι υποψήφιοι πάντως) αλλά κάποιοι εκτός πανελλαδικών εξετάσεων και εκπαίδευσης θεωρούν ότι όποιος πετύχει την ελάχιστη βάση αγωγής μπορεί να μπει και στην ανάλογη σχολή. Αυτό δεν ισχύει, έτσι.
Επαναλαμβάνω ότι η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία καθορίζεται κάθε χρόνο, έχει να κάνει με μία βασική προϋπόθεση η οποία καθιστά τον υποψήφιο επιλέξιμο για μία συγκεκριμένη σχολή. Το αν θα μπει ή όχι σε αυτή τη σχολή εξαρτάται από τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης, δηλαδή πόσες θέσεις προσφέρει κάθε σχολή και ποια είναι η επίδοση των υποψηφίων οι οποίοι θέλουν τη συγκεκριμένη σχολή. Αυτό λοιπόν διαμορφώνει την βάση εισαγωγής, την πραγματική βάση εισαγωγής, οι οποίες βάσεις εισαγωγής είναι αυτές που ανακοινώθηκαν σήμερα. Άρα λοιπόν επαναλαμβάνω ότι από τους 62 υποψηφίους που είχαμε μπήκαν οι 38 από όλους τους προσανατολισμούς, άρα λοιπόν, περίπου ένα ποσοστό επιτυχίας 62% και συγκεκριμένα στις ανθρωπιστικές σπουδές από τους 26 υποψηφίους μας μπήκαν οι 16, δηλαδή στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, το πεδίο των σπουδών των νομικών, ανθρωπιστικών και σπουδών ψυχολογίας. Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο, από τον προσανατολισμό των θετικών σπουδών, μπήκαν από τους 9 υποψηφίους μας οι 4, δηλαδή ένα ποσοστό 45%. Στον προσανατολισμό υγείας, από τους 12 υποψηφίους μας σε σχολές μπήκαν οι 8, ένα ποσοστό επιτυχίας 66%. Και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή από τον προσανατολισμό των σχολών οικονομίας και πληροφορικής, από τους 13 υποψηφίους μας μπήκαν οι 10, ένα ποσοστό επιτυχίας 77%.
Πάλι θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι στην τρίτη λυκείου δεν είναι υποχρεωτικό για τους μαθητές να λαμβάνουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το απολυτήριο το οποίο λαμβάνει κάποιος από το Γενικό Λύκειο είναι αποδεσμευμένο πλήρως, τουλάχιστον προς το παρόν, από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Και αυτό το λέω γιατί δεν σημαίνει ότι όλο το δυναμικό της τρίτης λυκείου, όλα τα παιδιά της τρίτης λυκείου, έδωσαν πανελλαδικές. Κάποια παιδιά επέλεξαν να μην δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Στα παιδιά τα οποία μπήκαν στις σχολές τους, θέλουμε κι εμείς να ευχηθούμε καλή σταδιοδρομεία από εδώ και πέρα. Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι για όλα μας τα παιδιά και για αυτά τα οποία τοποθετήθηκαν σε σχολές μέσω πανελλαδικών και αυτά τα οποία θα διαλέξουν ένα άλλο δρόμο ακαδημαϊκής πορείας. Ή θα σταματήσουν εδώ τις σπουδές τους ή θα ξαναδώσουν δεύτερη χρονιά, άρα τα συγχαρητήρια είναι για όλους.
Να πούμε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι το Ά και το Ω. Παρότι όσοι μπήκαν το άξιζαν πραγματικά, δεν σημαίνει ότι όσοι δεν πέτυχαν στις σχολές που ήθελαν ή δεν μπήκαν σε σχολές, δεν σημαίνει ότι είναι αποτυχημένοι. Είμαστε πολύ μακριά από αυτή τη θεώρηση. Το εξήγησα και πριν το γιατί. Διότι το βασικότερο εφόδιο ενός μαθητής σε αυτή την ηλικία είναι η φιλοδοξία και η όρεξη για να επιτύχει. Και υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να το κάνεις αυτό.
Με την ευκαιρία που μου δίνεται και του βήματος που μου προσφέρεται, να πω ότι τέλος Αυγούστου, 27 με 29 Αυγούστου, θα φιλοξενήσουμε πάλι εδώ την Ένωση Ελλήνων Φυσικών για άλλο ένα δεύτερο Θερινό Σχολείο Φυσικής. Το πρώτο θερινό σχολείο φυσικής, όπως γνωρίζετε, έγινε τέλος Ιουνίου. Το δεύτερο λοιπόν γίνεται τέλος Αυγούστου, πάλι με συμμετοχή μαθητών γυμνασίων και λυκείων από όλη την Ελλάδα, πάλι με έγκριτους, πραγματικά ξεχωριστούς ακαδημαϊκούς, από σπουδαία ιδρύματα της χώρας μας, όπως το Δημοκρίτειο, όπως το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, όπως ο Δημόκριτος.
Θα ακολουθήσουν ανακοινώσεις σε σχέση και με το πρόγραμμα και με τη θεματολογία, τις οποίες μέσω του δικού σας site θα τις προωθήσουμε και στους ενδιαφερόμενους, αλλά θα τα ανεβάσουμε βέβαια και στο δικό μας site.
Κάτι άλλο, επίσης σημαντικό, που έχει να κάνει με τα παιδιά μας της πρώτης, αυτά τα παιδιά τα οποία θα γραφτούν στην πρώτη λυκείου, στη δευτερά και στην τρίτη λυκείου, είναι ότι 1 - 5 Σεπτεμβρίου θα ξανανοίξει η πλατφόρμα των ηλεκτρονικών εγγραφών. Θυμίζω ότι τα τελευταία χρόνια η εγγραφή στο Λύκειο και στο ΕΠΑΛ απαιτεί ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών από τους γονείς τους μέσω ενός ενιαίου πληροφοριακού συστήματος, μιας πλατφόρμας που λέγεται e egrafes. Εμείς βέβαια θα είμαστε εδώ στο σχολείο, άρα λοιπόν όποιος γονέας και κηδεμόνας θέλει βοήθεια με την εγγραφή του παιδιού του, μπορεί να έρθει στο σχολείο να την κάνουμε μαζί.
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά εσάς για την ευκαιρία που μας δίνετε να επικοινωνήσουμε όλες αυτές τις πληροφορίες στην ακαδημαϊκή κοινότητα. Τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και στα παιδιά τα οποία μπήκαν στις σχολές που ήθελαν και σε εκείνα τα οποία θα δοκιμάσουν την τύχη τους την επόμενη χρονιά ή θα πορευθούν διαφορετικά και να ευχηθώ, αν και είναι νωρίς ακόμα, μια καλή και εποικοδομητική νέα ακαδημαϊκή χρονιά το 2025-2026. Σας ευχαριστώ πολύ".