Επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με δρομολόγιο πλοίου.

Κυριακή 27 Αυγούστου 2023. 

Ώρα συμβάντος μεταξύ 17:35-17:50.

Φτάνω στο λιμάνι του Πειραιά με το αυτοκίνητο μου και σκοπό να ταξιδέψω για Αίγινα.

Το μόνο καράβι (τύπου φέρυ) που βρισκόταν στην προβλήτα εκείνη την στιγμή ήταν το "Αγ. Νεκτάριος" το όποιο ξεφόρτωνε τους επιβάτες και τα αυτοκίνητα από το προηγούμενο δρομολόγιό του. 

Σταμάτησα με alarm απέναντι από τα πρακτορεία εισιτηρίων των δύο εταιριών, απ' την μεριά του λιμανιού μιας και δεν υπήρχαν ή έρχονταν άλλα πλοία, ενώ ταυτόχρονα περνούσαν διαρκώς αυτοκίνητα τα οποία εξέρχονταν εκείνη την ώρα από το "Αγ. Νεκτάριος" οπότε και δεν μπορούσα να παρκάρω στην απέναντι πλευρά. Ήμουν στα δέκα μέτρα από τον καταπέλτη του καραβιού κι έψαχνα τα επόμενα δρομολόγια προκειμένου να επιλέξω ένα για να βγάλω εισιτήριο και να ταξιδέψω προς τον προορισμό μου.

Στο πρακτορείο της εταιρείας που εκδίδει εισιτήρια για τον "Αγ. Νεκτάριο" δεν έγραφε κάτι για την επόμενη αναχώρησή του (αντιθέτως στα πρακτορεία της άλλης εταιρείας έγραφε σε πίνακα τα επόμενα δύο δρομολόγια για Αίγινα και Σουβάλα αντίστοιχα). Τίποτε επίσης δεν αναγραφόταν σχετικά με ώρα αναχώρησης και στο καράβι πάνω από την πόρτα εισόδου όπως συνηθίζεται.

Μόλις βγήκαν και τα τελευταία αυτοκίνητα, άρχισαν να μπαίνουν κάποια που ήταν εκείνη την στιγμή στην προβλήτα οπότε υπέθεσα ότι θα πλησίαζε η ώρα αναχώρησης κι έτσι βγήκα από το αυτοκίνητο και πήγα στον γκισέ να βγάλω εισιτήριο. Ρώτησα την υπάλληλο εκεί τι ώρα φεύγει το καράβι και μου απάντησε ότι θα αναχωρούσε άμεσα και για να μην χάσω χρόνο να βγάλω εισιτήριο στον γκισέ να μπω στο καράβι και να βγάλω εντός. Επιστρέφοντας στο αμάξι μου ρώτησα τον ύπαρχο (νομίζω πως αυτός είναι ο βαθμός του) που στέκονταν εκείνη την στιγμή στον καταπέλτη αν μπορώ να μπω, με ρώτησε αν ταξιδεύω, του απάντησα ότι πήγα στον γκισέ αλλά μου είπαν να μπω για να μην χάσω χρόνο, με ρωτάει αν είμαι με το αμάξι και του λέω ναι και πως σε μισό λεπτό θα είμαι εκεί. Σημαντικό είναι να σημειώσω πως εκείνη την στιγμή δεν είχαν λύσει κάβους και δεν είχαν ανεβάσει τον καταπέλτη (όμως ήταν εμφανές ότι ετοιμάζονταν να τα δρομολογήσουν στα επόμενα δευτερόλεπτα). 

Εδώ, είναι η ώρα να αναφέρω ότι είμαι ΑΜΕΑ και κινούμαι αποκλειστικά με αναπηρικό αμαξίδιο. Ο χρόνος που χρειάζομαι για να μπω στο αμάξι μου και να φέρω το αμαξίδιο μέσα σε αυτό είναι λιγότερος του ενός λεπτού (καθότι έχω εκπαιδευτεί καταλλήλως και είναι κάτι που κάνω πολλές φορές καθημερινά - παρόλα αυτά καταλαβαίνω πως αυτό είναι κάτι που κάποιος που δεν με γνωρίζει, δεν μπορεί να το ξέρει). 

Αφού φτάνω στο αμάξι που ήταν περίπου πέντε μέτρα πίσω μου κι ενώ σε λιγότερο από τριάντα δευτερόλεπτα απ' την στιγμή που μπήκα στο αυτοκίνητο είχα βάλει το καρότσι μέσα κι ετοιμαζόμουν να κλείσω την πόρτα του οδηγού για να ξεκινήσω, βλέπω μπροστά μου το καράβι να έχει βγάλει κάβους να σηκώνει τον καταπέλτη και να αναχωρεί. Τότε κοίταξα το ρολόι και ήταν λίγο πριν τις 17:50.

Όπως γνωρίζουν όλοι όσοι έχουν βρεθεί σε παρόμοια περίπτωση, πέρα από τα νεύρα και την έντονη απογοήτευση δεν μπορεί να γίνει κάτι άπαξ και το καράβι ξεκινήσει την αναχώρηση του (εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων). 

Βγήκα λοιπόν εκ νέου απ' το αμάξι με το καρότσι και πήγα να βγάλω εισιτήριο για το επόμενο δρομολόγιο της άλλης εταιρείας που θα αναχωρούσε περίπου σε μια ώρα από τότε. 

Προς τιμήν της, η υπάλληλος του πρακτορείου του "Αγ. Νεκταρίου" βγήκε έξω και μου ζήτησε συγνώμη, μού είπε ότι τους ειδοποίησε και η ίδια για να περιμένουν και πως ένιωσε ντροπή για αυτό που είδε να εκτυλίσσεται μπροστά της. 

Ντροπή ένιωσα κι εγώ για όποιον πήρε (ή δεν πήρε) την συγκεκριμένη απόφαση και δεν δέχτηκε να περιμένει τα 1-2' για να μπω, εξαντλώντας τα περιθώρια του κανονισμού όταν σε πολλές περιπτώσεις γινόμαστε μάρτυρες καθυστερήσεων 10-20+ λεπτών στις αναχωρήσεις των πλοίων λόγω μεγάλου αριθμού ταξιδιωτών.

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι επί της ουσίας δεν έγινε κάτι σοβαρό, όμως θεωρώ την συμπεριφορά αυτή ανήθικη, ειδικά αν συνυπολογιστεί και η κοινωνική διάσταση όπου εμπλέκεται άτομο με αναπηρία (μήπως αυτό εκλαμβάνεται ακόμη και σήμερα ως ένδειξη αδυναμίας και κατωτερότητας και δίνει εύφορο έδαφος για να καλλιεργηθούν πρακτικές επιβολής εξουσίας; )

Υγ1: απάντηση δεν έλαβα από τον ύπαρχο όταν του είπα ότι ταξιδεύω με το αμάξι, οπότε κατάλαβα ότι ήταν οκ με αυτό που του είπα (μάλιστα ένας κύριος που ήταν εκεί δίπλα προσφέρθηκε να με βοηθήσει με το καρότσι για να μην αργήσω - καθώς δεν γνώριζε τον ελάχιστο χρόνο που χρειάζομαι για να το βάλω στο αυτοκίνητο).

Υγ2: αν υπάρξει ο ισχυρισμός ότι θα έπρεπε να γνωρίζω τα δρομολόγια εκ των προτέρων, θα απαντήσω ότι γνώριζα ποια καράβια αναχωρούσαν μετά τις 18:00 καθότι δεν υπολόγιζα να βρίσκομαι στο λιμάνι νωρίτερα. 

Υγ3: κάποιος μπορεί επίσης να ισχυριστεί ότι βάσει κανονισμού, όπως αυτός αναγράφεται στο πίσω μέρος των εισιτηρίων, ο ταξιδιώτης οφείλει να βρίσκεται στο σημείο αναχώρησης του καραβιού μια ώρα πριν. Όποιος το ισχυριστεί αυτό, μπορεί να αράξει ήσυχος σε αυτήν του την δικαιολογία. Όσοι κάνουν το συγκεκριμένο δρομολόγιο (μαζί και τα πληρώματα των καραβιών), μπορούν ελεύθερα να γελάσουν μαζί μου.

Νίκος Σακελλίων

Ευχαριστήριο της κ. Καλλιρόης Καλαρά προς το Κέντρο Υγείας Αίγινας.

Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου, τη Διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Αίγινας Σβετλάνα Λεωνίδη, τον πρόεδρο της Διοικούσης επιτροπής του Κέντρου Υγείας Στυλιανό Θεριανό και την ορθοπεδικό Αρετή Μαρκέλλα Χρυσάγη, για την ιατρική φροντίδα και περίθαλψη που μου παρείχαν, στο ατύχημα που είχα στις 27 Μαΐου 2023.

Η δασκάλα του 2ου Δημοτικού σχολείου Αίγινας, Καλαρά Καλλιρρόη.

Ευχαριστήριο προς το νοσοκομείο Αιγίνης "Ο Άγιος Διονύσιος", για τη νοσηλεία της μητέρας μας Παρασκευής Στριγάρη.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Πρόεδρο, τα μέλη του διοικητικού Συμβουλίου, τη γιατρό κ. Φανή Αξιώτη και το νοσηλευτικό προσωπικό του νοσοκομείου " ο Άγιος Διονύσιος'' για την πολύτιμη βοήθειά τους κατά την περίοδο της νοσηλείας της αγαπημένης μας μητέρας Παρασκευής Στριγάρη.
Τα παιδιά,
 Γιώργος και Ελευθερία Στριγάρη

Ευχαριστήριο προς την διευθύντρια του Κέντρου Υγείας κ. Σβετλάνα Λεωνίδη και τη νοσηλεύτρια κ. Εύα Σπυριδάκη.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τη Διευθύντρια του Κ. Υ. Αίγινας κ Λεωνίδη Σβετλάνα προσωπικά  και τη νοσηλεύτρια κ. Εύα Σπυριδάκη για την άμεση αντιμετώπιση και διακομιδή σε κεντρικό νοσοκομείο της Αθήνας συγγενικού μου προσώπου. Παρόλα τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν ιδιαίτερα στους καλοκαιρινούς μήνες στο δύσκολο έργο τους. Β. Γκίνης

Η απάντηση της κ. Αμαλίας Παππά, Αναπληρώτριας Γενικής Διευθύντριας των ΓΑΚ, στην επιστολή του κ. Σάκη Σακκιώτη για την μαρμάρινη πλάκα του Κυβερνείου.

Αξιότιμε κύριε Στριγάρη,

Με αφορμή τη δημοσίευση στο Aegina Portal της από 01-08-2023 επιστολής του πρώην δημάρχου της Αίγινας κ. Σάκη Σακκιώτη σχετικά με την μαρμάρινη πλάκα του Κυβερνείου, και προς αποφυγή παρερμηνειών θα ήθελα να παρατηρήσω τα ακόλουθα:

Η μη τοποθέτηση της πλάκας στο Κυβερνείο σε καμία περίπτωση δεν οφείλεται σε ολιγωρία της ΔΕΗ, η οποία άλλωστε δεν έχει πλέον καμία σχέση με την υλοποίηση του έργου, αλλά  σε καθαρά τεχνικούς λόγους. Με την έναρξη του τελευταίου κύκλου των εργασιών αποκατάστασης του κτηρίου, είναι προφανές, ότι  θα πραγματοποιηθεί και η επανατοποθέτησή της.

Κατανοούμε την ευαισθησία του κ. Σακκιώτη για την νέου ανάρτηση της πλάκας  αλλά δεν κατανοούμε πώς, αφού είδε τη φωτογραφία της και όποτε το ζητήσει μπορεί να διαπιστώσει ότι  φυλάσσεται εντός του Κυβερνείου, επανέρχεται αμφιβάλλοντας για την αξιοπιστία της Υπηρεσίας των Γενικών Αρχείων του Κράτους. Η μαρμάρινη πλάκα προφανώς δεν αγνοείται!

Μέλημα όλων μας είναι η ολοκλήρωση  των εργασιών της αποκατάστασης ενός κτηρίου που αποτελεί σύμβολο για την Αίγινα, και όχι μόνο,  και η όσο το δυνατόν ταχύτερη έναρξη της λειτουργίας των ΓΑΚ-Αργοσαρωνικού προς όφελος των πολιτών.

Παρακαλώ για τη δημοσίευση της επιστολής μας.

Με εκτίμηση

Αμαλία Παππά

Αναπληρώτρια  Γενική Διευθύντρια των ΓΑΚ

Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png