Προσπάθεια για τηλεφωνική απάτη σε βάρος συνταξιούχου στην Αίγινα με πρόσχημα τα αναδρομικά.


Η επιστολή που έλαβε σήμερα το Aegina Portal από κάτοικο της Αίγινας, είναι χαρακτηριστική για τους τρόπους που επιλέγουν επιτήδειοι, προκειμένου να εξαπατήσουν τα θύματά τους μέσω τηλεφώνου. Στόχος της απάτης ήταν ένας μεγάλος σε ηλικία κάτοικος του νησιού, συνταξιούχος. Η ετοιμότητα και η ευθυκρισία της κόρης του απέτρεψαν την εξαπάτησή του. Από την επιστολή επιλέξαμε να αντικαταστήσουμε τα ονόματα των τραπεζών (παρά την αληθοφάνεια και την πειστικότητα που προσέφεραν στους διαλόγους τα πραγματικά) όπως και το μικρό όνομα του υποτιθέμενου τραπεζικού υπαλλήλου που χρησιμοποιείται στην επιστολή. 

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.



Το κείμενο της επιστολής αναφέρει τα ακόλουθα: "Δεχτήκαμε μία τηλεφωνική κλήση στο σταθερό τηλέφωνο στο πατρικό μου στην οποία απάντησα εγώ. Ένας κύριος ζήτησε τον πάτερα μου με το ονοματεπώνυμο του. Είπε ότι είναι ο "τάδε" από την "τράπεζα 1". Εγώ φώναξα μπαμπά ο "τάδε" από την " τράπεζα 1" . Μου φάνηκε λογική η οικειότητα λόγω της κλειστής κοινωνίας.

Φώναξα τον πάτερα μου και τότε ο "ταδε" τον ρώτησε από που παίρνει τη σύνταξη του. Ο πατέρας μου του είπε ότι την σύνταξη την παίρνει από την "τράπεζα 2" . Τότε του λέει: "Δώστε μου την κόρη σας να συνεννοηθώ".

Με φωνάζει ο πατέρας μου και μου δίνει το τηλέφωνο. Του λέω "Καταρχάς πείτε μου το ονοματεπώνυμο σας ". Ο "τάδε" παραβλέπει αυτό που ζήτησα και μου λέει με φόρα: "Κοιτάξτε, το 2015-2016 ο πατέρας σας είχε κάνει αίτηση για αναδρομικά και έχουν έρθει τα αναδρομικά, έχω στείλει το χαρτί της ειδοποίησης και γύρισε πίσω και αναγράφεται ότι δεν παραδόθηκε λόγω κωρονοιου".

Εγώ σε εκείνη τη φάση γέλασα κι αυτός με προσβεβλημένο και εκνευρισμένο ύφος μου είπε: "Δεν κατάλαβα γιατί γελάτε, με ειρωνεύεστε;". Εγώ αμέσως απολογούμαι λέγοντας: "Δεν γελάω με εσάς, μου φαίνεται γελοία η δικαιολογία μη παράδοσης του χαρτιού, άκου λόγω κορωνοϊού, δηλαδή οι λογαριασμοί σταμάτησαν να μας έρχονται με το ταχυδρομείο λόγω κορωνοϊού;"

Αμέσως μετά μου κλείνει το τηλέφωνο και καταλαβαίνω ότι μάλλον τον έθιξα.

Όταν έκλεισε με παραξένεψε πολύ το περιστατικό, το γεγονός ότι δεν συστήθηκε με επώνυμο και το ότι μου έκλεισε το τηλέφωνο, πράγμα τελείως αντιεπαγγελματικό για ένα τραπεζικό υπάλληλο. Ο πατέρας μου δεν ήξερε κανέναν "ταδε" στην "τράπεζα 1" . Κάλεσα το λογιστή και καθώς έλειπε, μου είπε η βοηθός του ότι πιθανόν να είχαν κάνει κάποια αίτηση.

Στη συνεχεία κάλεσα στο κατάστημα της "τράπεζας 1" στην Αίγινα και με διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει υπάλληλος με το όνομα "τάδε" στο κατάστημα, ότι δεν κάλεσαν από εκεί, και πως η τράπεζα δεν καλεί συνταξιούχους για να τους ενημερώσει αν μπήκαν οι συντάξεις τους ή αν τους έχουν πιστωθεί αναδρομικά κλπ.

Στη συνεχεία κάλεσα την αστυνομία και μου είπαν ότι έχουν αρκετές καταγγελίες για τέτοιες απόπειρες εξαπάτησης και μηνύσεις. Ρώτησα πως γίνεται η άπατη και ο αστυνομικός μου είπε, ότι στη συνεχεία λένε πως προκείμενου να σας φέρουν τα αναδρομικά σας ζητάνε κάποια παράβολα, κάποια έναντι, κάποια κατάθεση ποσού, που μπορεί να φτάσει και τις 2 ή 3 χιλιάδες. Ρώτησα τον αστυνομικό αν θεωρεί απαραίτητο να κάνω κάποια ενεργεία μήπως μπορέσουν να δουν τα τηλεφωνά μας και να ανακαλύψουν από που πήραν και μου είπε ότι συνήθως χρησιμοποιούν νούμερα μη καταχωρημένα που πετιούνται μετά.

Εφόσον δεν κατάφεραν να μας εξαπατήσουν δεν θεωρήσαμε σκόπιμο να κάνουμε μήνυση κατ' άγνωστων" καταλήγει η επιστολή.