Για τα σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα και στην ποιότητα ζωής, τοποθετήθηκαν οι επικεφαλής των παρατάξεων. Τι απάντησε ο δήμαρχος.


Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε η πόλη της Αίγινας φέτος το καλοκαίρι (και συνεχίζει να αντιμετωπίζει) και ειδικά η περιοχή του κέντρου, είναι το κυκλοφοριακό, η μεγάλη δυσκολία στην διέλευση των πεζών, η παράνομη, συχνά επικίνδυνη στάθμευση αυτοκινήτων και οχημάτων, η τοποθέτηση αντικειμένων μπροστά από καταστήματα, η κατάληψη πεζοδρομίων, η παράνομη στάθμευση στο λιμάνι και στην παραλία, η ηχορύπανση από μηχανάκια και οχήματα, η έλλειψη σηματοδότησης ακόμη και σε κεντρικά σημεία.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Όλα τα παραπάνω δεν είναι καινούργια, παρατηρούνται για πολλά χρόνια, κορυφώνονται την περίοδο του Αυγούστου και κάθε χρόνο φαίνεται να επιβαρύνονται περισσότερο.
 
Αν και σε μικρότερο βαθμό ή με διαφορετική μορφή, τα προβλήματα αυτά υφίστανται καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
 
Το σύνολο των παραπάνω προβλημάτων δημιουργεί μία εξαιρετικά κακή ποιότητα ζωής, καταστρέφει την φυσιογνωμία του νησιού και επιστρέφει αρνητικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομία και επιχειρηματικότητα.
 
Αν και συχνά γίνεται αναφορά στην ανάγκη για μελέτες, προτάσεις κτλ, το παράδοξο είναι ότι ο αντίκτυπος των περισσότερων από τα παραπάνω προβλήματα θα μπορούσε να μειωθεί με την εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας ή αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου που υπάρχουν είδη. Υπάρχουν προτάσεις και αποφάσεις από Επιτροπές του Δήμου. Όμως δεν εφαρμόζονται.
 
Από την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 24 Αυγούστου, παρουσιάζουμε τις τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων.


Η τοποθέτηση του κ. Παναγιώτη Κουκούλη.

Η κατάσταση που επικρατεί στον δημόσιο χώρο που λέμε, η κατάσταση στους δρόμους, στα πεζοδρόμια, στις πλατείες. Η κατάσταση δηλαδή με τα οχήματα και με όλα τα άλλα. Δεν ξέρω ποια λέξη μπορεί να αποδώσει καλύτερα. Το χάος; το κομφούζιο; το αλαλούμ; το τριτοκοσμική κατάσταση;

Δεν ξέρω ποιος από όλους αυτούς τους χαρακτηρισμούς, θα μπορούσε να αποδώσει αυτές τις συνθήκες που επικρατούν στο δημόσιο χώρο. Και συγκεκριμένα ο καθένας παρκάρει όπου θέλει. Ο καθένας κυκλοφορεί όπως θέλει. Τραπεζάκια στα πεζοδρόμια και ιδιαίτερα στο παραλιακό μέτωπο, φτάνουνε μέχρι ακριβώς το κράσπεδο, αν όχι και λίγο παραπάνω παραβιάζοντας και κανονισμούς κοινόχρηστων χώρων και οτιδήποτε άλλο.

Στα πεζοδρόμια του λιμανιού, προς τη μεριά της θάλασσας εκτός από την κατάληψη που έχει γίνει με μυριάδες δίτροχα, έχουμε και πάρα πολλά αυτοκίνητα. Βλέπω άνετα παρκάρουν χωρίς να τρέχει τίποτε.

Αυτός το κρηπίδωμα που οδηγεί από την Παναγίτσα στον Ναυτικό Όμιλο, έχει πολλά αυτοκίνητα παρκαρισμένα. Αυτό αφορά και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κύριε πρόεδρε.

Όλη αυτή η κατάσταση, είναι συστηματική παραβίαση κάθε κανονισμού, κάθε νομού, κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Αυτή η ασυδοσία με δυο λόγια, δεν θα πρέπει να έχει κάποια αντίδραση, να βρει κάποια αντίδραση εκ μέρους του δήμου. Και θα ‘θελα ειλικρινά να ακούσω τον δήμαρχο να πει ,προτίθεται να κάνει κάτι γι’ αυτή την κατάσταση που επικρατεί.

Ξέρω, ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο το θέμα, ότι έχει πάρα πολύ κόσμο πάρα πολλά οχήματα και αλλά αν δεν κάνουμε απολύτως τίποτα η υποβάθμιση της Αίγινας και της ζωής μας θα γίνεται όλο και πιο συστηματικά και πιο έντονα.

Θα ήθελα λοιπόν συγκεκριμένη απάντηση, μπορεί; έχει πρόθεση ο δήμος να κάνει κάτι ούτως ώστε να διορθώσεις στο μέτρο του δυνατού αυτή την απαράδεκτη κατάσταση, που μας εκθέτει όλους, που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Φανταστείτε να πάρει φωτιά ένα σκάφος, στο βάθος της προς το ΝΟΑ και να πρέπει να περάσει πυροσβεστικό όχημα από εκεί, που είναι παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Χώρια που κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να πέσει μέσα στη θάλασσα κάποιο άλλο όχημα, που προσπαθεί μέσα στον πολύ στενό αυτό δρόμο να περάσει.

Χρειάζεται μία αντίδραση ειδάλλως αυτό το σπιράλ το καθοδικό θα συνεχιστεί και δεν ξέρω πού θα καταλήξει. Μπορεί να έχει τις πιο απευκταίες συνέπειες στο νησί μας.

Η τοποθέτηση του κ. Φίλιππου Τζίτζη.

Ένα άλλο μεγάλο θέμα, η ποιότητας ζωής μέσα στην πόλη. Τσακωμοί ομηρικοί με ξύλο, με ξύλο στην οδό Γυμναστηρίου. Για μία θέση πάρκινγκ, αγαπητοί συνάδελφοι, έπαιζαν ξύλο. “Όχι λέει εγώ πρόλαβα λέει το πάρκινγκ. Όχι λέει εγώ το πρόλαβα” και τσακωνόντουσαν, ένας 70άρι με εναν 50ντάρι τσακωνόντουσαν για μία θέση πάρκινγκ.

Φωνάζουμε λοιπόν εδώ και 6 μήνες, ποιο πάρκινγκ καινούργιο, φωτεινό, όχι σκοτεινό θα δημιουργήσουμε. Τι θα κάνουμε; λέμε απαγορεύεται. Που επιτρέπονται τα μηχανάκια, το φωνάζουμε στην Ποιότητα Ζωής. Που επιτρέπονται; που θα μπορέσουμε να κάνουμε ένα καινούργιο πάρκινγκ, πρόταση λοιπόν, απέναντι από το ΕΠΑΛ υπάρχει ένας χώρος ο λεγόμενος ο χώρος της Αγγελάκης Ρουκ. Θα μπορούσε να γίνει ένα πάρκινγκ, θα μπορούσε να γίνει ένα πάρκινγκ.

Δρόμοι με αυτοκίνητα δεξιά και αριστερά παντού, μηχανάκια παντού, δρόμοι χωρίς ευδιάκριτη σήμανση. Πεζοδρόμια ανύπαρκτα, βάζουμε σιδερένια προστατευτικά σε φίλους και κολλητούς μας στην Αφαίας. Είναι δυνατόν κύριε Δήμαρχε να βάζουμε προστατευτικά για να μην παρκάρουν τα αυτοκίνητα, εκεί παλιά που λέγαμε στου Βαπόρι απέναντι;

Τι απόφαση ποιότητας ζωής κύριε πρόεδρε και κύριε δήμαρχε. Πεζόδρομοι ανύπαρκτοι. Μπάχαλο, ταλαιπωρία, κυρίως μέσα στην Αίγινα, αλλά και έξω.

Ούτε ένα σχέδιο, ούτε μία πρόβλεψη για αυτούς τους μήνες αιχμής. Έχουμε ρωτήσει το δήμαρχο, και τι; να ξέρεις λέει έρχεται κόσμος. Μα το ξέρουμε ότι θα έρθει κόσμος, το ξέρουμε ότι από 10-15 χιλιάδες θα πάμε 45 και 50. Πως έχετε προβλέψει την ύδρευση που παίρνετε το νερό και λέτε θα έρθουν οι περισσότερες ποσότητες, την καθαριότητα πώς προβλέπεται στους 10 μήνες του χρόνου και μαζεύετε τα σκουπίδια.

Άλλο αν σας ξέφυγαν λίγο στους δύο μήνες. Δεν προβλέπεται καθόλου, τίποτα στην ποιότητα ζωής. Αφήνετε ο ένας πάνω στον άλλον.

Στο μεταξύ περισσότεροι δεν βλέπουν τα σήματα πάνε αντίθετα, το τι τραβάνε, οι πολίτες, τι τραβάνε οι επισκέπτες, τι τραβάνε οι επαγγελματίες, είναι απίστευτο αυτό το πράγμα. Και απορώ μία συγνώμη, να βγει κάποιος από την Ποιότητα Ζωής να πει ναι κύριοι συνάδελφοι, αντιμετωπίσαμε ζητάμε μία συγγνώμη για τους επισκέπτες, από τους κατοίκους, από τους επαγγελματίες.

Ακούσατε κάτι; τα δύο λεπτά πρωτολογία του δημάρχου σήμερα; Ακούσατε κάτι; Χειρότερη ποιότητα ζωής τα τελευταία 50 χρόνια. Θέλετε να αλλάξετε πρόεδρο; βάλτε τον κ. Πτερούδη, τον κ. Σκαλτσιώτη, βάλτε κάποιον άλλον. Κάντε μία κίνηση επιτέλους, δείτε ότι κάτι αλλάζετε.

Δεν θα σας πούμε εμείς, κάντε μία αλλαγή είναι ποιότητας ζωής αυτή;


Η τοποθέτηση του κ. Παντελή Μεθενίτη.

Πραγματικά δεν υπάρχει δεν υπάρχουν λόγια, για μία ακόμη χρονιά, που λογω του κορονοιου δεν έχουμε και την επισκεψιμότητα που θα είχαμε κανονικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε πολύ κόσμο, η καθημερινότητα κυρίως στο ιστορικό κέντρο του νησιού όπως συνηθίζουμε να το λέμε, είναι απαράδεκτη. Παρκαρισμένα μηχανάκια και αυτοκίνητα παντού Κατάληψη κοινόχρηστου χώρου με κάθε τρόπο, δεν θα επεκταθώ.

Ένας επισκέπτης αναζητά εναγωνίως μία δημόσια τουαλέτα, η οποία πάλι δεν υπάρχει και αυτή που υπάρχει έχω χαρακτηρίσει την κατάστασή της σε πολλά Δημοτικά Συμβούλια. Οι κάθετοι οδοί και σοκάκια της Λεωφόρου Δημοκρατίας, της Σπύρου Ροδή και της Αφαίας είναι σε άθλια κατάσταση. Είναι σκοτεινά δρομάκια τα οποία, ως συνήθως, είναι αποθήκες των παραλιακών καταστημάτων. Δεν βρίσκονται και στην καλύτερη κατάσταση, ακόμη και σε θέμα καθαριότητας.

Και θα μπορούσαν πολύ εύκολα να είναι και βέβαια είναι και χώροι παρκινγκ. Αυτοί οι κάθετοι μικροί, τα κάθετα μικρά σοκάκια, θα μπορούσε να ήταν ένα κομμάτι της ομορφιάς του νησιού, αν ήταν καθαρά, φωτισμένα και ελεύθερα σε πρόσβαση για τους πολίτες.

Εκεί που θέλω να καταλήξω, είναι ότι μάλλον θα πρέπει να σταματήσουμε να περιμένουμε το μεγάλο έργο του περιφερειακού. Εννοώ, ότι δεν πρέπει να περιμένουμε τον περιφερειακό για να συμορφώσουμε λίγο την εικόνα και την καθημερινότητα στο κέντρο της πόλης.

Πρέπει να βρούμε λύσεις και υπάρχουν λύσεις και για το πάρκινγκ και για την μη κατάληψη κοινόχρηστων χώρων και τελοσπάντων για μιας καλύτερης εικόνας. Και όλα καταλήγουν πού, καταλήγουν στις θέσεις parking αριστερά και δεξιά το ιστορικό κέντρο ή καταλήγουν στην πάση θυσία πεζοδρομήσεων σε όποια σημεία μπορούμε. Λύσεις υπάρχουν επιμένω ότι υπάρχουν. Αυτό που δεν υπάρχει μέχρι στιγμής είναι καλή θέληση, από πολλές πλευρές.

Ο κ. Στέλιος Θεριανός απαντώντας στο κ. Παναγιώτη Κουκούλη για το NOA είπε:

“Πράγματι το έχω δει είναι ένα μεγάλο θέμα εκεί, έχω παρατηρήσει ότι είναι πολλές εταιρείες οι οποίες έχουνε και σκάφη. Έρχονται οι μηχανικοί τα αφήνουν 10 μέρες, προσωπικά έπαιρνα τηλέφωνο τις εταιρείες τους να πάρουν το αυτοκίνητο από ‘κει.

Εκεί πρέπει να δούμε του χρόνου πρώτα ο Θεός πώς θα διαμορφωθεί αυτό το κομμάτι. Έχουν απόλυτο δίκιο, βγήκανε τα όργανα κόψανε κάποιες παραβάσεις που είχαν παρκάρει σε αυτό το κομμάτι που δεν περνάει η Πυροσβεστική και το έχουμε αντιμετωπίσει και εμείς με ασθενοφόρο πολλές φορές το πρόβλημα.

Αυτό δεν καταλαβαίνω, δυστυχώς ο κόσμος συνεχίζει και το κάνει. Μία λύση ήταν το “π” που είχε τοποθετηθεί, αλλά ξέρετε όλες αυτές οι κατασκευές είναι για λίγες ημέρες.

Κάποιος περνάει το βράδυ και τα ξηλώνει όλα. Είμαστε κάθε μέρα βιδώνουμε “π”, βιδώνουμε κολωνάκια εκεί. Αυτή η δουλειά γίνεται καθημερινά.

Είχαμε αντιληφθεί τώρα πρόσφατα, είχαμε μία όχληση από τον κ. Κουκούλη, πήγαιναν πολλά άτομα μέσα στα σκάφη και μένανε τρώγανε, πίνανε και καπνίζανε μέσα στα σκάφη. Προσπαθούμε και αυτό να το λύσουμε. Είναι και το λιμεναρχείο, η δύναμη του είναι μικρή. Ειδοποίησα εγώ τον κ. Λιμενάρχη, έκανε κάποιες προσπάθειες, κάναμε κι εμείς κάποιες προσπάθειες, πιστεύω θα λυθεί αυτό”.

Ο δήμαρχος κ. Γιάννης Ζορμπάς απαντώντας στον κ. Παναγιώτη Κουκούλη είπε:

“Ναι, υπάρχει πρόβλημα σχετικά με το κυκλοφοριακό. Αυτό φάνηκε ότι δεν είναι αυτό το πρόβλημα η μεγάλη αύξηση, που είχαμε ιδιαίτερα τον Αύγουστο, όντως και κάποιοι άλλοι συνάδελφοι το συνομολόγησαν. Όντως διακρίνεται ένα πρόβλημα, πρέπει να δούμε με ποιο τρόπο πρέπει να προσεγγίσουμε και να αποσυμφορηθεί τι το ιστορικό κέντρο.

Αυτές όμως είναι κάποιες ενέργειες που θα πρέπει και το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας να το προβλέψει, να γίνει μία ευρεία συζήτηση και με προτάσεις από τις παρατάξεις. Να ληφθεί υπόψιν και η μελέτη που έχει γίνει του περιφερειακού, όλα αυτά θα πρέπει να μπουν σε ένα τραπέζι, στο τραπέζι των συζητήσεων και των προτάσεων".