Τι περιλαμβάνουν για την Αίγινα και τα "νησιά της Αττικής", οι "Δράσεις Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής".

 
Σε περίοδο κατάθεσης προσφορών είναι ο δημόσιος διαγωνισμός, μέσω ΕΣΗΔΗΣ, για τη σύναψη δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών με τίτλο: "Δράσεις Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής", συνολικού προϋπολογισμού 8.978.468 ευρώ.

Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι δράσεις που αφορούν "τα Νησιά της Αττικής", όπως συχνά αναφέρονται. Οι δράσεις αυτές αναπτύσσονται σε ένα πλέγμα επικοινωνίας και μάρκετινγκ, με σύγχρονες τεχνικές, έρευνες και εργαλεία.
 
Για παράδειγμα, στην ενότητα της Σεναριακής Προσέγγισης αναφέρονται δύο διακριτά τουριστικά χαρτοφυλάκια: το γεωγραφικό χαρτοφυλάκιο και το θεματικό χαρτοφυλάκιο.
 
Το γεωγραφικό χαρτοφυλάκιο τουριστικών προϊόντων περιλαμβάνει όλους τους διακριτούς τουριστικούς προορισμούς της Αττικής. Μία ξεχωριστή παράμετρος αναφέρεται στα "νησιά της Αττικής", δηλαδή  τη Σαλαμίνα, την Αίγινα, το Αγκίστρι, τον Πόρο, την Ύδρα, τις Σπέτσες, τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, καθώς και τις παράκτιες περιοχές των Μεθάνων και της Τροιζήνας που ανήκουν διοικητικά στην Περιφέρεια Αττικής.
 
Το θεματικό χαρτοφυλάκιο περιέχει κάθε διακριτή ταξιδιωτική εμπειρία ή μορφή τουρισμού, η οποία προσελκύει συγκεκριμένη κατηγορία τουριστών και αποτελεί ξεχωριστή αγορά, συνθέτει ένα ξεχωριστό προϊόν. Το παράδειγμα αναφέρει ότι τα συνέδρια και οι διακοπές πεζοπορίας πρεσβεύουν δύο εντελώς διαφορετικές αγορές, ωστόσο η Περιφέρεια Αττικής έχει κάθε λόγο να επιδιώξει την ανάπτυξη αμφότερων.
 
Παραδείγματα θεματικών προϊόντων είναι τα ακόλουθα: Ταξίδια, διαδρομές πολιτιστικής κληρονομιάς/Cultural heritage tours, Αποδράσεις πόλεως/ City breaks, Συνέδρια και ταξίδια κινήτρων/Meeting & incentives, Οικογενειακές διακοπές/Family holidays, Διακοπές ευεξίας, ιαματικός τουρισμός/Spa holidays, Προσβάσιμος Τουρισμός/Accessible travel, Διακοπές Πεζοπορίας/Hiking, Ιστιοπλοΐα/Sailing, Yachting, Κρουαζιέρες/Cruises, Διακοπές για αγορές/Shopping, Διακοπές για την Τρίτη ηλικία/Senior travel, Διακοπές για νέους, σπουδαστές/Youth travel, Διακοπές επικεντρωμένες στην Τέχνη/Art tours, Διακοπές ήλιου και θάλασσας/Sea ‘n’ sun holidays, Διακοπές πολυτελείας/Luxury travel, Τουρισμός γαστρονομίας και Οινικός Τουρισμός/Food & wine related travel, Θρησκευτικός τουρισμός, Διοργάνωση γάμων και ταξιδίων του μέλιτος/Weddings & honeymoons κτλ.
 
Η παραπάνω κατηγοριοποίηση, δείχνει τις πολλαπλές ευκαιρίες ανάπτυξης ειδικών τουριστικών προϊόντων και την επικοινωνία τους και σαφώς καταδεικνύει με έμφαση το γεγονός ότι το τουριστικό προϊόν οφείλει να είναι εξειδικευμένο.
 
Ο τουριστικός πλούτος της Αττικής ανάγεται –ενδεικτικά– στους εξής τουριστικούς πόρους/στοιχεία:
 
Σε αυτή την ενότητα η Αίγινα και τα "νησιά της Αττικής" φαίνεται ότι κατέχουν ξεχωριστή θέση στη φαρέτρα του σύγχρονου τουριστικού προϊόντος. Τα ακόλουθα αποτελούν επιλογή, με ιδιαίτερη αναφορά:
  • το Αττικό φώς, το φυσικό περιβάλλον με την πολυμορφία τοπίου, την εντυπωσιακή ακτογραμμή και τους ορεινούς όγκους στην Αττική Χερσόνησο, το νησιωτικό σύμπλεγμα (του Σαρωνικού έως και των Κυθήρων-Αντικυθήρων),
  • τα αναρίθμητα, παγκόσμιας ακτινοβολίας ιστορικά μνημεία της Αττικής όπως, μεταξύ πολλών άλλων, η Ακρόπολη των Αθηνών με το αρχαιολογικό πάρκο που την περιβάλλει, καθώς και οι αρχαιολογικοί χώροι του Πειραιά, της Σαλαμίνας, της Ελευσίνας, του Σουνίου και της Αφαίας στην Αίγινα, του Μαραθώνα κ.λπ., τους παραδοσιακούς οικισμούς αλλά και την κοσμοπολίτικη ζωή των νησιών της
  • Αττικής,
  • την ιδιαίτερα ποικιλόμορφη γαστρονομία της Αττικής που πλαισιώνεται από παραδοσιακά τοπικά προϊόντα, όπως λ.χ. ο αττικός οίνος, το φιστίκι Αιγίνης, το μέλι, τα σύκα και τα τοπικά γλυκά των νησιών,
  • την κεντρική και προνομιούχα θέση της Αττικής σχετικά με τις συγκοινωνίες και
  • τις διευκολύνσεις μετακίνησης των ταξιδιωτών και επαγγελματιών (διεθνές αεροδρόμιο, λιμάνια, κρουαζιέρες, ΜΜΜ),
  •  τους ιαματικούς της πόρους στη Λίμνη της Βουλιαγμένης και το ηφαίστειο των Μεθάνων
Τα "Νησιά της Αττικής", με αναφορές σε εμπειρίες και βιωματικές καταστάσεις, παρουσιάζονται στην ενότητα Εικονογράφηση Εμπειριών, όπου μεταξύ άλλων, αναφέρεται το Φεστιβάλ Φιστικιού, Πάσχα στα νησιά κτλ.:
 
● αξίες, έννοιες της Αθήνας - Αττικής (ελευθερία - δημοκρατία, αισθητική κ.λπ.),
● πολιτιστική ενημέρωση - απόλαυση έργων τέχνης – περίπατοι στο παρελθόν και στο παρόν τονίζοντας τη συνέχεια και την διαχρονικότητα (Μουσεία – Αρχαία και Σύγχρονη Τέχνη),Αρχαιολογικοί χώροι ,Πολιτιστικά Ιδρύματα
● διασκέδαση (νεανική βραδινή ζωή, wine bars, μουσικές σκηνές),
● εξερεύνηση σε μία «κρυμμένη» Αττική, απόδραση (κοντινές βόλτες για ποδηλατάδα ορεινούς περιπάτους, αναρρίχηση),
● ανακάλυψη, χαλάρωση και ευεξία,υγεία και ασφάλεια
● ρομαντισμό-ιδιωτικότητα,
● έμπνευση, εκπλήρωση ονείρων,
● οικογενειακές στιγμές-επίσκεψη με παιδιά (χώροι με ενδιαφέρον για παιδιά
π.χ. Αστεροσκοπείο, εκπαιδευτικά μαθήματα κ.λπ.),
● θρησκευτική κατάνυξη (Μεγάλη Παρασκευή – Επιτάφιος - Πάσχα στα νησιά,
Χριστούγεννα, Δεκαπενταύγουστος),Καρναβάλι,Καθαρά Δευτέρα
● αθλητικές εκδηλώσεις, διοργανώσεις, Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθήνας
● περιπέτεια και αθλήματα (Σπέτσες- Regata, Μιαούλεια, φεστιβάλ Φιστικιού)κ.λ.π
● φυσικά θαύματα, βουνά, λίμνες (Μέθανα ηφαίστειο, ιαματικά λουτρά κ.λπ.),
● παραδοσιακά και Μεσαιωνικά χωριά,
● διασκέδαση στην πόλη και ψώνια,
● ελληνική γαστρονομία-γευσιγνωσία (από το ταβερνάκι έως την υψηλή γαστρονομία)
● επισκέψιμα οινοποιία Αττικής,
● θαλάσσια σπορ και γιώτινγκ,κρουαζιέρα κ.λ.π
● πολυτέλεια σε σύγχρονες εγκαταστάσεις
 
Επιγραμματικά, προβλέπεται η παραγωγή video μυθοπλασίας για τα Νησιά του Σαρωνικού (Σαλαμίνα, Αίγινα, Ύδρα, Πόρος, Σπέτσες) Μέθανα Τροιζηνία, και τα νησιά Κύθηρα–Αντικύθηρα, με
έμφαση στο θαλάσσιο τουρισμό αλλά και στην ακτογραμμή της Αττικής. Αφορά στην κινηματογράφηση όλων των νησιών της Π.Α. και του παραθαλάσσιου μετώπου της, στα ελληνικά, αγγλικά,
γαλλικά, γερμανικά , ισπανικά και ιταλικά.
 
Επίσης τη δημιουργία τεσσάρων  θεματικών tv- spots στις ακόλουθες ενδεικτικές εναλλακτικές θεματικές Ενότητες: τουρισμός δραστηριοτήτων, περιπατητικός τουρισμός, παραδοσιακή διατροφή, hi-end προορισμοί, Πολιτιστικά τοπόσημα και δραστηριότητες, θαλάσσιες αποδράσεις, νησιά Αργοσαρωνικού, θρησκευτικός τουρισμός.
 
Ανάμεσα στα εργαλεία της τουριστικής προβολής, περιλαμβάνεται η παραγωγή έντυπου υλικού, όπως η παραγωγή χαρτών.
 
Για την Αίγινα, το Αγκίστρι και τη Σαλαμίνα θα δημιουργηθεί ένας χάρτης,
 
Η Α πλευρά, θα περιλαμβάνει τη Σαλαμίνα με την ακτογραμμή εμφανή, το εξώφυλλο (ελληνικά και αγγλικά) και μία χαρακτηριστική φωτογραφία των νησιών, με την ένδειξη «Χάρτης Αίγινα -Αγκίστρι -Σαλαμίνα». Επιπλέον θα υπάρχει ένθετος χάρτης της Περιφέρειας Αττικής με τη θέση των νησιών σε αυτήν σε μικρή κλίμακα σε διακριτό χρώμα, χάρτης του Νησιού με το οδικό δίκτυο, (αριθμημένα) τα λιμάνια, τις προσβάσιμες παραλίες, τους αρχαιολογικούς και άλλους χώρους ενδιαφέροντος, υπόμνημα με τα περιεχόμενα, επεξηγήσεις των σημάτων και το χρόνο της διαδρομής από και προς Πειραιά, καθώς και μικρό χάρτη της πόλης του νησιού.
 
Η Β πλευρά, θα περιέχει την Αίγινα και το Αγκίστρι με την ακτογραμμή εμφανή, με το οδικό τους δίκτυο, και (αριθμημένα) τα λιμάνια, τις προσβάσιμες παραλίες, τους αρχαιολογικούς και άλλους χώρους ενδιαφέροντος, υπόμνημα με τα περιεχόμενα και τις επεξηγήσεις των σημάτων και το χρόνο της διαδρομής από και προς Πειραιά, καθώς και μικρούς χάρτες των πόλεων των νησιών. Οι τουριστικοί χάρτες θα είναι δίγλωσσοι (αγγλικά, ελληνικά), και θα περιέχουν σε διαφορετική κλίμακα ένθετους χάρτες.
 
Σύμφωνα με το κείμενο της διακήρυξης, υποδράσεις, αλληλεπιδρούν και αλληλοσυμπληρώνονται (δεδομένου ότι εκροές μια υποδράσης μπορεί να αποτελούν εισροές μιας άλλης κ.οκ.),
 
● ανάπτυξη και ενίσχυση θεματικών μορφών τουρισμού στην Περιφέρεια Αττικής
● χαρτογράφηση σημείων ενδιαφέροντος της Αττικής στο πλαίσιο προώθησης των οπτικοακουστικών παραγωγών και τη δημιουργία Τμήματος Προώθησης Οπτικοακουστικών Παραγωγών/Film Office Αττικής
● έρευνες ικανοποίησης επισκεπτών και έρευνες στο εξωτερικό για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Αττικής
● συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής σε διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις
● συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής σε στοχευμένες διοργανώσεις - παρουσιάσεις τουριστικών προορισμών με επαγγελματικές συναντήσεις- Business to Business επαφές/ Β2Β με τουριστικούς επαγγελματίες
● διοργάνωση και υλοποίηση από την Περιφέρεια Αττικής workshops (στοχευμένων ημερίδων- παρουσιάσεων για την Τουριστική Προβολή της Π.Α.) ή roadshows (στοχευμένων περιοδειών) στο εξωτερικό
● σχεδιασμός και υλοποίηση ταξιδίων εξοικείωσης τουριστικών δημοσιογράφων (Press trips) και ταξιδίων εξοικείωσης τουριστικών επαγγελματιών (Fam trips) για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Αττικής
● δημιουργία και παραγωγή έντυπου υλικού τουριστικής προβολής
● δημιουργία και παραγωγή ηλεκτρονικού - οπτικοακουστικού υλικού τουριστικής προβολής
● ενίσχυση της παρουσίας της Περιφέρειας Αττικής στους λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη της Αττικής
● αναβάθμιση του περιεχομένου και τεχνική υποστήριξη της τουριστικής ιστοσελίδας της Περιφέρειας Αττικής, η οποία αναβαθμίζεται και εξελίσσεται σε ψηφιακή πλατφόρμα
● ενίσχυση της προβολής της τουριστικής ιστοσελίδας μέσω των εργαλείων (SEM και) SEO
● σχεδιασμός και υλοποίηση Μελέτη media plan διαφημιστικών ενεργειών για την τουριστική προβολή των ώριμων τουριστικών προϊόντων της Περιφέρειας Αττικής (γεωγραφικό και θεματικό χαρτοφυλάκιο)
● δημιουργία Περιφερειακού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο της παραπάνω ψηφιακής πλατφόρμας.
 
Τα παραπάνω κείμενα προέρχονται από την διακήρυξη με τίτλο: "Δράσεις Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής" και σαφώς αποτελούν ένα μόνο δείγμα, επιλογή του Aegina Portal, για το σύνολο των δράσεων και τον ενεργειών του Έργου, με έμφαση στις ενότητες που αναφέρονται στην Αίγινα και στα "Νησιά της Αττικής", επιλογή που στόχο έχει μία πρώτη ενημέρωση του κοινού.