Featured

Την πλήρη αντίθεσή του για την μελέτη ανάπλασης του Φάρου από το Λιμενικό Ταμείο, διατύπωσε ο Ναυτικός Όμιλος του Φάρου. 

20250822_204648.jpg
Μετά την ανοιχτή πρόσκληση προς τους φορείς και τους κατοίκους της Αίγινας, που είχε απευθύνει ο Ναυτικός Όμιλος Λιμένος Φάρου Αίγινας, με αφορμή την πρόσφατη έγκριση μελέτης που αφορά την περιοχή του λιμένα, το βράδυ της Παρασκευής πραγματοποιήθηκε εκδήλωση, στη Χερσαία Ζώνη του λιμένα του Φάρου, αμέσως μετά την ετήσια Γενική Συνέλευση των μελών του Ομίλου. 


Στην σχετική ανακοίνωσή του ο Όμιλος επισήμαινε ότι, μετά την κατεδάφιση των δύο εξεδρών και την πολυετή απουσία παρεμβάσεων, εγκρίθηκε από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο μια μελέτη η οποία χαρακτηριζόταν ως «παράλογη» και «καταστροφική», καθώς –σύμφωνα με τον Όμιλο– αγνοεί την ιστορία και τις ανάγκες της περιοχής, τους κατοίκους, τους επαγγελματίες και τους χρήστες του λιμανιού.

20250822_204721.jpg
Στόχος της πρωτοβουλίας ήταν «η ακύρωση της απαράδεκτης μελέτης και η αντικατάστασή της από μία που θα σέβεται την ιστορία, την παράδοση, το περιβάλλον και τις ανάγκες των κατοίκων και χρηστών του λιμανιού του Φάρου», σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση.

Η  αρχιτέκτονας κ. Χρυσάνθη Ασπρουλοπούλου, η οποία είναι η κοινή εκπρόσωπος των συνεργαζόμενων γραφείων, που υλοποίησαν τις επιμέρους μελέτες, μίλησε στην συγκέντρωση, άκουσε τους πολίτες και τα μέλη του Δ.Σ του Ομίλου, συνομίλησε μαζί τους και κατέγραψε τις παρατηρήσεις τους.

  • Στην παρουσίαση επισημάνθηκε ότι η πρώτη ζώνη παρέμβασης αφορά τις δύο πλατφόρμες του λιμανιού, οι οποίες –όπως ανέφερε – δεν μπορούσαν να θεωρηθούν υπερυψωμένα δάπεδα, με αποτέλεσμα να περιορίζεται πλήρως η πρόσβαση κατά μήκος του λιμανιού. (σ.σ. σχετικό ρεπορτάζ από την κατεδάφισή τους)
  • Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη «γλίστρα», καθώς ο τρόπος με τον οποίο εισέρχονταν τα οχήματα στον δρόμο χαρακτηρίστηκε επικίνδυνος. Μάλιστα υπενθυμίστηκαν δύο σοβαρά ατυχήματα που είχαν σημειωθεί στο παρελθόν. Στο πλαίσιο αυτό, η κυκλοφοριακή μελέτη προβλέπει νέα είσοδο προς τη γλίστρα, ώστε οι απαραίτητες εργασίες να γίνονται εσωτερικά στον χώρο του λιμανιού.
  • Όσον αφορά τα επίπεδα του λιμανιού, παρουσιάστηκε η ανάγκη διαμόρφωσης του εδάφους: από το υπερυψωμένο σημείο του 1,5 μέτρου προς το ισόγειο επίπεδο του χώρου που χρησιμοποιείται για φορτοεκφορτώσεις. Όπως διευκρινίστηκε, διατηρείται διάδρομος πλάτους τεσσάρων μέτρων, ικανός να εξυπηρετεί την κίνηση οχημάτων.
  • Τονίστηκε επίσης ότι η μελέτη περιλαμβάνει νέα σήμανση, πεζοδρόμια και διαβάσεις, καθώς και έργα απορροής υδάτων, ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που είχαν προκληθεί στο παρελθόν από πλημμύρες. Ειδική μνεία έγινε στις παρεμβάσεις αντιστήριξης του δρόμου, οι οποίες –όπως υποστηρίχθηκε– δεν είχαν προβλεφθεί σε προηγούμενες παρεμβάσεις.


20250822_210500.jpg 

Ο Γενικός Γραμματέας του Ναυτικού Ομίλου Λιμένος Φάρου κ. Παναγιώτης Χαλδαίος, μιλώντας στην συγκέντρωση ανέδειξε τα προβλήματα της μελέτης, που ο Όμιλος θεωρεί σοβαρά:


  • Περιορισμός του χρήσιμου χώρου του λιμανιού, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η εξυπηρέτηση σκαφών από γερανούς ή μηχανήματα.
  • Ασφαλτοστρώσεις και κατασκευές που μειώνουν το πλάτος των διαδρόμων από 5 σε 2-2,5 μέτρα, ακυρώνοντας τη λειτουργικότητα του χώρου.
  • Σκαλοπάτια και ράμπες χωρίς καμία πρόβλεψη για ΑμεΑ, επικίνδυνα και μη λειτουργικά.
  • Απώλεια χώρων στάθμευσης και πρόσβασης, με επιπλέον κίνδυνο για κατοίκους λόγω ταχείας κυκλοφορίας στον περιφερειακό δρόμο.
  • Χρήση τσιμέντου και υλικών ξένων προς την παραδοσιακή εικόνα της περιοχής, αντί για αποκατάσταση του πετρόκτιστου χαρακτήρα.
  • Έλλειψη ουσιαστικής διαβούλευσης και ενημέρωσης, καθώς η μελέτη ανατέθηκε μυστικά, χωρίς συμμετοχή κατοίκων και χρηστών.


Όπως τονίστηκε το έργο αυτό δεν εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες του λιμανιού – που είναι η συντήρηση, η αποκατάσταση των υποδομών, η ασφάλεια και η εξυπηρέτηση των κατοίκων και επαγγελματιών. 

Σημειώνεται ότι το Aegina Portal τον Απρίλιο, είχε προχωρήσει σε αναλυτική παρουσίαση, του αντικειμένου της εκπόνησης της μελέτης με τίτλο "Ανάπλαση Περιοχής Φάρου Ν. Αίγινας", με αφορμή μία σύντομη συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή.

Η μελέτη συνίσταται από τις ακόλουθες κατηγορίες μελετών:

  • Ειδικές Αρχιτεκτονικές Μελέτες (Διαμόρφωσης εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, μνημείων, αποκατάστασης-διατήρησης παραδοσιακών κτιρίων και οικισμών και τοπίου).
  • Μελέτες Μηχανολογικές, Ηλεκτρολογικές, Ηλεκτρονικές.
  • Μελέτες Υδραυλικών Έργων (εγγειοβελτιωτικών έργων, φραγμάτων.
  • Μελέτες συγκοινωνιακών έργων και κυκλοφοριακές μελέτες.


Η σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης (συνολικού ποσού 37.143,81€ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. ποσοστού 24%) υπογράφηκε στις 22/03/2024.

Πάντως, ανεξάρτητα από τον τρόπο που η συζήτηση στο λιμάνι του Φάρου θα επηρεάσει ή όχι την μελέτη, ο ανάδοχος υποχρεούται να υποβάλλει προς έγκριση τα παραδοτέα στις αρμόδιες υπηρεσίες, Εφορεία Αρχαιοτήτων, Νεωτέρων Μνημείων κλπ καθώς και να συμβάλει στη λήψη θετικής γνωμοδότησης από το αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, τυχόν άδεια από την αρμόδια ΥΔΟΜ, γνωμοδότηση από υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας κλπ. δηλαδή υπάρχει ακόμη ένας μακρής δρόμος μέχρι την υλοποίησή της.

Στο Aegina Portal δηλώσεις έκαναν η αρχιτέκτονας κ. Χρυσάνθη Ασπρουλοπούλου και ο κ. Πάνος Χασάπης, νομικός, μέλος του Δ.Σ. 

Την συζήτηση παρακολούθησαν ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Αίγινας κ. Φίλιππος Τζίτζης, οι δημοτικοί σύμβουλοι κ. Γιώργος Σκαλτσιώτης, Σίλα Αλεξίου και Σταμάτης Μαρμαρινός, ο πρόεδρος του Σωματείου Παράκτιας Αλιείας Αίγινας "Ο Σωτήρας", κ. Χρήστος Δρίβας, η πρώην δήμαρχοι κ. Δημήτρης Μούρτζης και Παναγιώτης Κουκούλης, μέλη το Δ.Σ., εκπρόσωποι φορέων και κάτοικοι της περιοχής.



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png