Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι κάτοικοι του νησιού, καθώς σε έξαρση είναι αυτή την περίοδο οι τηλεφωνικές απάτες. Στις περισσότερες των περιπτώσεων τα σενάρια είναι γνωστά, ωστόσο πρόσφατα χρησιμοποιήθηκε από επιτήδειους και το κόλπο με τα τιμαλφή, στο οποίο σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξαν δύο περιστατικά εξαπάτησης.
Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.
Πιο συγκεκριμένα ο επιτήδειος προσποιήθηκε τον υπάλληλο λογιστηρίου, που ζήτησε από τον ανυποψίαστο πολίτη να του δώσει τα τιμαλφή ώστε καταγραφούν και να ασφαλιστούν, για να αποφύγει κάποιο πρόστιμο. Το ραντεβού μάλιστα κλείστηκε σε κεντρικό σημείο της Αίγινας και ο πολίτης παρέδωσε τα τιμαλφή που είχε φέρει μαζί του.
Απάτη με το πρόσχημα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Οι δράστες πραγματοποιούν αιφνιδιαστικές τηλεφωνικές κλήσεις σε αυτούς (κυρίως πρωινές και απογευματινές ώρες), προσποιούμενοι άλλοτε τους νοσοκομειακούς γιατρούς και άλλοτε τους δικηγόρους ή αστυνομικούς, υποστηρίζοντας ψευδώς ότι, στενό συγγενικό τους πρόσωπο (συνήθως τέκνο τους) έχει προκαλέσει με υπαιτιότητά του τροχαίο ατύχημα, με συνέπεια τον θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό συνήθως ανήλικου παιδιού.
Για να γίνουν πιο πειστικοί, συνεργάτες παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική επικοινωνία, αναλόγως του φύλου του συγγενικού τους προσώπου, προσποιούμενοι αυτό, εκλιπαρώντας για βοήθεια και ασκώντας αφόρητη ψυχολογική πίεση στα θύματα.
Η απάτη με την αναφορά σε όνομα υπαρκτών προσώπων της Αίγινας, που είναι λογιστές, με πρόσχημα την επιστροφή υψηλού χρηματικού ποσού.
Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν τους πελάτες των λογιστικών γραφείων παριστάνοντας ότι καλούν εκ μέρους του λογιστικού γραφείου με το οποίο συνεργάζονται και τους ζητούν στοιχεία όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών ή κωδικούς e-banking, υποκρινόμενοι ότι αυτές οι πληροφορίες απαιτούνται για την διεκπεραίωση διάφορων αιτήσεων (π.χ. κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, διάφορα vouchers, επιδόματα, επιστροφή φόρου, κ.α.).
Μόλις πείσουν τα θύματα να τους δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για να αφαιρέσουν χρήματα από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Ποτέ δεν πρέπει να αποκαλύπτονται προσωπικές πληροφορίες, όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών, κωδικούς e-banking, κωδικούς taxisnet ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα μέσω τηλεφώνου αλλά ούτε μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).