Featured

«Προσωρινή» επισκευή που κράτησε δύο χρόνια. Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Νικόλαος Παπαγεωργίου, μιλά για τη νέα βλάβη στον υποθαλάσσιο αγωγό της Αίγινας.

«Προσωρινή» επισκευή που κράτησε δύο χρόνια. Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κύριος Νικόλαος Παπαγεωργίου, μιλά για την νέα βλάβη στον υποθαλάσσιο αγωγό της Αίγινας.

Για ακόμη μία φορά μέσα σε διάστημα δύο ετών, η Αίγινα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό πρόβλημα υδροδότησης, εξαιτίας της νέας βλάβης στον υποθαλάσσιο αγωγό, που παρουσιάστηκε στις 17 Δεκεμβρίου, λίγες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα.
 


Από το Podcasting Feed του Ενημερωτικού Δελτίου στο ραδιόφωνο του Aegina Portal.




Το αποτέλεσμα είναι γνωστό στους κατοίκους του νησιού: διακοπή τροφοδοσίας με καθαρό πόσιμο νερό, αμφίβολη ποιότητα νερού για βασικές χρήσεις, αγανάκτηση, ανασφάλεια και άγνωστες επιπτώσεις στην υγεία και την τοπική οικονομία.

Η βλάβη εντοπίζεται στο ίδιο σημείο όπου είχε γίνει επισκευή τον Μάρτιο του 2024, έπειτα από ζημιά που είχε παρουσιαστεί τον Ιανουάριο του ίδιου έτους. 

Στη συνέντευξη που ακολουθεί τέθηκαν τα ζητήματα της καθυστέρησης της μόνιμης επισκευής, της έλλειψης επαρκούς ενημέρωσης των πολιτών και του Δημοτικού Συμβουλίου, των προβλέψεων των τευχών δημοπράτησης, τα οποία μιλούν ρητά για άμεση αποκατάσταση βλαβών, για το πώς συμβιβάζεται η έννοια της “άμεσης αποκατάστασης” με μια προσωρινή λύση που διατηρήθηκε επί δύο χρόνια, αλλά και πότε θα λήξει για τους κατοίκους της Αίγινας η αδιανόητη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει, ζήτημα για το οποίο δεν δόθηκε συγκεκριμένη ημερομηνία, αφού η διαδικασία της επισκευής ορίζεται από πολλές παραμέτρους, κυρίως τις καιρικές συνθήκες.

Η συνέντευξη στο ραδιόφωνο του Aegina Portal:

Γιώργος Στριγάρης: Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κύριος Νικόλας Παπαγεωργίου είναι στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής εδώ στο ραδιόφωνο του Aegina Portal. Να θυμίσω ότι ο κύριος Παπαγεωργίου ορίστηκε Αντιπεριφερειάρχης τον Σεπτέμβριο του 2025. Κύριε Παπαγεωργίου, καλημέρα σας.


Νικόλαος Παπαγεωργίου: Καλή σας μέρα και χρόνια πολλά. 

 

Γιώργος Στριγάρης: Ευχαριστώ πάρα πολύ που δεχτήκατε την πρόσκληση. Αφορά το ζήτημα της υποθαλάσσιου αγωγού της Αίγινας που από τις 17 Δεκεμβρίου και σύμφωνα με ενημέρωση του Δήμο Αίγινας, υπάρχει μια καινούργια βλάβη. Μια βλάβη, εξαιτίας της οποίας η Αίγινα έχει σταματήσει να τροφοδοτείται με καθαρό νερό ΕΥΔΑΠ.

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Μάλιστα, έτσι είναι. Όντως, υπήρξε μια βλάβη στο σημείο αυτό το οποίο είχε επισκευαστεί, όπως θυμόμαστε όλοι τον Μάρτιο του 2024 από εκείνη τη ζημία που είχε γίνει στον αγωγό τότε. 

 

Γιώργος Στριγάρης: Ναι, σωστά. Ήταν η βλάβη που είχε γίνει στις 24 Ιανουαρίου του 2024 και επισκευάστηκε δύο μήνες αργότερα. Έχετε δίκιο σε αυτό. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Έτσι είναι. Εκεί λοιπόν έχει γίνει τότε μια πολύ μεγάλη επέμβαση και δύσκολη επέμβαση, διότι δεν υπάρχει ξανά ιστορικό στην Ελλάδα, να πρέπει να γίνει αυτή η παρέμβαση σε εκείνο το σημείο και με αυτή τη ζημιά. Τότε λοιπόν έγινε αυτό. Τοποθετήθηκε ένα δαχτυλίδι στον αγωγό απ' έξω ή εξωτερικό, το οποίο φαινόταν ότι ήτανε επαρκές και συγκρατούσε - σύμφωνα με τον ανάδοχο και κατασκευαστή του έργου - και συγκρατούσε τον αγωγό ώστε να μεταφέρει το νερό στην Αίγινα.

 

Από το 2024 μέχρι και τις προηγούμενες μέρες δεν είχε παρουσιαστεί κανένα πρόβλημα, παρόλο που παρακολουθεί το αγωγό πώς λειτουργεί, ποια είναι η συμπεριφορά του. Διότι σ' εκείνο το σημείο η παρέμβαση που έγινε καθαρίστηκε όλος ο χώρος για να μπορούν οι δύτες να επέμβουν και περιμέναμε να δούμε την εξέλιξη ώστε να προχωρήσουν. Είχε έτοιμο ο ανάδοχος ένα σχέδιο βήτα γιατί ξέρετε και εμείς στην Περιφέρεια, οι τεχνικοί υπάλληλοι της Διευθυντικών Έργων, οι μηχανικοί δεν έχουν την τεχνογνωσία, Είναι εξειδικευμένη. Δεν έχουν την τεχνογνωσία λοιπόν και όλα τα παρακολουθούμε μέσα από τη βιβλιογραφία και μέσα από τις καθοδηγήσεις του ίδιου του κατασκευαστή και ανάδοχου ο οποίος έχει και την ευθύνη. 

 

Ξέρετε, είναι μια ευθύνη την οποία δεν θα την μετακυλήσουμε ούτε στο Δήμο ούτε στην Περιφέρεια. Είναι μια ευθύνη του ίδιου ανάδοχου, του κατασκευαστή και έχει την υποχρέωση με την πίεση της δική μας και με οποιοδήποτε μέσο και τρόπο να αποκαταστήσει τη ζημιά το συντομότερο δυνατό. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Για ποιο λόγο δεν έγινε η μόνιμη αποκατάσταση συντομότερα; 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Διότι ήταν πιθανό και η ίδια αυτή η αποκατάσταση να ήταν μόνιμη, να επαρκούσε να μην παρουσιάζονταν ξανά πρόβλημα. Όμως, ούτως ή άλλως υπήρχε μια αλληλογραφία για να πιστοποιηθεί, να μας δώσει τις κατάλληλες εγγυήσεις, ότι αυτό που θα φέρει ως μόνιμη αποκατάσταση ο ίδιος εργολάβος είναι και ασφαλές και προστατεύει την υγεία των καταναλωτών. Δηλαδή δεν θα είναι κάποιο ξένο σώμα και θα είναι κάτι μόνιμο. Έπρεπε λοιπόν, επειδή είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, από ό,τι μας έχει ενημερώσει, γιατί είναι σε 50 μέτρα βάθος και οι δύτες δεν μπορούν να εργαστούν παραπάνω από 15 λεπτά στο σημείο εκεί, το 24ώρο και από αυτήν την έννοια λοιπόν είναι ένα πολύ δύσκολο, μια πολύ δύσκολη παρέμβαση η οποία θέλει πολύ καλό συντονισμό από τον ίδιο.


Εμείς λοιπόν εγκρίναμε τα εξαρτήματα εκείνα που θέλει να βάλει, αφού μας έφερε τις κατάλληλες πιστοποιήσεις. Υπήρχαν κάποιες τελευταίες λεπτομέρειες από τον μελετητή του έργου. Υπήρχαν τελευταία ζητήματα τα οποία έπρεπε και εμείς να αποδεχτούμε ως Περιφέρεια Αττικής και ο προγραμματισμός ήταν με την καινούργια χρονιά να γίνει η παρέμβαση, να δούμε τη νέα κατάσταση όπως έχει εξελιχθεί για τον αγωγό - πριν γίνει η ζημιά όλα αυτά βέβαια - να δούμε πώς είναι η νέα εξέλιξη και να δούμε πώς θα γίνει η αποκατάσταση πλήρης για συνεχές για μεγάλη διάρκεια αποκατάσταση του αγωγού, για μόνιμη αποκατάσταση του αγωγού. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Αυτό για ποιον λόγο δεν έγινε νωρίτερα; 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Περιμέναμε να δούμε πως θα συμπεριφερθεί ο αγωγός με το εξάρτημα, αυτό που είχε βάλει ο κατασκευαστής.


Γιώργος Στριγάρης:   Αν μου επιτρέπετε, ήδη έχουν περάσει δύο χρόνια και αυτά που μου λέτε ουσιαστικά προβλέπονται στα Τεύχη Δημοπράτησης, στα έγραφα που αφορούν τον υποθαλάσσιο αγωγό. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Ο κατασκευαστής και ανάδοχος, ούτως ή άλλως, είναι υπεύθυνος και για την παράδοση, αλλά και για την παρακολούθηση του έργου με την οριστική του παράδοση. Ο ίδιος, λοιπόν, έχει δεσμευθεί ότι σε οποιαδήποτε βλάβη συμβεί στον αγωγό, ο οποίος είναι 13 χιλιόμετρα, είναι υπεύθυνος να την αποκαταστήσει.


Γιώργος Στριγάρης:    Όμως, έχω την αίσθηση ότι στην Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας Αττικής υπήρχε η συζήτηση για την αντικατάσταση, για τη μόνιμη αποκατάσταση της βλάβης και υπήρχε η σχετική απόφαση, για ποιον λόγο έπρεπε να περάσουν δύο χρόνια. Τώρα δηλαδή, 24 του μηνός κλείνουμε παρά ένα μήνα δύο χρόνια. Είναι πολύ μεγάλος ο χρόνος.


Νικόλαος Παπαγεωργίου:   Θα μου επιτρέψετε, στην Περιφερειακή Επιτροπή υπήρχε η απόφαση για την παράταση της συντήρησης, λόγω του ότι προέκυψε αυτή η βλάβη. Από εκεί πέρα είναι σε εξέλιξη αλληλογραφία, μεταξύ του κατασκευαστή και της Περιφέρειας Αττικής για τα στάνταρ του ίδιου του έργου και για τον τρόπο που θα γίνει η επέμβαση, διότι η Περιφέρεια πρέπει να είναι πλήρως ενήμερη και αυτό το οποίο θέλει ο εργολάβος, θέλει ο ανάδοχος να πράξει κατά την επισκευή.

 

Γιώργος Στριγάρης:   Ο Δήμος της Αίγινας έχει κάνει ένα Δελτίο Τύπου και θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζετε σχετικά. Αναφέρει σε ένα σημείο του ότι η ανάδοχος εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε απαραίτητες ενέργειες και διερευνά το πρόβλημα προκειμένου να αποκατασταθεί η βλάβη το συντομότερο δυνατό. Ποιες είναι οι απαραίτητες ενέργειες, αν γνωρίζετε που έχει κάνει η ανάδοχος εταιρεία; 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:   Είναι κάτι λεπτομέρειες, τεχνικές κυρίως, τις οποίες δεν νομίζω ότι οι ίδιες έχουν νόημα για την κοινωνία. Για εμάς το σημαντικό είναι ότι ο ανάδοχος παρακολουθεί το έργο από την πρώτη στιγμή, μας ενημερώνει, παρακολουθεί τη βλάβη, μας έχει ενημερώσει για τη βλάβη, με έγγραφό του. Διεκόπη η τροφοδοσία με νερό, η προμήθεια με νερό στο νησί για να μην υπάρξουν θέματα υγείας για τους κατοίκους, για να υπάρχει ασφάλεια, δηλαδή. Και από εκεί και πέρα, η αποκατάσταση της βλάβης θέλει ιδιαίτερες και εξειδικευμένες κινήσεις από εξειδικευμένο προσωπικό. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Πάντως, όπως φάνηκε, γιατί ήδη έχουν γίνει σε αυτόν τον αγωγό δύο αποκαταστάσεις βλαβών, - η πρώτη ήταν αρκετά παλιότερα και η δεύτερη τον Μάρτιο, από τη στιγμή που πάρθηκε η απόφαση για να γίνει η αποκατάσταση της βλάβης, δεν φάνηκε ότι χρειάζονταν ιδιαίτερα πολλές διαδικασίες. Αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουμε εδώ στην Αίγινα, γιατί το έχουμε ζήσει αυτά τα χρόνια.

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Όχι, είναι πολύ δύσκολο σας το είπα και πριν, είναι πολύ δύσκολο εγχείρημα.

 

Γιώργος Στριγάρης: Ωστόσο, οι κάτοικοι του νησιού αυτή τη στιγμή υποφέρουν. Κυριολεκτικά. Είμαστε μέσα στα Χριστούγεννα και πάλι έχουμε ένα νερό το οποίο είναι αμφίβολης ποιότητας, για αρκετές χρήσεις είναι ακατάλληλο και δεν υπάρχει ενημέρωση.

Αυτά που μου λέτε τώρα για ποιο λόγο δεν τα συντάξετε σε ένα Δελτίο Τύπου για να ενημερώσετε τους κατοίκους της Αίγινας, να γνωρίζουν τι έχει συμβεί και πότε θα ξαναδούν να τρέχει καθαρό νερό στις βρύσες τους. Υπάρχει λοιπόν αυτό το ζήτημα της έλλειψης ενημέρωσης, καταρχάς. Και σ' ένα άλλο σημείο δεν πείθεται κανένας ότι μετά από δύο χρόνια ο αγωγός δεν έχει επισκευαστεί μόνιμα.


Νικόλαος Παπαγεωργίου: Εμείς ως Περιφέρεια Αττικής θα κάνουμε όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζεται, ώστε οποιοσδήποτε έχει ευθύνη να λογοδοτήσει, τόσο στον κόσμο, στην κοινωνία της Αίγινας, όσο και σε εμάς. Η ευθύνη είναι κάτι που ο καθένας πρέπει να έχει ως υποχρέωση και ως συνείδηση. Εμείς λοιπόν δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν, μα σε κανέναν, σας το λέω ευθαρσώς, ως διοικητής της Περιφέρειας Αττικής, να παίζει με την υγεία, να παίζει με την ηρεμία κανενός πολίτη στην Αττική. Έχουμε προχωρήσει, λοιπόν, σε όλες εκείνες τις ενέργειες που είναι απαραίτητες και υποχρεωτικές ώστε το συντομότερο δυνατό να επιστρέψει το νερό, καθαρό νερό στην Αίγινα και να είναι και μια μόνιμη λύση.

 

Γιώργος Στριγάρης: Θα σας διαβάσω ένα τμήμα από τα τεύχη δημοπράτησης είναι από το Τρίτο Τεύχος της Τεχνικής Περιγραφής παράγραφο 3.3 με (σ.σ. τίτλο συντήρηση του έργου από τον ανάδοχο αναφέρονται τα ακόλουθα)


Κατά την 36-μηνη περίοδο ευθύνης και στο πλαίσιο της συντήρησης του έργου ο Ανάδοχος θα έχει τα ακόλουθα καθήκοντα, παράγραφος για την άμεση αποκατάσταση βλαβών, προσέξτε αυτό, μιλάει για άμεση αποκατάσταση των βλαβών:

"Άμεση αποκατάσταση βλαβών στο υποθαλάσσιο τμήμα που θα προκληθούν από οποιοδήποτε αίτιο. Η αποκατάσταση θα γίνει με τη μέθοδο που θα έχει προτείνει ο Ανάδοχος στην Τεχνική Προσφορά του και με αυτήν θα έχει την υποχρέωση να το επαναφέρει σε κατάσταση πλήρους λειτουργικότητας και να αποκαταστήσει την προδιαγραφόμενη παροχετευτικότητα". Η δαπάνη της αποκατάστασης βαρύνει τον Ανάδοχο κτλ - αυτό είναι μία άλλη ιστορία.

Τα Τεύχη Δημοπράτησης λοιπόν μιλάνε για άμεση αποκατάσταση, κύριε Παπαγεωργίου, όχι για αποκατάσταση μετά από δύο χρόνια. Όχι για αποκατάσταση στην τύχη, αφήνουμε ένα μανσόν, αφήνουμε δεν ξέρω ποια είναι η τεχνική με την οποία έγινε η αποκατάσταση την πρώτη φορά και το αφήνουμε για δύο χρόνια. Βάσει ποιας λογικής έγινε αυτό. Εδώ φαίνεται ολιγωρία. Επαναλαμβάνεται ένα πρόβλημα στην Αίγινα, με πολύ σοβαρό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, στην υγεία, στην οικονομία. Ποιος θα δώσει απαντήσεις σε όλα αυτά; Γιατί συμβαίνει για δεύτερη φορά μέσα σε δύο χρόνια; και μάλιστα μας ενημερώνεται ότι εσκεμμένα, ουσιαστικά, επειδή πήγαινε καλά, δεν γινόταν η μόνιμη αποκατάσταση. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Όχι, όχι, όχι. Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Αυτό μας είπατε πριν. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Δεν υπάρχει εσκεμμένο. Υπάρχει διαδικασία. Υπάρχει μια διαδικασία. Είναι ένα εξάρτημα.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Μας είπατε ότι βλέπανε ότι πήγαινε καλά και αφού πήγαινε καλά το αφήναμε έτσι ως έχει. Αυτό είπατε προηγουμένως. Είναι ένα ακριβό έργο...

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Όχι, παρακολουθούσαμε. Παρακολουθούσαμε τη συμπεριφορά των υλικών, όχι εμείς,  ο εργολάβος που είναι υπεύθυνος, ο Ανάδοχος παρακολουθούσε τη συμπεριφορά των υλικών και μας ενημέρωσε, στις Τεχνικές μας Υπηρεσίες.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Και γιατί να μην υπάρχει μια μόνιμη; να μην τον πιέσετε να γίνει μια μόνιμη αποκατάσταση, να μην τραβάει αυτά που τραβάει η Αίγινα. Είναι ένα πανάκριβο έργο, αλλά ένα εμβληματικό έργο και για την Αίγινα και για την Περιφέρεια. Νομίζω ότι αυτή η κατάσταση που υπάρχει δεν περιποιεί τιμή σε κανέναν. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Είναι μια αποκατάσταση η οποία θα γίνει το συντομότερο δυνατό. Θέλω να γνωρίζετε ότι δεν είναι εύκολη η επέμβαση σε αυτό το σημείο όλο το χρόνο. Σύμφωνα με αυτά που μας έχει δηλώσει ο εργολάβος, ο ανάδοχος, στις τεχνικές μας υπηρεσίες μπορεί να κάνει παρέμβαση λόγω των καιρικών συνθηκών στο σημείο από τον Μάρτιο μέχρι τον Οκτώβριο. Έπρεπε λοιπόν η διαχείριση να γίνει όχι μέσα σε τουριστική περίοδο όπου υπάρχει μεγάλο πλήθος επισκεπτών στο νησί της Αίγινας, ούτε και στις μεγάλες εορτές της Αίγινας. Έπρεπε λοιπόν να βρεθεί η κατάλληλη χρονική στιγμή, όπου οι καιρικές συνθήκες θα το επιτρέπουν και όπου και το νησί δεν θα έχει εκείνες τις ανάγκες που έχει την περίοδο του καλοκαιριού. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Κύριε Παπαγεωργίου, επιτρέψτε μου, δεν πείθετε κανέναν με αυτά που λέτε και θα σας εξηγήσω γιατί. Είναι μία απλή απόφαση των λιμεναρχείων να κλείσει ο χώρος και να μην περνάει κανένας. Ο εργολάβος, εκτός από τις καιρικές συνθήκες, ο ανάδοχος του έργου και εκτός από τις διαδικασίες να συγκεντρώσει τον εξοπλισμό που χρειάζεται για να κάνει την παρέμβαση εκεί και να το φτιάξει, δεν έχει κανένα άλλο πρόβλημα. Για ποιο λόγο να μην το κάνει μέσα στο καλοκαίρι που είναι καλή η θάλασσα και να πάει μετά το Γενάρη - για παράδειγμα όπως είπατε προηγουμένως. Εσείς τι πίεση ασκήσατε σ' αυτό; Περάσανε δύο χρόνια!

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Γιατί θα πρέπει να σταματήσει, η τροφοδοσία, η διοχέτευση νερού προς το νησί για τουλάχιστον δύο με τρεις εβδομάδες για να γίνει η αποκατάσταση. Σας είπα και πριν ότι είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα. Ξέρετε δεν είναι κάτι που είναι ευθύνη ούτε της Περιφέρειας, ούτε του Δήμου. Σας το είπα και πριν. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο αυτό. Έγινε μια ζημιά σε ένα έργο, που έχει γίνει, το οποίο έχει ιδιαίτερες και εξειδικευμένες ανάγκες από γνώστες του αντικειμένου. Δηλαδή εξειδικευμένους δύτες, εξειδικευμένους μηχανικούς. Στην πρώτη αποκατάσταση να σας πω, πως ενημερώθηκα - γιατί εγώ δεν ήμουν Αντιπεριφερειάρχης τότε - στην πρώτη αποκατάσταση της βλάβης περίπου τριάντα άτομα, τριάντα άνθρωποι, ήταν αυτοί οι οποίοι εργαζόντουσαν για να γίνει η αποκατάσταση αυτή. Το ίδιο λοιπόν θα συμβεί και τώρα. Αυτό θέλει λοιπόν μία οργάνωση και χρόνου και ανθρώπων εξειδικευμένων, όπως έχει δεσμευτεί ο ίδιος ο Εργολάβος, αλλά κυρίως καιρικών συνθηκών, διότι δεν μπορεί να γίνει με όλες οι καιρικές συνθήκες αυτή η αποκατάσταση. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Για να είμαι ειλικρινής, θα πρέπει να σας πω ότι πουθενά δεν έχω δει ότι χρειάζεται να μείνει η Αίγινας δύο εβδομάδες χωρίς νερό για να γίνει η επισκευή του αγωγού. Αυτό το πράγμα δεν το έχουμε δει πουθενά σε κανένα έγγραφο. Αν έχετε την καλοσύνη, όποτε θέλετε αν μπορείτε να μας το στείλετε. Και επιπλέον, εγώ εμένω στα Τεύχη Δημοπράτησης τα οποία αναφέρουν με σαφήνεια την άμεση αποκατάσταση.


Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Σαφώς και αυτά ακολουθούν και οι τεχνικές μας υπηρεσίες. Και να είστε σίγουροι ότι εμείς δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση, μα σε καμία περίπτωση ο κόσμος της Αίγινας και ο κόσμος που επισκέπτεται την Αίγινα να... δεν θέλαμε και δεν θέλουμε και δεν επιθυμούμε να περνάει οποιαδήποτε ταλαιπωρία. Εμάς μας ενδιαφέρει το συντομότερο δυνατό, ο Ανάδοχος να ολοκληρώσει την επισκευή του αγωγού, ώστε να γίνει ήπια και ήρεμα, με συνέχεια και συνέπεια η τροφοδοσία με νερό στο νησί της Αίγινας.


Γιώργος Στριγάρης:  Για πότε προσδιορίζετε αυτή η επισκευή, αυτή η επιχείρηση του Ανάδοχου; Προφανώς έχετε μιλήσει με τον Ανάδοχο. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Οι τεχνικές μας υπηρεσίες έχουν μιλήσει. Το συντομότερο δυνατό σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις που έχω λάβει. Από την πρώτη στιγμή είμαστε πάνω από το γεγονός... 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Το συντομότερο δυνατό είναι μετά από μία εβδομάδα; 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Μόλις τοποθετηθούν τα συνεργεία στο σημείο, με τους εξειδικευμένους τεχνίτες, θα ξεκινήσει η μόνιμη αποκατάσταση. 


Γιώργος Στριγάρης:   Το συντομότερο δυνατό πόσο είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση; Τι σας έχει πει ο Ανάδοχος; 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Δεν μπορώ να το γνωρίζω. Σας είπα και πριν πολύ μεγάλη βαρύτητα έχουν το πώς θα είναι οι καιρικές συνθήκες, πολύ μεγάλη βαρύτητα έχει στο έργο.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Πάντως οι καιρικές συνθήκες είχαν "παράθυρα" για να δουλέψει ο ανάδοχος, να εργαστεί, και εσείς να τον πιέσετε για να κάνει το έργο εδώ και δύο χρόνια και δεν έγινε.


Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Η πίεση από εμάς υπάρχει. Υπάρχει αλληλογραφία. Σας το έχω ξαναπεί. Σας το είπα και πριν.


Γιώργος Στριγάρης:    Ο Δήμος της Αίγινας είναι ενημερωμένος για όλα αυτά; Υπήρχε ενημέρωση όλο αυτό το διάστημα; 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Ο Δήμος της Αίγινας είναι ο Kύριος του έργου και είναι ο πρώτος που ενημερώθηκε.

 

Γιώργος Στριγάρης: Όλη αυτή την περίοδο ο Δήμος της Αίγινας γνώριζε, ότι υπάρχει μια επιλογή να παραμείνει η επισκευή η οποία δεν είναι μόνιμη, μέχρι να δούμε - πώς θα συμπεριφερθεί - ώστε να βάλουμε τη μόνιμη επισκευή, το μόνιμο τρόπο επιβιώσεις της ζημιάς; Και περάσανε δύο χρόνια. Το ξέρει αυτό ο Δήμος της Αίγινας; Γιατί ο κύριος Δήμαρχος δεν μας έχει πει τέτοια πράγματα. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Δεν το γνωρίζω. Δεν γνωρίζω τι γνωρίζει ο κύριος Δήμαρχος. Εγώ ανάλαβα τώρα, πριν από δύο μήνες.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Έχετε δίκιο κύριε Παπαγεωργίου. Πραγματικά έχετε απόλυτο δίκιο. Βρίσκεστε σε μία θέση μόλις για δύο μήνες και είναι ένα έργο το οποίο οι κάτοικοι της Αίγινας και οι προκάτοχοί σας το τρέχουν για δεκαετίες, μέχρι να γίνει. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Ακριβώς. Η διοίκηση έχει μια συνέχεια και μια συνέπεια.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Και αντιλαμβάνομαι ότι πραγματικά είστε σε μία δύσκολη θέση, γιατί ενδεχομένως για πολλά πράγματα να μην έχετε προλάβει και να ενημερωθεί. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Όχι, είμαι απόλυτα ενήμερος. Είμαι απόλυτα ενήμερος. Και από την πρώτη στιγμή που έγινε η βλάβη, σας διαβεβαιώνω μαζί με τις Τεχνικές Υπηρεσίες προσπαθούμε πιέζοντας και τον Ανάδοχο, αλλά και ο ίδιος αναλαμβάνοντας τις ευθύνες του, το συντομότερο δυνατόν να αποκατασταθεί η βλάβη. Σας είπα όμως ότι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, το οποίο απαιτεί ιδανικές καιρικές συνθήκες και εξειδικευμένο προσωπικό.

 

Γιώργος Στριγάρης:  Μάλιστα. Εσείς προτίθεστε, εκτός από τη συζήτηση που έχουμε τώρα ή η Υπηρεσία σας να εκδώσουν Δελτίο Τύπου, γιατί είναι αλήθεια ότι από την Αντιπεριφέρεια Νήσων δεν βλέπουμε πια Δελτία Τύπου. Τα Δελτία Τύπου είναι μια επίσημη θέση, για ένα συγκεκριμένο ζήτημα, για να ενημερωθεί το κόσμος. Είχατε την πολύ καλή διάθεση και σας ευχαριστώ γι' αυτό να κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Όμως χρειάζεται και μια επίσημη θέση. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:   Εμείς δεν αφήνουμε, ως Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, κανένα σκοτεινό σημείο. Θέλουμε αυτό που γνωρίζουμε εμείς να το γνωρίζει και ο κόσμος. Να υπάρχει απόλυτη ενημέρωση. Αυτός είναι ο λόγος που σήμερα είμαι κοντά σας και κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Το σημαντικό είναι πρέπει να ξέρουμε όλοι, ότι είναι ένα έργο πολύ μεγάλο, με πολύ ιδιαίτερες δυσκολίες. Ο ανάδοχος σύμφωνα και με τα Τεύχη Δημοπράτησης είναι υπεύθυνος. Ο ανάδοχος σύμφωνα και με την αλληλογραφία έχει αναλάβει την ευθύνη του και το συντομότερο δυνατό θα προστρέξει για να επισκευάσει τη βλάβη αυτή που έχει δημιουργηθεί. Όπως γνωρίζεται, μια βλάβη μπορεί να δημιουργηθεί και σε ένα δίκτυο υδροδότησης στην ηπειρωτική χώρα, σε στέρεο έδαφος. Η αποκατάσταση είναι άμεση γιατί υπάρχουν τα συνεργεία και δεν υπάρχουν οι δυσκολίες εκείνες από το περιβάλλον να αναστέλλουν την επισκευή. Σ' εκείνο το σημείο όμως οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες. Τις γνωρίζει ο ανάδοχος, έχει αναλάβει την ευθύνη και εγγράφως, πριν αναλάβει το έργο από όσο γνωρίζω, αλλά και τώρα έχει αναλάβει την ευθύνη για την άμεση επισκευή. 

 

Γιώργος Στριγάρης: Μάλιστα. Οι επιπτώσεις στην Αίγινα από αυτά τα προβλήματα που προκύπτουν και δυστυχώς δεν λύνονται, είναι να υπάρχει ένα θέμα αξιοπιστίας πλέον για τη λειτουργία του υποθαλάσσιου, ένας μεγάλος αντίκτυπος στην οικονομία, ένας φόβος στο επιχειρείν και μεγάλος προβληματισμός σε κατοίκους της Αίγινας και σε ειδικές ομάδες κατοίκων της Αίγινας, που για λόγους υγείας χρειάζονται καθαρό νερό.

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Το κατανοώ. Αυτή ήταν και η πρόθεση όλων των προηγούμενων περιφερειαρχών και αντιπεριφερειαρχών, οι οποίοι έχουν συνδράμει για την κατασκευή αυτού του αγωγού, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα τεχνικό έργο με ιδιαίτερες δυσκολίες, ένα τεχνικό έργο που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και όταν υπάρχουν κάποιες βλάβες, η αποκατάστασή τους δεν μπορεί να γίνει μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο, είναι προφανές ότι χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο.

 

Γιώργος Στριγάρης: Λίγο περισσότερο χρόνο, όχι δύο χρόνια. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Δεν είναι δύο χρόνια, δύο χρόνια υδροδοτείτo η Αίγινα, δεν είχε σταματήσει την υδροδότηση. Όμως θέλω να ξέρετε ότι εμείς δεν θα αφήσουμε κανένα σκοτεινό σημείο, το ξαναλέω και θα προχωρήσουμε όσο χρειάζεται και όσο είναι απαραίτητο για να είμαστε σίγουροι, ότι κανένας δεν θα παίξει με την υγεία και με τις βασικές ανάγκες των πολιτών της Αττικής. Το λέω ξεκάθαρα όπως είναι και κρατήστε το, δεν είναι πολιτικό, εμείς δεν κάνουμε πολιτική στην Περιφέρεια.

 

Γιώργος Στριγάρης: Εσείς στο αυτοκίνητο σας θα πηγαίνατε δύο χρόνια με τη ρεζέρβα; Απλά πράγματα. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Δεν είναι το ίδιο κύριε Γιώργο. 

 

Γιώργος Στριγάρης: Προφανώς δεν είναι το ίδιο... Επίσης μας προβληματίζει το γεγονός, και επειδή υπάρχει μια σειρά ζητημάτων, ότι δεν έχει ενημερωθεί, ότι δεν έχετε συζητήσει, για όλα αυτά τα πράγματα που γίνονται με τον Δήμαρχο της Αίγινας, δεν τα γνωρίζει, και κατά συνέπεια δεν τα γνωρίζει και το Δημοτικό Συμβούλιο. Είσαστε άνθρωπος της αυτοδιοίκησης και αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό, να μην έχει γνώση το Δημοτικό Συμβούλιο τι σημαίνει σε ένα τόσο κορυφαίο έργο 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Αν δεν ολοκληρωθούν όλες εκείνες οι απαραίτητες διεργασίες για να δοθούν οι εξηγήσεις, γιατί συνέβη αυτό, να κατανοήσουμε πρώτα γιατί συνέβη αυτό ως γεγονός, θεωρώ ότι είναι δύσκολο για όλους να ενημερώσουν σωστά. Δηλαδή δεν πρέπει να παίζουμε με τη συνείδηση του κόσμου. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Το Δημοτικό Συμβούλιο και ο Δήμαρχος της Αίγινας θα έπρεπε να είναι ενήμερος ανά πάση στιγμή. Ο Τεχνικός Σύμβουλος θα μπορούσε "να τα κάνει ψηλά αυτά', να αποτελεί - γιατί αυτή είναι η δουλειά του - να αποτελεί την ένωση, τον σύνδεσμο ανάμεσα στην Περιφέρεια, στον Ανάδοχο και στον Δήμο της Αίγινας για να κατανοεί τις διαδικασίες και τι ακριβώς συμβαίνει. Όμως, τουλάχιστον εμείς, στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν έχουμε δει κάποια έκθεση μέχρι τώρα. Όλα αυτά είναι δομικά προβλήματα, είναι σοβαρά ζητήματα και αφού είσαστε ένας νέος άνθρωπος, ένας νέος Αντιπεριφερειάρχης και έχετε την πρόθεση, γιατί αυτό καταλαβαίνω από τα λόγια σας, να δείτε το έργο, να δείτε τα σημεία όλου αυτού του προβλήματος, σας καλώ να τα δείτε, να τα εντοπίσετε και κυρίως να ενημερώσετε το Δήμο της Αίγινας. Είναι μεγάλη ανάγκη να ενημερωθεί η τοπική κοινωνία.

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου: Βεβαίως, βεβαίως, είναι υποχρέωση της τοπικής αυτοδιοίκησης, να είναι κοντά στον πολίτη και να ενημερώνει. Γι' εμάς αυτή τη στιγμή το σημαντικότερο είναι να γίνει η αποκατάσταση το συντομότερο δυνατό και να μην ξαναϋπάρξει πρόβλημα και για αυτό να ξέρετε, θα φτάσουμε όπου πρέπει να φτάσουμε. Όπου χρειαστεί να φτάσουμε, θα φτάσουμε σας το λέω, για να αποκατασταθεί πλήρως με την ευθύνη του εργολάβου, με την ευθύνη, που έχει ο εργολάβος έναντι της κοινωνίας και έναντι της πολιτείας. 

 

Γιώργος Στριγάρης:   Σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για το χρόνο που μας διαθέσατε και σας παρακαλούμε κάντε ό,τι είναι δυνατόν ώστε το νερό να ξανάρθει γρήγορα στην Αίγινα. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει στο νησί είναι πολύ μεγάλο, δεν μπορεί μια οικονομία, μια κοινωνία, όπως είναι αυτή της Αίγινας, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα να ζει με νερό αμφίβολης ποιότητας. 

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:  Συμφωνώ μαζί σας, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει έστω και με έναν πολίτη. Αυτό είναι υπόσχεση. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν. 

 

Γιώργος Στριγάρης:  Σας ευχαριστούμε πολύ, ήταν εποικοδομητική και διαφωτιστική στο βαθμό που μπορούσατε, η συζήτηση που κάναμε. Έχουμε και άλλα θέματα να συζητήσουμε όπως το πρόβλημα - το ρεπορτάζ που κάναμε πριν από λίγες μέρες στην Αγία Μαρίνα - με το λιμάνι. Υπάρχουν αρκετά θέματα, ελπίζουμε να σας δούμε στο νησί θα θέλαμε πολύ να παρακολουθήσετε κάποιο Δημοτικό Συμβούλιο, να έρχεστε εδώ, να αφουγκραστείτε τα προβλήματα και μαζί με τον 1ο βαθμό αυτοδιοίκησης να κάνετε ό,τι μπορείτε για την επίλυσή τους. Κύριε Παπαγεωργίου σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

 

Νικόλαος Παπαγεωργίου:   Σας ευχαριστώ εγώ πάρα πολύ και θέλω να γνωρίζετε ότι την τελευταία επίσκεψή μου στη μεγάλη εορτή του Αγίου Διονυσίου, μαζί με το Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο κ. Καραγιάννη επισκεφτήκαμε το σημείο που υπήρχε η ζημιά στον προβλήτα της Αγίας Μαρίνας, ώστε να δούμε ποιες είναι εκείνες οι λύσεις οι οποίες και εκεί θα δώσουν μόνιμη αποκατάσταση. 

 

Χρόνια Πολλά καλή χρονιά με υγεία σε όλους. Δεν πρέπει να μας στενοχωρούν τέτοιες μέρες, τέτοια γεγονότα. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ευθύνη να τα αντιμετωπίζουμε άμεσα και είναι υποχρέωση μας. Και εμείς θα είμαστε όλες τις μέρες των εορτών πάνω από τον σχεδιασμό και την πίεση προς τον ανάδοχο, ώστε το έργο να αποκατασταθεί οριστικά και μόνιμα, όσο πιο σύντομα γίνεται. Αυτό είναι υπόσχεση. 



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.