Τα εγκαίνια της έκθεσης του Γιάννη Σανταντόνιο στο Λαογραφικό Μουσείο.


Τα εγκαίνια της έκθεσης του Γιάννη Σανταντόνιο στο Λαογραφικό Μουσείο πραγματοποιήθηκαν χθες το βράδυ, μαζί και μία ομιλία για το έργο του από τον πρώην πρέσβη και πανεπιστημιακό Νίκο Δημάδη. Η βραδιά ξεκίνησε με καλωσόρισμα από τη σύζυγό του Κυριακή Χριστακοπούλου και χαιρετισμό από την πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής της 9ης Γιορτής Φιστικιού Αίγινας κυρία Καίτη Σαλπέα.

Ακολούθησε μία πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία για το έργο του Γιάννη Σανταντόνιο από τον Νίκο Δημάδη.
 
Ο Γιάννης Σανταντόνιο ήταν αγαπητός στο νησί, κυρίως για τον τρόπο που διέθετε τον εαυτό και την τέχνη του για να προσφέρει. Για τον λόγο αυτό είχε τιμηθεί σε ειδική εκδήλωση από τον Δήμο Αίγινας τον Σεπτέμβριο του 2012, ενώ ένα χρόνο αργότερα από το Σύλλογο Ενεργών Πολιτών Αίγινας, σε μία εκδήλωση με την ευκαιρία της συμπλήρωσης πενήντα χρόνων στη ζωγραφική. Η δουλειά του είχε γίνει ευρύτερα γνωστή στην Αίγινα από την εικαστική του παρέμβαση στους εξωτερικούς τοίχους των αντλιοστασίων και των δεξαμενών στην περιοχή του Ανιτσέου, στη Σκοτεινή και στην είσοδο της Παχειάς Ράχης. Μετατρέποντας σκούρους όγκους τσιμέντου σε εικαστικά έργα, τροφοδότησε με νέα δυναμική την τέχνη που "εισβάλει" στην κοινωνία και δεν παραμένει κλεισμένη στους τοίχους ενός εκθεσιακού χώρου.

Δείτε φωτογραφίες από τα εγκαίνια εδώ.
 
Τον  Δεκέμβριο του 2011, τοποθέτησε ζωγραφικά έργα δικά του και της συζύγου του Κυριακής Χριστακοπούλου στο Κέντρο Υγείας Αίγινας, ενώ ένα χρόνο μετά παρουσίασε ένα ακόμη ζωγραφικό έργο σε μία δεξαμενή στην Παχειά Ράχη.
 
Κάποτε είχε μιλήσει για τον Μάη του '68. Κατά τη διάρκεια της χούντας το 1968, εγκαταλείπει τη Σχολή Καλών Τεχνών για να ταξιδέψει στο Παρίσι. Τότε βρισκόταν στο τρίτο έτος των σπουδών του. Ο Μάης του '68 επηρέασε τον τρόπο σκέψης του και τον τρόπο που έβλεπε μέχρι τότε τη ζωγραφική. Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά ότι προσπάθησε να "σβήσει" ότι έμαθε στην Καλών Τεχνών, χαρακτηρίζοντας πολλά από αυτά ανώφελα.
 
Στο Aegina Portal είχαμε την τύχη να φιλοξενήσουμε αρκετές φορές συνεντεύξεις του και κάθε φορά ανακαλύπταμε, πόσο πολύ τον ενδιέφερε το έργο του να παραμένει συνδεδεμένο με τον κόσμο. Είχαμε κατανοήσει επίσης ότι τον ενδιέφερε η τέχνη να προσφέρεται σε αυτό τον κόσμο κι αυτό έκανε με τη ζωγραφική του, αλλά και με την στάση της ζωής του. Στην Αίγινα η δουλειά του χαρακτηρίζεται από τη διάθεση για εθελοντική προσφορά και ανιδιοτέλεια, κάτι που εκτίμησαν ιδιαίτερα οι κάτοικοι του νησιού.
 
Στα διαλείμματα των συνεντεύξεων, εκτός κάμερας, μιλούσε για την ιστορία του έργου, για το μοντέλο, για τις συνθήκες, για το θέμα, κουνώντας τα χέρια του με ήρεμο τρόπο και εστιάζοντας στα χρώματα και στα σχήματα των έργων του.

Οι περίφημες δεξαμενές του, έργο στο οποίο συμμετείχε και η Κυριακή Χριστακοπούλου, έγιναν μέρος της τότε "διαδρομής των καλλιτεχνών" σε παλαιότερο φεστιβάλ φιστικιού.
 
Οι φιστικιές που παρουσιάζονται στο Κέντρο Υγείας είναι δύο έργα που είχαν εκτεθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου Φεστιβάλ Φιστικιού. Τοποθετήθηκαν το 2011 όταν η κρίση είχε αρχίσει να βαθαίνει. Η Κυριακή Χριστακοπούλου και ο Γιάννης Σανταντόνιο προσέφεραν την ίδια χρονιά έργα τους για την ενίσχυση της Θεατρικής Ομάδας ΓΕΛ - ΕΠΑΛ - ΙΕΚ Αίγινας.

Η έκθεση που εγκαινιάστηκε χθες και θα λειτουργήσει μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου στο Λαογραφικό Μουσείο έχει εξαιρετικό στήσιμο και συνολικά παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.