Κατεπείγουσα συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου 19ης Ιουλίου 2016. Συζητήθηκε και το ζήτημα που προέκυψε με το λιμάνι του Λεοντίου και τη μεταφορά του νερού.

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η κατεπείγουσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που είχε ως μοναδικό θέμα στην ημερήσια διάταξη, την έγκριση των όρων για την προγραμματική μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Αίγινας για την εκτέλεση του έργου: "Συντήρηση οδικού δικτύου Αίγινας" και τον ορισμών εκπροσώπου του Δήμου με τον αναπληρωτή του στην Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης της σύμβασης, η οποία και ψηφίστηκε ομόφωνα. Επίσης, ο δημοτικός σύμβουλος κύριος Νίκος Πούντος, ζήτησε να υπάρξει ενημέρωση σχετικά με τις δηλώσεις του κυρίου Γιώργου Λεβεντάκη, σήμερα στο Aegina Portal, για την ακαταλληλότητα του χώρου του λιμανιού του Λεοντίου, για το μεγάλο σε χωρητικότητα πλοίο της εταιρίας "Γεώργιος Λ".

Αναφορικά με την κατάσταση που βρίσκεται ο λιμενοβραχίονας είπε: "Ο υπάρχων λιμενοβραχίονας από την πολύ χρήση και από την κακή συντήρηση και από τους αέρηδες και τα αμμοχάλικα, όχι τώρα, χρόνια, έχει υποσκαφεί και το νερό βγαίνει μαζί με πέτρες. Βρήκε το βαπόρι σε έναν τέτοιο βράχο και έκανε ζημιά  και στο μικρό πλοίο πριν από λίγο καιρό και τώρα έκανε στο μεγάλο. Μπορεί να ασκούμε πίεση για να εξασφαλίσουμε αυτό το αγαθό, αλλά επ ουδενί θέλουμε να πάθει κάποιος ζημία", είπε ο κύριος Μούρτζης, συμπληρώνοντας ότι δεν ρίχνει ευθύνες στο πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. "Δεν είναι ένα έργο το οποίο μπορεί να το φτιάξει ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ούτε εγώ μπορώ να το φτιάξω" θέλοντας να εξηγήσει την πολυπλοκότητα ενός λιμενικού έργου. Ανακοίνωσε προς το Σώμα, ότι αύριο έχει καλέσει τους υδρομεταφορείς στο γραφείο του προκειμένου να δοθούν αμοιβαίες εξηγήσεις. "Λυπάμαι ειλικρινά εάν έγινε ζημιά στο πλοίο", είπε, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι δεν θέλει να μετατίθενται ευθύνες σε άλλους.

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κύριος Γιώργος Σκαλτσιώτης ο οποίος είπε: "Τα περισσότερα θα τα πούμε αύριο εγγράφως, με στοιχεία και θα απαντήσουμε με συγκεκριμένα έγγραφα. Απλώς, προς αποκατάσταση της αλήθειας, δήμαρχε είπες για κάποια βλάβη, για ένα και ίσως δύο πλοία. Επίσημα βλάβη δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει επίσημα. Δεν είναι καταγεγραμμένη ούτε στο λιμεναρχείο, ούτε έχει γίνει επιθεώρηση πλοίου που υπέστη ζημία, ώστε να προσδιοριστεί το αξιόπλοον του πλοίου για να αποπλεύσει. Ως εκ τούτου είναι δηλώσεις, δεν μπαίνω σε περισσότερες λεπτομέρειες, επίσημο συμβάν ζημιάς δεν έχει καταγραφεί". Στη συνέχεια ο κύριος Σκαλτσιώτης αναφέρθηκε στη σύμβαση για τη μεταφορά νερού: "Είναι προφανές και προβλέπεται και από τις συμβάσεις που υπογράφονται, ότι οι ανάδοχοι γνωρίζουν πάρα πολύ καλά τα λιμάνια μας και αν τα πλοία τους δύναται να προσορμίσουν σε αυτά τα λιμάνια. Ξέρουν πολύ καλά τα βαθυκά, έχουν υπογράψει συγκεκριμένα έγγραφα, έχουν κάνει αυτοψίες και οι ίδιοι όπως προβλέπεται. Τα καράβια προσαρμόζονται στα λιμάνια και όχι τα λιμάνια στα καράβια", είπε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Σε σχέση με την κατασκευή των έργων στο λιμάνι του Λεοντίου είπε: "Δεν γίνεται ούτε σε μία ημέρα, ούτε σε ένα μήνα, ούτε σε έξι μήνες. Για τα λιμενικά έργα, το χρονοδιάγραμμα γνωρίζετε είναι πολύ μεγάλο και πολύ μακρύ". "Έχουν κάνει αυτοψία του χώρου, έχουν δει τι παρέχουμε, έχουν ζητήσει κάποια πράγματα, τα οποία χωρίς να είμαστε υποχρεωμένοι, έχουμε κάθε διάθεση να συνδράμουμε. Χωρίς, επαναλαμβάνω, να είναι υποχρέωσή μας. Είμαστε κοντά τους, ήδη υπάρχουν δέστρες εκεί εδώ και δέκα μέρες. Η κατάλληλη τοποθέτησή τους ώστε να αντέξουν τις ελκτικές δυνάμεις αυτού του πλοίου, και κατόπιν από σύμφωνη γνώμη λιμενολόγου, είχε προταθεί μία προφορική λύση από την εταιρία, ο λιμενολόγος με το που το είδε γέλασε. Δεν υπήρχε περίπτωση εκεί, αν γινόταν κάτι τέτοιο, να κρατηθεί το πλοίο αυτό και οι ελκτικές δυνάμεις που ασκούνται στον κάβο, θα έπαιρναν μαζί τη δέστρα, το μπλόκι και τις πέτρες. Ήταν τελείως άτοπο". Διαβάστε περισσότερα...

Ο κύριος Σκαλτίωτης περιέγραψε αρκετά ακόμη σημεία του θέματος, ενώ για την εκβάθυνση είπε ότι τα βαθυκά του σκάφους είναι επτά μέτρα, βάθος που είναι κάτω από την έδραση των μπλοκιών. Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κύριος Σκαλτιώτης αναφέρθηκε στο άρθρο 10, παράγραφος Β' σχετικά με τις υποχρεώσεις που αναδόχου.

Ακολούθως το λόγο πήρε ο κύριος Νίκος Πτερούδης ο οποίος δήλωσε ότι γνωρίζει το θέμα από την εποχή της δικής του διοίκησης και συμφωνεί με όσα ανέφερε ο κύριος Σκαλτίωτης. Στη σύμβαση και στις υποχρεώσεις των μεταφορέων αναφέρθηκε ο κύριος Γιώργος Τσατήρης.

Τοποθετήσεις έκαναν επίσης ο κύριος Σταμάτης Μαρμαρινός, ο κύριος Δημήτρης Καραγιάννης, ενώ έντονη κριτική άσκησε στη διοίκηση για την έλλειψη νερού, αλλά και την ποιότητά του στη περιοχή των Αγίων Ασωμάτων ο κύριος Ελευθέριος Πάλλης. Αναλυτικά, τα όσα συζητήθηκαν στο video που συνοδεύει το άρθρο.