Ζωή Γεωργιάδου. Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Σανταντόνιο.

Αποχαιρετισμός

Έφυγε ο Γιάννης Σανταντόνιο. Ένας προσηνής, διεισδυτικός, δημιουργικός άνθρωπος, ένας πραγματικός καλλιτέχνης. Και δεν αναφέρομαι μόνο στην ποιότητα του εικαστικού του έργου, αλλά στην ίδια τη  φύση του Γιάννη.
 
Ένας ζωγράφος «ταξιδευτής» που επέλεγε τον τόπο που θα κατοικίσει, από τη συγκίνηση των ερεθισμάτων που δεχόταν, για να τα μετουσιώσει σε έργο. Έτσι διάλεξε και την Αίγινα για να κατοικίσει, χωρίς να έχει σχέση γενιάς ή κληρονομιάς με τον τόπο. Και έφτιαξε το σπίτι του, αλλά δεν παρέμεινε μέσα σ’ αυτό ζωγραφίζοντας και συναστρεφόμενος τους ομοίους του. Ο τόπος γι’ αυτόν δεν ήταν μόνο το φυσικό τοπίο, αλλά και οι άνθρωποι του. Αυτούς συναναστράφηκε στα καφενεία, στην παραλία, στην αγορά και αυτοί τον ήξεραν σαν τον «κυρ Γιάννη» των ψαράδων, τον «Γιάννη» των ώριμων διαλόγων και αντιπαραθέσεων.

Γι’ αυτούς τους ανθρώπους, που δεν τους ξεχώριζε από τον τόπο τους,  ζωγράφιζε τα έργα του, χωρίς κανένα κέρδος, και τα τοποθετούσε σε δημόσιους χώρους , εκτεθειμένα στο βλέμμα των περαστικών- όχι σε γκαλερί και αστικά σαλόνια, αλλά στις δεξαμενές στον δρόμο, στο κέντρο υγείας, ή στο νοσοκομείο. Όταν μου έκανε την τιμή να προλογίσω ένα έργο του- τη δεξαμενή στην Παχιά Ράχη , δεν μου πρότεινε τι να πω, δεν μου ζήτησε καν να τον ενημερώσω για το περιεχόμενο της παρουσίασης- απλά με άφησε να αισθανθώ την εικόνα του και άκουσε τα λεγόμενα, πρώτη φορά μαζί με όλους τους παρευρισκόμενους.

Αυτός ήταν ο Γιάννης- ο δημιουργός που ήθελε οι άνθρωποι να νοιώθουν τα έργα του, να ζουν οπτικά τον λόγο του, να μετέχουν στα μηνύματα του αβίαστα, σαν ένα μέρος της καθημερινότητας τους, μέσα από την εικόνα που αντικρίζουν γυρνώντας στα σπίτια τους, περπατώντας στον δρόμο, πηγαίνοντας στον γιατρό. Αυτός ήταν εξ’ άλλου ο συνειδητός τρόπος του να εντάσσει στην κοινωνία τον εαυτό του και την προσφορά του, χωρίς να συμμετέχει στο εμπόριο της τέχνης. Θέση που τήρησε απαρέγκλιτα σε όλη του τη ζωή. Νομίζω ότι παρότι τα πιο γνωστά του έργα σε μια πρώτη ανάγνωση μοιάζουν να στόχευαν να δημιουργήσουν μια ψευδαίσθηση πάνω σε αστικά στοιχεία που θα τα ενσωμάτωνε στο φυσικό τοπίο, στα λιγότερο γνωστά του έργα, θα του ταίριαζε πολύ η τοποθέτηση του Πικάσο για τους καλλιτέχνες και την τέχνη.

‘’Τι πιστεύετε ότι είναι ένας καλλιτέχνης; Ένας ανόητος που δεν έχει μάτια παρά μόνο για να ζωγραφίζει; Το ακριβώς αντίθετο, ο καλλιτέχνης είναι πολιτικό ον, αφυπνισμένο μπροστά στα μεγάλα ή μικρά γεγονότα του κόσμου… Η ζωγραφική δεν είναι για να διακοσμεί διαμερίσματα. Η ζωγραφική είναι ένα πολεμικό όργανο άμυνας  και επίθεσης απέναντι στον εχθρό’’.

Ζωή Γεωργιάδου

Ευχαριστήρια επιστολή 2ου Δημοτικού Σχολείου Αίγινας προς το γυμναστήριο Κούρος.

Η Διεύθυνση σπουδών και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού σχολείου Αίγινας, με την παρούσα επιστολή, θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά το Γυμναστήριο Κούρος και την Κα Φωτεινή Μπητρου για τη δωρεάν χορήγηση υλικοτεχνικού εξοπλισμού γυμναστικής (Τραμπολίνο, στρώματα, βαράκια κλπ) προς το σχολείο μας . Με την ευγενική χορηγία σας γίνατε αρωγοί στη προσπάθεια όλων μας για το καλό των παιδιών μας.

Σας ευχαριστούμε και ευχόμαστε υγεία και πάντα επιτυχίες στο έργο σας.
Με τιμή 2ο Δημοτικό σχολείο Αίγινας

Ευχαριστήρια επιστολή από την οικογένεια του κ. Νεκτάριου Γλαντζή προς το Νοσοκομείο Αίγινας.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ολόψυχές μας ευχαριστίες προς το προσωπικό του Νοσοκομείου Αίγινας "Ο Άγιος Διονύσιος" και ιδιαίτερα τους ιατρούς κυρία Φανή Αξιώτη και κύριο Γρηγόρη Γαλάνη, καθώς και τον ιατρό κύριο Κωνσταντίνο Ακρίδα, για την περίθαλψη και τις άοκνες προσπάθειες που κατέβαλαν για τη ζωή της συζύγου και μητέρας μας.
Σας ευχαριστούμε,
Νεκτάριος Γλατζής και υιοί.

Ευχαριστήριο της οικογένειας Νεκταρίου Γκαργκανίτη προς το νοσοκομείο "Ο Άγιος Διονύσιος".

Ευχαριστούμε θερμά το διοικητικό συμβούλιο του νοσοκομείου "Άγιος Διονύσιος", τους ιατρούς κ. Φανή Αξιώτη, κ. Γρηγόριο Γαλάνη και όλο το νοσηλευτικό προσωπικό για την ιατρική περίθαλψη, τη φροντίδα και τη συμπαράσταση που προσέφεραν στην αγαπημένη μας Εύα τις τελευταίες δύσκολες ημέρες της ζωής της. Ευχαριστούμε επίσης και τους ιατρούς και νοσηλευτές του Κέντρου Υγείας για τη βοήθειά τους στη μακρόχρονη πορεία της ασθένειάς της.
Με εκτίμηση,
Οικ. Νεκταρίου Γκαργκανίτη

"Είναι απαραίτητο να διαφυλάξουμε την νομιμότητα στην λειτουργία της Κ.Ε.Δ.Α." Επιστολή του Γιώργου Καλόφωνου.

Είναι απαραίτητο να διαφυλάξουμε την νομιμότητα στην λειτουργία της Κ.Ε.Δ.Α.
Επιστολή του Γιώργου Καλόφωνου, ιστορικού και μέλους του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Α., προς τα Μ.Μ.Ε. της Αίγινας

Αίγινα, 4 Νοεμβρίου 2016

Ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Αίγινας (Κ.Ε.Δ.Α.), επιθυμώ να διευκρινίσω δημοσίως τα ακόλουθα, σχετικά με δύο πρόσφατες ενέργειες που αποδίδονται στην επιχείρηση και που προκάλεσαν έντονες και δικαιολογημένες αντιδράσεις.
 
Την προηγούμενη εβδομάδα έγιναν τα εγκαίνια έκθεσης φωτογραφικών τεκμηρίων στον Πύργο του Μαρκέλλου με παλιές φωτογραφίες Αιγινητών πεσόντων σε πολέμους, η οποία εμφανίζεται ως διοργάνωση της Κ.Ε.Δ.Α., και μάλιστα με συγκεκριμένο επιμελητή.
 
Επίσης την προηγούμενη εβδομάδα παραχωρήθηκε η αίθουσα του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας, σε πολιτικό κόμμα, για την διοργάνωση εκδήλωσης πολιτικού περιεχομένου, πράγμα που έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τον χαρακτήρα του και την αποστολή του ως μουσείου.
 
Και για τις δύο αυτές ενέργειες δεν υπήρξε καμία ενημέρωση του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, πόσω μάλλον η απαιτούμενη από τον Κανονισμό της επιχείρησης έγκριση με απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου (ή και, σε ό,τι αφορά τον επιμελητή της έκθεσης, η απαιτούμενη ανάθεση αρμοδιότητας). Είναι σαφές ότι και οι δύο ενέργειες έγιναν εντελώς παράτυπα και αυθαίρετα, και τόσο εγώ προσωπικά, όσο και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της επιχείρησης, δεν φέρουμε καμία ευθύνη για αυτές.
 
Με την ιδιότητά μου ως ιστορικού, επιθυμώ επίσης να τονίσω ότι οι εκθέσεις τεκμηρίων απαιτούν ιστορική έρευνα και τεκμηρίωση, και μάλιστα όταν αφορούν ευαίσθητες περιόδους της πρόσφατης ιστορίας μας.
 
Επιπροσθέτως θα ήθελα να επισημάνω ότι κατά την διάρκεια των πρόσφατων εργασιών συντήρησης του Πύργου του Μαρκέλλου, αφαιρέθηκαν οι πινακίδες ονοματοδοσίας των αιθουσών/ορόφων, που με παλαιότερη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου είχαν αφιερωθεί στην μνήμη του Νίκου Καζαντζάκη, του Σπύρου Αλεξίου και της Γωγώς Κουλικούρδη. Περιττόν να προσθέσω ότι ούτε για τις ενέργειες αυτές έχει υπάρξει απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
 
Δεδομένου ότι ο Πύργος του Μαρκέλλου είναι προστατευόμενο μνημείο σημαντικής ιστορικής σημασίας, και καθώς ο Δήμος μας διεκδικεί την χρήση και άλλων Καποδιστριακών μνημείων, ελπίζω ότι οι διάφορες παρεμβάσεις στο εσωτερικό του έχουν γίνει με τήρηση της κείμενης νομοθεσίας, ώστε να μην βρεθούν τόσο η επιχείρηση, όσο και κατά προέκταση ο Δήμος, εκτεθειμένοι.
 
Είναι σαφές πως η τήρηση της νομιμότητας στην λειτουργία της Κ.Ε.Δ.Α. είναι απαραίτητη, όχι μόνο για λόγους τυπικούς, αλλά και για ουσιαστικούς, διότι αν μη τι άλλο θα είχε προστατεύσει την επιχείρηση από τα πρόσφατα σοβαρά ατοπήματα. Αυτή άλλωστε είναι και η ουσία της δημοκρατίας.
 
Με εκτίμηση,
Γιώργος Καλόφωνος
Ιστορικός, Μέλος του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Α.
Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.

Tune in Apps

Ακούστε το Aegina Portal Talk Radio από το λογαριασμό μας στο Tunein

Aegina Portal Talk Radio

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν εξωτερικό player:


iTunes.png vlc.png winamp.png wmp.png