Κρίμα.

Μόνο θλίψη μπορεί να μας προκαλέσει το Δελτίο Τύπου που λάβαμε σήμερα το πρωί και υπογράφεται από τον πρόεδρο της ΚΕΔΑ κύριο Νίκο Τζίτζη. Ο πρόεδρος της ΚΕΔΑ, μετά το σχετικό δημοσίευμα του Aegina Portal για την καλή χορηγική πίστη στο 3ο Φεστιβάλ Φιστικιού, απόρροια των στοιχείων που ήρθαν στο φως μετά την πρόσφατη συνεδρίαση της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Αίγινας για τον οικονομικό απολογισμό του Φεστιβάλ. Θεωρούμε ότι το μεγαλύτερο μέρος του Δελτίου Τύπου δεν μας αφορά, μέσα σε αυτό όμως υπάρχει μία παράγραφος στην οποία θεωρούμε υποχρέωσή μας να απαντήσουμε.

"Για όλα τα πάρα πάνω δηλώσατε αδυναμία να ανταποκριθείτε σε αυτές τις υποχρεώσεις και επιλέξατε με δική σας πρωτοβουλία, παρά του αντιθέτου,  να μην συμμετάσχετε σαν χορηγός του Φεστιβάλ χωρίς να δοθούν εξηγήσεις από την πλευρά σας και δεν θεωρώ ότι τίθενται ηθικά διλλήματα επικοινωνίας και προβολής από τους χορηγούς." διαβάζουμε με έκπληξη στο Δελτίο Τύπου, αφού τελικά δύο μήνες μετά μαθαίνουμε ότι δεν ήμασταν χορηγοί επικοινωνίας.  Το Aegina Portal προώθησε το Φεστιβάλ τοποθετώντας banner στο πιο "ακριβό" σημείο που διαθέτει ακριβώς πάνω από το πρώτο θέμα (με αποδεδειγμένα δεκάδες χιλιάδες θεάσεις). Το κόστος του είναι 500 ευρώ την εβδομάδα και τοποθετήθηκε εκεί για περισσότερο από τρεις εβδομάδες, φυσικά δωρεάν. Πριν το Φεστιβάλ προωθήσαμε και καλύψαμε κάθε προ φεστιβαλική εκδήλωση που υπήρχε με video και φωτογραφίες, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν και ακυρώσεις στο πρόγραμμα για τις οποίες δεν ενημερωθήκαμε ποτέ. Παράλληλα και όπως οφείλει ένας χορηγός επικοινωνίας προχωρήσαμε σε προωθητικές συνεντεύξεις και παρουσίαση θεμάτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε: στις 10 Αυγούστου παρουσίαση της ομάδας γαστρονομίας και της υπεύθυνης της επιτροπής κυρίας Ράνιας Κορναράκη στο cafe Νήσος με συνολικά 10.465 θεάσεις, την παρουσίαση της Λέσχης Αρχιμαγείρων στο πλοίο "Ελευθέρα" με συνολικά 12.917 θεάσεις, παρουσίαση στις 9 Σεπτεμβρίου του εικαστικού κυρίου Γιάννη Σανταντόνιο με 9.882 θεάσεις. Στις 11 Ιουλίου κάλυψη των γυρισμάτων για το διαφημιστικό spot του Mega, το video σε τρεις ημέρες έκανε περισσότερες από 8.000 θεάσεις, αλλά αποσύρθηκε μετά από κάποιο πρόβλημα.

Έγιναν δεκάδες αναφορές στο Φεστιβάλ, κάλυψη των συνεδριάσεων της ΚΕΔΑ και του προγράμματος του Φεστιβάλ στις 25 Αυγούστου με 13.531 views, συνεχής παρουσίαση των Δελτίων Τύπου που αφορούσαν το Φεστιβάλ. Μία ημέρα πριν στις 24 Αυγούστου παρουσιάσαμε συνέντευξη καλλιτεχνών που θα συμμετείχαν στη διαδρομή των καλλιτεχνών με 15.288 views. Μάλιστα σε αυτή την παρουσίαση συμμετείχε και ο πρόεδρος της ΚΕΔΑ κύριος Νϊκος Τζίτζης (άραγε είμαστε χορηγοί επικοινωνίας;).  Ζωντανή σύνδεση από το Δημαρχείο με το "Μένουμε Ελλάδα" στις 21 Ιουνίου όπου ο Δήμαρχος κύριος Σάκης Σακκιώτης μιλάει για το Φεστιβάλ Φιστικιού. Δεύτερη ζωντανή σύνδεση με την εκπομπή "Μένουμε Ελλάδα", από το λιμάνι της Αίγινας, στις 12 Σεπτεμβρίου όπου ο Δήμαρχος κύριος Σάκης Σακκιώτης προωθεί το φιστίκι Αιγίνης και το Φεστιβάλ Φιστικιού. Μέχρι και την προετοιμασία για τη "γιορτή της συγκομιδής" με 7.030 views παρουσιάσαμε. Κι όλα αυτά πριν καν ξεκινήσει το Φεστιβάλ, χωρίς να ζητήσουμε "μία δραχμή", με 10άδες χιλιάδες επισκέπτες να μαθαίνουν για το Φεστιβάλ μέσα από το Aegina Portal. Υπενθυμίσουμε ότι μόλις σήμερα μάθαμε ότι τελικά δεν είμαστε χορηγοί επικοινωνίας στο 3ο Φεστιβάλ Φιστικιού!

Και ερχόμαστε στις ημέρες της διεξαγωγής του Φεστιβάλ. Θα ζητούσαμε από τον πρόεδρο της ΚΕΔΑ να μας πει, αν είδε πουθενά στην Αίγινα ή σε οποιοδήποτε άλλο μέσο οπουδήποτε αλλού, να υπάρχει τόσος μεγάλος αριθμός άρθρων με videos και φωτογραφίες, με συνεχή ροή, για την κάλυψη του 3ου Φεστιβάλ Φιστικιού. Καλύψαμε κάθε εκδήλωση που έγινε και το πολύ μέσα σε διάστημα δύο ωρών αυτή βρισκόταν δημοσιευμένη στο Aegina Portal. Ο κατάλογος είναι τεράστιος, εμείς θα συστήναμε στον πρόεδρο της ΚΕΔΑ να δει τα screenshoοts όπου φαίνονται μερικά μόνο από τα videos και τις θεάσεις που υπάρχουν δίπλα (όπως ακριβώς φαίνονται στο back end του συστήματός μας) Εδώ και εδώ. Και μετά να τα συγκρίνει με το "επίσημο" προωθητικό υλικό που υπάρχει στο Youtube. Θα διαπιστώσετε ότι "Οι ομιλίες από την τελετή βράβευσης" έφτασαν τα 64.005 views, το video για το ρεκόρ Guinness τα 41.546 views, το διαγωνισμό γευσιγνωσίας με 41.267 views. Τώρα συγκρίνετε τα με το επίσημο "προωθητικό υλικό" και θα δείτε ότι κάποια από αυτά φτάνουν (αν τα φτάνουν) μόλις τα 500 views παρόλο που βρίσκονται στο youtube. Υπενθυμίζουμε ότι από τον πρόεδρο της ΚΕΔΑ, μόλις σήμερα μάθαμε ότι δεν είμαστε χορηγοί επικοινωνίας. Την επόμενη ημέρα του ρεκόρ Guinness, το video και το ρεπορτάζ του Aegina Portal "παίζουν" στο "Μένουμε Ελλάδα", από όπου και το screenshoot του συγκεκριμένου άρθρου. Κι εμείς εξακολουθούμε να αναρωτιόμαστε, άραγε ήμασταν χορηγοί επικοινωνίας;

Αναρωτιόμαστε επίσης αν για το σημερινό Δελτίο Τύπου, καθώς προέρχεται από την ΚΕΔΑ, έχουν ενημερωθεί τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου; Συνυπογράφουν αυτό το Δελτίο Τύπου; Το Internet Studio μέσα από το οποίο λειτουργεί το Aegina Portal, ανέλαβε εθελοντικά την ανανέωση της ιστοσελίδας του φεστιβαλ και τον εμπλουτισμό του με περιεχόμενο, τη διαμόρφωσή του. Όλη η εργασία έγινε σε εθελοντική βάση. Η ΚΕΔΑ πλήρωσε μόνο για το domain name aeginafisitkifest.gr  και το κόστος του server. Υπάρχουν και άλλα, πολλά, δεκάδες πράγματα που θα μπορούσαν να αναφερθούν.

"Αρχή  μας είναι και αυτό συμβαίνει  μέχρι σήμερα, να λειτουργούμε χωρίς διακρίσεις προς όλα τα τοπικά μέσα ενημέρωσης έντυπα και ηλεκτρονικά, ενώ αντιθέτως όσον αφορά  την Κ.Ε.Δ.Α.  και εμένα προσωπικά δεν έχουμε την ίδια αντιμετώπιση". Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνεται το Δελτίο Τύπου και χροιά προσωπικού παραπόνου. Ο κύριος Νίκος Τζίτζης μόνο για έλλειμμα επικοινωνίας και εξαίρεσης του προσώπου του δεν μπορεί να μιλάει: video 1 - video 2 χωρίς να συνυπολογίσουμε τη δημοσίευση όλων των δελτίων τύπου που έχει αποστείλει και την κάλυψη γεγονότων μέσω videos που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τον αφορούν. Κρίμα.