"Kids Summer Volleyball Camp" από τον Α.Ο.Α. Σαρωνικός, με την υπογραφή της Δήμητρας Παλαβρατζή.

20260622_195240.webp

Μια ξεχωριστή αθλητική εμπειρία περιμένει φέτος το καλοκαίρι τους νεαρούς φίλους της πετοσφαίρισης στην Αίγινα. Το τμήμα βόλεϊ του Α.Ο.Α. Σαρωνικός ανακοίνωσε τη διοργάνωση του «Kids Summer Volleyball Camp», το οποίο θα διεξαχθεί από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου έως και την Παρασκευή 10 Ιουλίου. 

Η παρουσίαση της διοργάνωσης έγινε στο Aegina Portal από την υπεύθυνη της Ακαδημίας, κ. Βάλια Κυριακίδου, και τον αντιπρόεδρο του συλλόγου, κ. Σταύρο Ρωπαΐτη, οι οποίοι ανέλυσαν τους στόχους και τις λεπτομέρειες του προπονητικού καμπ.

Γνωριμία με το άθλημα και εξέλιξη των αθλητών
Το καμπ απευθύνεται σε αγόρια και κορίτσια ηλικίας 7 έως 14 ετών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το συναρπαστικό άθλημα του βόλεϊ. Όπως τόνισε ο κ. Σταύρος Ρωπαΐτης, η διοργάνωση αυτή δεν αφορά μόνο τους νέους φίλους του αθλήματος, αλλά και τους εν ενεργεία αθλητές και αθλήτριες της ακαδημίας και των αγωνιστικών τμημάτων του Σαρωνικού. Στόχος είναι να αξιοποιήσουν μια χρονικά ελεύθερη περίοδο για να συνεχίσουν τις προπονήσεις τους, εστιάζοντας στη βελτίωση και την τεχνική τους εξέλιξη.

Με την καθοδήγηση της Δήμητρας Παλαβρατζή
Μεγάλο πλεονέκτημα για το φετινό καμπ αποτελεί η παρουσία της γνωστής προπονήτριας του ΠΑΟΚ και υπεύθυνης συντονισμού της ακαδημίας του Σαρωνικού, Δήμητρας Παλαβρατζή. Η διοίκηση του συλλόγου εξέφρασε την ιδιαίτερη χαρά και την περηφάνια της για τη συνεργασία αυτή, υπογραμμίζοντας ότι ο Σαρωνικός επενδύει σταθερά σε καταξιωμένους επαγγελματίες για τη σωστή εκμάθηση του αθλήματος.

Πληροφορίες Διοργάνωσης
Οι προπονήσεις του «Kids Summer Volleyball Camp» θα είναι απογευματινές και θα φιλοξενηθούν στο κλειστό γυμναστήριο του ΕΠΑΛ. Ο σύλλογος έχει μεριμνήσει για όλες τις απαραίτητες υποδομές, ώστε η διαμονή και η προπόνηση των παιδιών να είναι απόλυτα ασφαλής, ευχάριστη και δημιουργική.

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα: 6932243104, 6982226344 και 6934189877.

Οι δηλώσεις στο Aegina Portal

Βάλια Κυριακίδου - Υπεύθυνη Ακαδημίας:
«Για ακόμη μία φορά, το τμήμα βόλεϊ του Σαρωνικού διοργανώνει ένα summer camp, διάρκειας δύο εβδομάδων και συγκεκριμένα από 29 Ιουνίου έως 10 Ιουλίου. Το camp θα γίνεται ώρες απογευματινές και αφορά παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ηλικίας 7 έως 14 ετών. Μαζί μας και πάλι θα βρίσκεται η Δήμητρα Παλαβρατζή, κάτι που μας δίνει ιδιαίτερη χαρά. Σας περιμένουμε να έρθετε στην παρέα μας και να γνωρίσετε το βόλεϊ από κοντά».

Σταύρος Ρωπαΐτης - Αντιπρόεδρος τμήματος βόλεϊ ΑΟΑ Σαρωνικός:
«Στόχος του Σαρωνικού είναι τα παιδιά να έρθουν εδώ από κοντά και να γνωρίσουν το όμορφο και συναρπαστικό άθλημα του βόλεϊ. Επίσης, τα παιδιά, οι αθλητές και οι αθλήτριες που απαρτίζουν ήδη τα ρόστερ της ακαδημίας μας αλλά και των αγωνιστικών τμημάτων, να συνεχίσουν τις προπονήσεις σε μία χρονικά ελεύθερη περίοδο για εκείνους, με στόχο την βελτίωση και την εξέλιξή τους. Ο Σαρωνικός έχει προγραμματίσει και θα προσφέρει όλα τα απαραίτητα ώστε να κάνει ακόμα καλύτερη και πιο ευχάριστη την παραμονή των παιδιών εδώ στις προπονήσεις του ΕΠΑΛ. Ο Σαρωνικός επενδύει σε επαγγελματίες προπονητές για τη σωστή εκμάθηση του αθλήματος. Γι' αυτό είμαστε πάρα πολύ περήφανοι, που για ακόμα μία χρονιά θα έχουμε μαζί μας τη σπουδαία προπονήτρια, την Δήμητρα Παλαβρατζή, η οποία είναι προπονήτρια τόσο του ΠΑΟΚ, όσο και υπεύθυνη συντονισμού της ακαδημίας μας. Περιμένουμε όλα τα παιδιά να περάσουν όμορφα και να μάθουν τα ωραία του βόλεϊ».

Συνελήφθη 26χρονος ημεδαπός, κατηγορούμενος για γενετήσιες πράξεις και προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης.

Συνελήφθη 26χρονος ημεδαπός κατηγορούμενος για γενετήσιες πράξεις και προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης.

Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της Γ.Ε.Δ. Αττικής, συνελήφθη από ειδική ομάδα αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων/Δ.Δ.Ε.Ε.Α./Γ.Α.Δ.Α., δυνάμει εντάλματος, 26χρονος ημεδαπός κατηγορούμενος για γενετήσιες πράξεις και προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας σε βάρος ανήλικης. 

Από το Ενημερωτικό Δελτίο, στο Aegina Portal Talk Radio

Από αστυνομικούς ειδικής ομάδας της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων/Δ.Δ.Ε.Ε.Α./Γ.Α.Δ.Α., συνελήφθη, δυνάμει εντάλματος, την 18-6-2026 στην περιοχή της Αίγινας, 26χρονος ημεδαπός, κατηγορούμενος για γενετήσιες πράξεις και προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας κατ’ εξακολούθηση σε βάρος ανήλικης που συμπλήρωσε τα 12, αλλά όχι τα 15 έτη ηλικίας.

Ειδικότερα, ο συλληφθείς, κατηγορείται ότι από τον Αύγουστο του 2025, προέβαινε συστηματικά σε ασελγείς πράξεις σε βάρος ανήλικης.

Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Σε ισχύ οι θερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από 26 Ιουνίου έως 20 Σεπτεμβρίου, στη Δημοτική Κοινότητα Αίγινας.

Σε ισχύ θερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις από 26 Ιουνίου έως 20 Σεπτεμβρίου, στη Δημοτική Κοινότητα Αίγινας

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε εφαρμογή στη Δημοτική Κοινότητα Αίγινας κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, με στόχο τη διευκόλυνση της αυξημένης κίνησης πεζών και επισκεπτών και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων. 

Από το Ενημερωτικό Δελτίο, στο Aegina Portal Talk Radio

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Αίγινας, από την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026 έως και την Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2026 θα ισχύει καθημερινή απαγόρευση διέλευσης οχημάτων στη Λεωφόρο Δημοκρατίας, από τα εκδοτήρια εισιτηρίων των πλοίων έως τον Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου (Παναγίτσα), καθώς και στις κάθετες οδούς που οδηγούν προς αυτήν, δηλαδή στις οδούς Ιουλίας Κάτσα, Χρ. Λαδά και Αιακού.

Παράλληλα, η απαγόρευση θα ισχύει και στην οδό Π. Αιγινήτου, από τη συμβολή της με την οδό Αχιλλέως έως τη συμβολή της με την οδό Χρ. Λαδά, καθώς και στην οδό Πηλέως.

Το ωράριο εφαρμογής των μέτρων θα είναι:

Καθημερινά από Δευτέρα έως Πέμπτη και το Σάββατο: 21:30 – 00:30
Παρασκευή και Κυριακή: 22:00 – 00:30

Από τις ρυθμίσεις εξαιρούνται τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και των Σωμάτων Ασφαλείας που εκτελούν υπηρεσία και φέρουν την προβλεπόμενη σήμανση. Επίσης, επιτρέπεται η διέλευση των ιππήλατων οχημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι κινούνται με ταχύτητα πεζού, τηρούν τους κανόνες κυκλοφορίας και αποφεύγουν την άσκοπη χρήση των ηχητικών ειδοποιήσεών τους.

Ο Δήμος επισημαίνει ότι κατά τις ώρες ισχύος των μέτρων η πρόσβαση των οχημάτων που κατευθύνονται προς τα πλοία θα πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσω της Λεωφόρου Νικ. Καζαντζάκη.

Για την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων προβλέπεται η τοποθέτηση της απαραίτητης σήμανσης και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων οδικής ασφάλειας.

Η ανακοίνωση του Δήμου Αίγινας

Λαμβάνοντας υπόψιν γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου παρατηρείται η προσέλευση πλήθους επισκεπτών και την ανάγκη προσωρινής ρύθμισης της κυκλοφορίας στην Δημοτική Κοινότητα Αίγινας, στο πλαίσιο της θερινής περιόδου και με σκοπό την πρόληψη ατυχημάτων, ο Δήμος Αίγινας σας γνωρίζει ότι τίθεται σε ισχύ απαγόρευση διέλευσης οχημάτων επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας της Δημοτικής Κοινότητας Αίγινας, από τα εκδοτήρια εισιτηρίων των πλοίων μέχρι τον Ι.Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου (Παναγίτσα), καθώς και όλων των κάθετων οδών με κατεύθυνση προς την ως άνω οδό (ήτοι οδός Ιουλίας Κάτσα, Λ. Λαδά και Αιακού), όπως επίσης και της οδού Π. Αιγινήτου, από τη συμβολή της με την οδό Αχιλλέως έως και τη συμβολή της με την οδό Χρ. Λαδά, καθώς και της οδού Πηλέως, κατά το χρονικό διάστημα από 26 Ιουνίου 2026 έως και 20 Σεπτεμβρίου 2026 από τις 21:30 έως τις 00:30 καθημερινά, εκτός της Παρασκευής και της Κυριακής οπότε και η απαγόρευση θα ισχύει από τις 22.00 έως τις 00.30.

Εξαιρούνται από την ισχύ της παρούσας τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα των Σωμάτων Ασφαλείας, τα οποία φέρουν την απαραίτητη σήμανση, κατά την εκτέλεση υπηρεσίας και τα ιππήλατα οχήματα τα οποία υποχρεούνται να κινούνται με ταχύτητα πεζού, να μην κρούουν άσκοπα τις ηχητικές ειδοποιήσεις (κώδωνες) και να ακολουθούν τους κανόνες ιππήλατων οχημάτων και τους κανονισμούς του Κ.Ο.Κ.

Η πρόσβαση των οχημάτων όσων επιθυμούν να ταξιδέψουν κατά το χρονικό αυτό διάστημα θα γίνεται μόνο από την Λεωφόρο Νικ. Καζαντζάκη.

Για την εφαρμογή της παρούσας απόφασης θα ληφθούν όλα τα απαιτούμενα σχετικά μέτρα οδικής ασφάλειας και σήμανσης.

Φωτογραφία από το αρχείο του Aegina Portal

Μια ξεχωριστή μουσική βραδιά από το "Εργαστήριο Παραδοσιακού Τραγουδιού" στην αυλή Λαογραφικού Μουσείου.

Με σεβασμό στην ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής 21 Ιουνίου

Με σεβασμό στην ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής 21 Ιουνίου, μια μοναδική μουσική εκδήλωση στην κατάμεστη αυλή του Λαογραφικού Μουσείου Αίγινας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Γυναικών Αίγινας και ήταν αφιερωμένη στην παραδοσιακή μουσική και το δημοτικό τραγούδι.

Η αυλή του Μουσείου πλημμύρισε από νωρίς με πλήθος κόσμου, που έσπευσε να στηρίξει την προσπάθεια αυτή

Η αυλή του Μουσείου πλημμύρισε από νωρίς με πλήθος κόσμου, που έσπευσε να στηρίξει την προσπάθεια αυτή. Η πρόεδρος του Συλλόγου Γυναικών Αίγινας, κ. Φλώρα Αλυφαντή καλωσόρισε το κοινό, εκφράζοντας τη μεγάλη της χαρά για τη θερμή ανταπόκριση, τονίζοντας πως η εικόνα της γεμάτης αυλής «γεμίζει την ψυχή μας». Αναφέρθηκε στον αγώνα και την προσπάθεια ενός ολόκληρου έτους που κατέβαλαν οι συμμετέχοντες, εξαίροντας παράλληλα τον υπεύθυνο του εργαστηρίου, κ. Παναγιώτη Σταθόπουλο, για τη συνέπεια, τη δοτικότητα και την αφοσίωσή του.

Το Εργαστήριο Παραδοσιακού Τραγουδιού παρουσίασε ένα εξαιρετικό φωνητικό σύνολο

Ένα ταξίδι στους φωνητικούς δρόμους της παράδοσης
Το "Εργαστήριο Παραδοσιακού Τραγουδιού" παρουσίασε ένα εξαιρετικό φωνητικό σύνολο, συνοδευόμενο από ζωντανή ορχήστρα, προσφέροντας ένα μουσικό ταξίδι σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Παίρνοντας τον λόγο, ο υπεύθυνος του εργαστηρίου, κ. Παναγιώτης Σταθόπουλος, ευχαρίστησε θερμά τον Σύλλογο Γυναικών για τη φιλοξενία και την υποστήριξη. Στην ομιλία του, εξήγησε πως η ομάδα εργάζεται εντατικά από τον Οκτώβριο, εστιάζοντας όχι μόνο στο καθαρά ερμηνευτικό κομμάτι, αλλά και σε μια βαθύτερη σωματική και πνευματική διαδικασία:

20260621_211628.webp

«Δεν κάναμε μόνο τραγούδι, αλλά και παιχνίδι με την ορθοφωνία, την αναπνοή, τα ηχεία του σώματος και τη στήριξη. Περπατήσαμε στους φωνητικούς δρόμους της ανατολικής παράδοσης, εξερευνώντας μονοπάτια όπως το Χιτζάζ, το Ουσάκ, το Νιαβέντ και το Κιουρντί. Αντιμετωπίσαμε την ερμηνεία σαν ένα συνονθύλευμα πάθους, χρώματος και ρυθμού.»

Η δυναμική φύση του δημοτικού τραγουδιού
Ο κ. Σταθόπουλος υπογράμμισε την αξία της παραδοσιακής μουσικής και της δημοτικής ποίησης, σημειώνοντας ότι ο τεράστιος πλούτος τους προσφέρει απόλαυση στους ακροατές ανά τους αιώνες. Επεσήμανε, μάλιστα, ότι η παράδοσή μας επιβιώνει επειδή εξελίσσεται και εμπλουτίζεται διαρκώς, παρομοιάζοντάς την με την ιστορία του καλαμιού που λυγίζει αλλά αντέχει στον άνεμο.

Η βραδιά συνεχίστηκε με τους μαθητές του εργαστηρίου να καταθέτουν την ψυχή τους στη σκηνή. Μέσα από τους ήχους, τα ήθη και τα έθιμα διαφορετικών περιοχών της χώρας, που απόλαυσε το μεγάλο κοινό της εκδήλωσης.

«Από τη θάλασσα ως τον ουρανό». Μια ξεχωριστή καλλιτεχνική συνάντηση στην αρχή του καλοκαιριού.

«Από τη θάλασσα ως τον ουρανό». Μια ξεχωριστή καλλιτεχνική συνάντηση στην αρχή του καλοκαιριού.

Μια ξεχωριστή καλλιτεχνική συνάντηση πραγματοποιείται στην αρχή του καλοκαιριού, καθώς τρεις διακεκριμένες δημιουργοί, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια μοναδική ομαδική έκθεση.

Υπό τον τίτλο «Από τη θάλασσα ως τον ουρανό», η έκθεση φιλοξενείται στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας, προσφέροντας στους επισκέπτες ένα πλούσιο οδοιπορικό μέσα από διαφορετικές τεχνικές, θεματολογίες και υλικά.

Τρεις δημιουργοί συναντιούνται και παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, βυζαντινής αγιογραφίας, πυρογραφίας

Τρεις δημιουργοί συναντιούνται και παρουσιάζουν έργα ζωγραφικής, βυζαντινής αγιογραφίας, πυρογραφίας, αλλά και έργα πάνω σε ιδιαίτερες επιφάνειες από το φυσικό περιβάλλον της Αίγινας.

Ο καμβάς με τις θαλασσογραφίες, το ξύλο και η αιγινήτικη πέτρα με την απεικόνιση ιερών μορφών, ενώνονται, συνυπάρχουν αρμονικά και αφηγούνται ιστορίες τέχνης, πίστης και παράδοσης.

Κάθε μία από τις συμμετέχουσες φέρνει στην έκθεση το προσωπικό της στυλ και τη δική της καλλιτεχνική ταυτότητα:

Οι δημιουργοί και τα έργα τους
Κάθε μία από τις συμμετέχουσες φέρνει στην έκθεση το προσωπικό της στυλ και τη δική της καλλιτεχνική ταυτότητα:

Ξένη Πετρίτου - Τριανταφύλλου: Μαγεύει το κοινό με τις ατμοσφαιρικές θαλασσογραφίες της, αποτυπώνοντας την αέναη κίνηση και το φως του υγρού στοιχείου πάνω στον καμβά.

Αγγέλα Λαδά: Παρουσιάζει τις δικές της αγιογραφίες, ενώ παράλληλα εισάγει μια νέα, καινούργια για την ίδια τεχνική που εμπλουτίζει το έργο της, την πυρογραφία.

Αργυρώ Κάππου: Εστιάζει στη βυζαντινή αγιογραφία επιλέγοντας ως «καμβά» υλικά που προσφέρει απλόχερα η φύση. Οι ιερές μορφές της ζωντανεύουν πάνω σε θαλασσόξυλα, μάρμαρο και την παραδοσιακή αιγινήτικη πέτρα, δημιουργώντας μια άμεση σύνδεση του θείου με το τοπικό περιβάλλον.

Πληροφορίες Έκθεσης

  • Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αίγινας
  • Τα εγκαίνια έγιναν το Σάββατο 20 Ιουνίου. Η έκθεση θα διαρκέσει από 20 έως 27 Ιουνίου 2026
  • Ωράριο λειτουργίας καθημερινά 10:00 - 13:30 & 19:00 - 22:00

Οι δημιουργοί απευθύνουν ανοιχτό κάλεσμα σε κατοίκους και επισκέπτες του νησιού να επισκεφθούν την έκθεση, να συνομιλήσουν με την τέχνη τους και να ανακαλύψουν πώς η γη και η θάλασσα της Αίγινας μπορούν να μετουσιωθούν σε πνευματική δημιουργία.

Οι ανακοινώσεις σχετικά με τη λειτουργία Δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών έγιναν στο Υπουργείο Υγείας από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, τον Υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και τον Υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο.

Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Υπουργείο Υγείας. Δελτίο Τύπου.

Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως

Μετά τις νέες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, ανακοινώνουμε σήμερα νέα κυβερνητικά μέτρα πρόληψης που αφορούν και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Πιο συγκεκριμένα:
  • Από τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου και για δύο εβδομάδες αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των δομών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.
  • Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία παραμένουν κλειστά, όπως και τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, μέχρι και τις 27 Νοεμβρίου.
  • Ανοιχτές θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.
Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως με δύο αλληλένδετους τρόπους, με την εκπαιδευτική τηλεόραση και τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση:

- Εκπαιδευτική τηλεόραση: αμέσως από τη Δευτέρα το πρωί στις 9 π.μ. – πρώτη ημέρα εφαρμογής των μέτρων – θα αρχίσουν να προβάλλονται από την ΕΡΤ2 τηλεοπτικά μαθήματα για μαθητές δημοτικού. Ευχαριστούμε πολύ την ΕΡΤ που φιλοξενεί εκ νέου την προβολή των εκπαιδευτικών μαθημάτων. Θα ανακοινωθεί αύριο το πρόγραμμα των μαθημάτων αυτών.

- Σύγχρονη τηλεκπαίδευση: από τη Δευτέρα, η Διεύθυνση του σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, θα καταρτίσουν πρόγραμμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης και θα κάνουν τις απαραίτητες δοκιμές. Η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Τετάρτη, μετά τη σχολική αργία της 17ης Νοεμβρίου. Η τηλεκπαίδευση θα είναι υποχρεωτική, η κάθε διδακτική ώρα θα έχει διάρκεια 30’ (μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής – θυμίζω ότι στα Γυμνάσια και στα Λύκεια η διδακτική ώρα στην τηλεκπαίδευση είναι 40’), και θα πραγματοποιείται από τις 2 έως τις 5 μμ. για τα Δημοτικά, και 2 με 4:20 για τα Νηπιαγωγεία, συμπεριλαμβανομένων μικρών διαλειμμάτων. Γιατί προκρίθηκε το μεσημεριανό/απογευματινό ωράριο; Για δύο βασικούς λόγους: αφενός, για να διευκολυνθούν οι οικογένειες, είτε επειδή έχουν μεγαλύτερα παιδιά που θα έχουν τηλεκπαίδευση τις πρωινές ώρες είτε επειδή οι γονείς τηλε-εργάζονται, και επίσης όλοι κάνουν χρήση συσκευών για την εξ αποστάσεως εργασία ή εκπαίδευση, αφ’ ετέρου για να περιορίσουμε την ταυτόχρονη χρήση όλων των δικτύων από μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενους κ.ο.κ. Οδηγίες θα σταλούν σήμερα σε όλα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία της χώρας, ώστε να ακολουθήσουν δύο ημέρες προσαρμογής, πριν την έναρξη των ψηφιακών μαθημάτων την Τετάρτη.

Υπενθυμίζεται ότι, εφόσον κάποιος συνδέεται στις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση, δεν υπάρχει χρέωση δεδομένων (data), και ευχαριστούμε θερμά τους παρόχους για αυτό. Υπάρχει επίσης δυνατότητα σύνδεσης στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και μέσω σταθερού τηλεφώνου με αστική χρέωση. Από τον Μάρτιο, το Υπουργείο στέλνει τεχνολογικό εξοπλισμό στα σχολεία, μέσα από σημαντικά ευρωπαϊκά κονδύλια και δωρεές.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι τα μέτρα είναι καθαρά προληπτικού χαρακτήρα. Δεν υποδεικνύονται από το επιδημιολογικό φορτίο στις σχολικές μονάδες καθ’ εαυτές, στις οποίες δεν έχουμε διαπιστώσει τάση διασποράς του ιού, αλλά στοχεύουν στην ευρύτερη μείωση της κινητικότητας των ενηλίκων.

Κυρίες και κύριοι,

Κατανοούμε απόλυτα την αναστάτωση που προκαλεί στην καθημερινότητα κάθε νέο μέτρο που ανακοινώνεται, πόσο μάλλον όταν αφορά έναν τόσο ευρύ και ευαίσθητο πληθυσμό, όπως ο μαθητικός. Και, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.

Ωστόσο, όπως μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί επιστήμονες με την πολύτιμη συμβολή των οποίων έχουμε πορευτεί μέχρι σήμερα, η πρόσφατη εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας είναι τέτοια που καθιστά αυτά τα μέτρα αναγκαία, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά από κοινού, ο καθένας και η καθεμία από εμάς με θυσίες και προσωπικό κόστος, τη διασπορά του κορωνοϊού στη χώρα. Στόχος είναι να βρεθούμε γρήγορα και πάλι όλες και όλοι μαζί στις τάξεις των σχολείων μας και στη συντροφιά των αγαπημένων μας ανθρώπων. Πρόκειται για μέτρα αναγκαία, για μέτρα προληπτικά, για μέτρα προσωρινά, που λαμβάνονται προκειμένου να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού και να προστατευθούμε όλοι.

Την άνοιξη αλλά και από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας, οι γονείς και κηδεμόνες, επιδείξατε εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα και μεγάλη ευσυνειδησία στη μετάβαση από τη δια ζώσης διδασκαλία στην τηλεκπαίδευση. Έτσι και τώρα, θα αξιοποιήσουμε όλα τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για να κρατήσουμε τη μαθησιακή διαδικασία ζωντανή σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες. Δυσκολίες ασφαλώς και υπάρχουν και θα υπάρχουν – εδώ είμαστε για να επιλύουμε όποια δυσκολία προκύπτει, για να διορθώνουμε όποια αρρυθμία, για να βελτιώνουμε τις λύσεις.

Την εβδομάδα που μας πέρασε, όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας προχώρησαν κανονικά σε πλήρες 6ωρο ή 7ωρο πρόγραμμα – κατά περίπτωση - μέσω τηλεκπαίδευσης. Λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα, 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες. Η καθολική αυτή τηλεκπαίδευση είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο εγχείρημα, το οποίο πιστώνεται στην ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα. Και η χώρα μας είναι πρωτοπόρος σε αυτό. Δεν είναι μόνο ένα άλμα της εκπαιδευτικής κοινότητας στον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά ένα φωτεινό παράδειγμα προσαρμοστικότητας της κοινωνίας μας στις ακραίες συνθήκες που ζούμε.

Είμαστε όλοι μαζί σε αυτόν τον αγώνα, σε αυτή τη μάχη. Θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να κρατήσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή, για να επιτρέψουμε στα παιδιά μας να συνεχίσουν όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται τη μαθησιακή διαδικασία. Ξέρω ότι είναι δύσκολο για όλους, θα τα καταφέρουμε όμως όλοι μαζί.
Και μαζί θα βγούμε από αυτή την κρίση, πιο δυνατοί.


Την αναστολή της λειτουργίας των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων, των βρεφονηπιακών σταθμών μέχρι τις 30 Νοεμβρίου ανακοίνωσε ο Β. Κικίλιας

Ο Β. Κικίλιας, μιλώντας κι αυτός στην κοινή συνέντευξη τύπου με την υπ.Παιδείας, εξήγησε ότι η απόφαση ελήφθη κατόπιν εισήγησης της επιτροπής λοιμωξιολόγων, επιδημιολόγων και ειδικών.
"Η εισήγηση της Επιτροπής βασίστηκε στην έντονη κινητικότητα που παρατηρείται ευλόγως, από γονείς που πηγαίνουν τα παιδιά τους από και προς το σχολείο, παππούδες, γιαγιάδες επίσης, δασκάλους, διοικητικό προσωπικό.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η μείωση της κυκλοφορίας και η πιστή τήρηση των υπολοίπων μέτρων μπορεί να επιφέρει μείωση των κρουσμάτων.
Καταλαβαίνετε όλοι ότι προέχει η Δημόσια Υγεία. Τα σχολεία, κυρίως τα Δημοτικά, ήταν το τελευταίο πράγμα το οποίο επιθυμούσαμε να κλείσει και αυτό από μόνο του είναι ένα σαφές μήνυμα προς όλους για το πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση."

Ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος

"Κυρία και κύριε συνάδελφοι, κυρίες και κύριοι, από την πρώτη μέρα που ξέσπασε η κρίση της πανδημίας του κορονοϊού, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Κυβέρνηση έθεσαν ως πρώτη προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ασφαλώς το ίδιο ισχύει και τώρα, που το δεύτερο κύμα σαρώνει την Ελλάδα, την Ευρώπη, τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και ολόκληρο τον κόσμο.
Επομένως, στο Δημόσιο και στην Αυτοδιοίκηση, τις επόμενες δύσκολες εβδομάδες που έρχονται, οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για τη ζωή και την ασφάλεια όλων, αλλά οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα και για να εξυπηρετηθεί η κοινωνία και να στηριχθεί η οικονομία.
Σε αυτό το πλαίσιο εφαρμόζουμε ρυθμίσεις και μέτρα που έχουμε προβλέψει για το Δημόσιο και την Αυτοδιοίκηση.
Πρώτον, λειτουργία με το απολύτως αναγκαίο πλέον προσωπικό με βάση το συγκεκριμένο πλάνο εργασιών που οφείλει να υπάρχει σε κάθε υπηρεσία.
Δεύτερον, για τις ειδικότητες που αυτό είναι εφικτό, τηλεργασία στο μέγιστο δυνατό βαθμό και πάντως σε καμία περίπτωση λιγότερο από το 50% των εργαζομένων στο Δημόσιο.
Τρίτον, η διοίκηση κάθε υπηρεσίας είναι υποχρεωμένη να εξασφαλίσει – η διοίκηση, όχι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι – ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου, θα μείνουν στο σπίτι τους, είτε για να εργαστούν από εκεί με τηλεργασία, είτε κάνοντας χρήση άδειας.
Τέταρτον, με τις ρυθμίσεις που έχουμε ήδη θεσμοθετήσει από τον Μάρτιο, οι γονείς που έχουν έστω ένα παιδί έως 15 ετών και είναι δημόσιοι υπάλληλοι, μπορούν να εργαστούν στην υπηρεσία τους, είτε με μειωμένο ωράριο κατά 25%, είτε με εναλλακτικό ωράριο που θα συμφωνήσουν με την υπηρεσία τους, είτε μπορούν να κάνουν χρήση της άδειας ειδικού σκοπού. Σε κάθε περίπτωση, στηρίζουμε την οικογένεια που έχει παιδιά, ώστε σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον ο ένας από τους δύο γονείς να είναι στο σπίτι με το παιδί του.
Και συνεπώς, αυτό ισχύει απολύτως από την επόμενη Δευτέρα και για τους γονείς παιδιών που είναι είτε σε Δημοτικά, είτε σε Νηπιαγωγεία, είτε στους βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, καθώς ανακοινώθηκε από τους δύο συναδέλφους ήδη η κυβερνητική απόφαση για κλείσιμο όλων αυτών των εκπαιδευτικών δομών για τις επόμενες 2 εβδομάδες.
Υπογραμμίζω ότι αντίστοιχα μέτρα ισχύουν και για τους εργαζόμενους γονείς του ιδιωτικού τομέα και όχι μόνο του δημοσίου, με βάση τις ρυθμίσεις που έχει ήδη προβλέψει το Υπουργείο Εργασίας.
Οι ιδιωτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί επίσης εντάσσονται στα μέτρα στήριξης της Κυβέρνησης, μέτρα που αποφάσισε ο Πρωθυπουργός και ανακοινώθηκαν από το οικονομικό επιτελείο, δηλαδή:
- Παρέχεται αποζημίωση ειδικού σκοπού 800 ευρώ, ανάλογη των ημερών που μένουν κλειστοί οι σταθμοί για τους εργαζόμενους τους και επίσης,
- Συμμετοχή στην επιστρεπτέα προκαταβολή, με υποχρέωση επιστροφής μόνο του 50% για τους επιχειρηματίες ιδιοκτήτες των ιδιωτικών παιδικών σταθμών.
Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που έχουν αυτοπρόσωπη, φυσική παρουσία σε υπηρεσίες που συναλλάσσονται με το κοινό, οφείλουν να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πολίτες αυστηρά κατόπιν ραντεβού που πρέπει να κλείνουν.
Υπενθυμίζεται ότι τα ωράρια εργασίας είναι τρία, για να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός, αλλά οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα σε περαιτέρω τροποποιήσεις, αφού ενημερώσουν σε κάθε περίπτωση το κοινό.
Η Αυτοδιοίκηση καλείται τις επόμενες δύσκολες εβδομάδες, να συμβάλλει καθοριστικά στη στήριξη της κοινωνίας, στη συνοχή και στην αλληλεγγύη, ιδιαίτερα απέναντι στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Οι δημοτικοί παιδικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί, όπως ήδη ανακοινώθηκε, θα είναι κλειστοί από τη Δευτέρα. Το προσωπικό που εργάζεται στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, αλλά και σε άλλα νομικά πρόσωπα των Δήμων τα οποία παραμένουν κλειστά, πρέπει και μπορεί να αξιοποιηθεί από τους Δήμους σε άλλες κρίσιμες κοινωνικές υπηρεσίες.
Το βαθιά κοινωνικό και αποτελεσματικό πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», το γνωρίσαμε με τόση έμφαση την προηγούμενη άνοιξη, ένα πρόγραμμα για τους μοναχικούς συνανθρώπους μας της τρίτης ηλικίας, τους παππούδες μας και τις γιαγιάδες μας, αλλά και άλλους πολίτες που έχουν ανάγκη στήριξης αυτές τις δύσκολες ημέρες, μπορεί να ενισχυθεί και πάλι σε πολύ μεγάλο βαθμό με την αξιοποίηση των υπαλλήλων από τις δομές οι οποίες κλείνουν.
Και το ίδιο ασφαλώς μπορεί να γίνει με αξιοποίηση του προσωπικού καθαριότητας που έχουν προσλάβει οι Δήμοι στις εκπαιδευτικές δομές οι οποίες θα παραμείνουν κλειστές για τις επόμενες δυο εβδομάδες.
Θέλω να καλέσω τους Δημάρχους και τους Περιφερειάρχες, να συμβάλλουν ακόμη περισσότερο στην εφαρμογή των αυστηρών μέτρων περιορισμού που έχουν ανακοινωθεί από την Κυβέρνηση, αξιοποιώντας στο έπακρο τις υπηρεσίες τους. Τους δίνουμε τη δυνατότητα με νομοθετική ρύθμιση που γίνεται αμέσως, μεθαύριο, να αξιοποιήσουν και διοικητικό προσωπικό για το σκοπό αυτών των ελέγχων.
Και επειδή είναι απολύτως αναγκαίο να στηριχθεί η οικονομία, οι επιχειρήσεις και οι θέσεις εργασίας, έχει ληφθεί απόφαση να μην πληρώνουν δημοτικά τέλη οι επιχειρήσεις, τα γραφεία, οι εταιρείες, τα μαγαζιά, για το διάστημα που θα διαρκέσει το lockdown. Για το σκοπό αυτό, η Κυβέρνηση ενισχύει μέσα στην επόμενη εβδομάδα με πρόσθετα 60 εκατομμύρια ευρώ την Αυτοδιοίκηση, τόσο τους Δήμους όσο και τις Περιφέρειες, για να αναπληρώσουν τις απώλειες των εσόδων τους.
Κυρίες και κύριοι, δίνουμε μια μάχη με έναν αόρατο, αλλά πολύ επικίνδυνο εχθρό. Είμαστε απολύτως ενωμένοι. Όλοι οι Έλληνες είμαστε μια ομάδα και θα τον νικήσουμε. Σας ευχαριστώ".
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15



Ακολουθήστε το Aegina Portal στο Google News

google-news.png

Το σύνολο του περιεχομένου του Aegina Portal είναι πρωτότυπο, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής έρευνας και προστατεύεται από τους νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.
Απαγορεύεται η αντιγραφή ολόκληρου ή μέρους αυτού χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια.